In timp ce noi Romanii murim sub nameti dupa doar 2 zile de ninsoare, iata cum fac deszapezirea drumurilor altii mai destepti ca noi!
Romania nu este o tara calda, in care ninge o data la 20 de ani, ci este o tara in care ninsoarea cade din cer cateva luni pe an, iar in ultimii ani ne-am intalnit cu niste ierni cel putin aspre.
Cum spuneam si in acest post, desi ninsese de 2 zile, in Bucuresti nu s-a dat cu niciun fel de material antiderapant. Mi se pare clar ca s-a mers pe economie sau „lasa ma ca merge si asa”. In acelasi timp altii au ramas inzapeziti prin tara cu zilele iar unii bieti oameni au avut cumplit de suferit datorita izolarii complete de civilizatie, deoarece autoritatile nu au fost in stare sa deszapezeasca soselele.
Mi-e greu sa cred ca suntem atat de inapoiati incat sa nu ne permitem utilaje decente de deszapezire, asa cum au mai toate tarile occidentale, catre care zicem ca tindem si noi.
Dar sa nu incepem direct cu occidentul…
Iata ce solutie folosesc rusii pentru a deszapezi drumurile:
Aceste camioane sunt echipate cu motoare cu reactie Klimov VK-1 luate de pe avioane Mig-15. Astfel de motoare au fost produse inca din Al Doilea Razboi Mondial!
Daca rusii folosesc ce le-a ramas din domeniul miliar, in occident lumea se preocupa de inovatie in domeniul deszapezirii drumurilor. Astfel ca in tari precum Norvegia exista utilaje capabile sa arunce de pe carosabil peste 6000 de tone de zapada pe ora! Oare nu ne-ar trebui si noua asa ceva pe acele cateva bucatele de autostrada pe care le avem, sau pe drumurile nationale care leaga judete precum Buzau, Vrancea si Braila, care in fiecare an sunt puternic afectate de ninsori?
In orasele Romaniei se folosesc buldozere si lame pentru a muta zapada de pe benzile principale pe cele laterale, direct peste masinile parcate, pentru ca apoi oamenii sa dea la lopata si sa arunce zapada inapoi pe strada! In intersectii se fac gramezi uriase de zapada care fie sunt lasate sa se topeasca de la sine, fie sunt carate in afara orasului (in cel mai bun caz).
In timp ce noi mutam zapada de colo colo, in occident „baietii destepti” au masini de topit zapada! Ei au ajuns la concluzia ca este mai practic si mai ieftin sa ia zapada de pe drum si sa o incarce direct intr-o masina de topit, decat sa o care in afara orasului. In Romania secolului XXI nu exista asa ceva! Dar ce ma mai mira, noi abia avem caldura in case, d-apoi sa folosim energia la topit zapada!
Daca la noi, cum ninge putin trenurile raman in gari sau se impotmolesc pe drum, lasand mii de oameni sa astepte cu zilele in frig, in tarile civilizate se folosesc freze performante care pot degaja foarte usor sina de zapada. Din fericire si Romania detine astfel de trenuri, dar din pacate oamenii tot raman blocati in zapada ca in evul mediu.
Iata ce solutie extrema de deszapezire a drumurilor au gasit americanii:
Prin aceasta metoda se poate deszapezi o autostrada intreaga doar cu doua masini, dar la nevoie e suficienta si una singura. Utilajul de 100.000$ poate imprastia simultan si material antiderapant, pe toata suprafata de rulare. „Regii asfaltului” din tarisoara noastra detin masini care costa de zeci de ori mai mult de atat, dar nu sunt bune decat la agatat pitipoance, ca nici circuite de curse nu avem!
Unde este ingeniozitatea romaneasca? Iar ne-au furat-o americanii?
In timp ce autoritatile nu sunt in stare sa faca niste drumuri circulabile dupa o ninsoare amarata, in Romania se dau amenzi celor care nu si-au dat la o parte zapada din fata casei. No comment!
In ceea ce priveste imprastierea de material antiderapant, tari precum Elvetia consuma anual 600 grame de sare pe metrul patrat de sosea, iar Irlanda cam 30.000 de tone. In Romania se „arunca” peste 200.000 de tone de sare pe an si tot cam atat nisip, si tot degeaba. Ba chiar abuzul de materiale antiderapante afecteaza asfaltul, autovehiculele si mediul inconjurator. Dar nu-i nimic, e nevoie de cat mai multe reasfaltari de proasta calitate, cat sa tina pana la iarna urmatoare.
Atat mai spun: cum altii pot si noi nu putem?
Haha, ce frumos e in alta tara. Cum lucram in domeniul tractarilor auto in Timisoara observam o gramada de accidente rutiere la prima zapda, nimeni nu e preocupat de starea drumurilor in Timisoara, si tractarile le facem greu datorita drumurilor …
Si la noi se fabrica aceste echipamente.
http://www.energo-term.ro
http://www.antena3.ro/romania/topim-zapada-dupa-modelul-americanilor-solutia-ne-scapa-de-mormanele-din-jurul-nostru-243010.html
Asa e „vajnicul” popor al d-lui PONTA