Este sambata, 26 mai 2013 si, desi aveam multe treburi pe cap, m-am dus impreuna cu cativa prieteni la cel mai asteptat eveniment auto al momentului: Bucharest Wheels Arena, organizat la Romexpo Bucuresti.
Nu stiam la ce sa ma astept deoarece spre rusinea mea nu am fost si la evenimentul cu acelasi nume de anul trecut. Am parcat masina in afara complexului, intro parcare mult mai ieftina decat cea de peste gard, am platit suma „enorma” de 20 de lei pentru intrare si am scos aparatul foto (review aici) pentru a „trece la treaba”.
Poze Bucharest Wheels Arena
Prima „vedeta” care mi-a sarit in ochi a fost un VW Beetle Rat Rod. Nu stiu cat de functional este dar m-am mirat sa vad asa ceva si pe la noi, chiar daca avem o tara plina de rable.
Dupa ce am mai admirat cateva masini tunate expuse pe pajistea de la Romexpo, m-am dus direct la prima demonstratie de drifturi din acea zi, la care au participat nume cunoscute din cursele de drift romanesti.
BMW-ul rosu este pilotat exemplar de un pusti de numai 17 ani, care din punctul meu de vedere a facut cel mai bun spectacol de drift. Pintre masini se afla si un Nissan Skyline mai vechi dar care „mananca asfaltul” atunci cand este condus de Marius (KNS), tatal driftingului din Romania.
Pot sa spun ca mi-a placut spectacolul, chiar daca nu se ridica poate la nivelul occidental. Totusi este un progres in ultimii ani si ma astept sa ia amploare si mai mult pe viitor.
Dupa ce baietii si-au facut zob cauciucurile, a venit si randul „greilor” din domeniul raliurilor sa-si faca numarul.
Astfel, Vali Porcisteanu si Manu Mihalache au facut un duet impresionant pe ale lor Mitsubishi Lancer EVO de raliu.
In continuare am asistat la un show de „bike stunts” cu Sorin AXA…
… care dupa cateva scheme cat de cat reusite…
… a suferit un mic accident!
Baietii au sarit repede sa-l ajute dar s-a ridicat teafar si nevatamat inainte ca acestia sa ajunga la el. Nu prea am inteles de ce fata aplauda in acest timp… poate pentru incurajari?
Dupa numarul prea scurt al lui Sorin AXA, am avut cam 20 de minute timp sa mai admir frumusetile, pana la spectacolul oferit de Christian Pfeiffer.
De exemplu iata un Opel Calibra modificat pentru drift, cu un deflector de aer si un eleron urias:
Pe gazon mi-a atras atentia un superb Chevrolet Corvette rosu ca focul.
Unii isi etalau motoarele de sute de cai. Iata un tub de admisie imens, de la un motor Honda V-Tec:
Desi e plina lumea de masini mate, nu prea am mai vazut una vopsita atat de frumos si colorat, ca acest Seat Leon tunat:
Voiai sa vezi cum arata cerul albastru pe vopseaua lucioasa a unei Shelby Cobra?
BMW ursulet 🙂
Si un pusti pe un BMX care tocmai sarise peste mine:
Dintre atatea motoare puternice, unul verde mi-a atras atentia!
Fata statea cuminte la locul ei!
Cat de rudimentar este interiorul unei masini de drifting?
Sau cat de mare este motorul unei masini de drifting?
Iata ca a venit si Chris Pfeiffer, fost campion mondial la trial, la bordul unui BMW F800 R modificat, sa ne incante cu acrobatiile sale inegalabile.
Chris incepe cu un wheelie perfect vertical desigur:
Cateva acrobatii de incalzire ale lui Chris Pfeiffer:
Apoi pupicul cu fata sexy in rosu racing, pe roata din fata cum altfel?
Din nou acrobatii…
… apoi a venit randul domnisoarei sa incerce!
Omul asta chiar nu oboseste?
Christian Pfeiffer in carne si oase, la cei 43 de ani ai sai!
Cred ca ma pot lauda ca am stat la cativa centimetri de cel mai tare om pe doua roti.
Din nou pe patru roti, chiar daca sunt mai mici. A inceput o runda de karting profesionist.
Mica, mica dar ridica 🙂
Din nou drifturi! Cate cauciucuri mai au baietii astia?
Unii stau si privesc de la inaltime. Ai naibii, ei nu au platit bilet!
Razvan, la doar 17 ani, stie cum sa afume publicul.
M-am plictisit de atatea drifturi, asa ca m-am dus sa mai admir masinile. Sa incepem cu ceva offroad:
Iarasi motociclete? Cred ca se incazeau concurentii de la supermoto.
Pasiunea nu are limite! Tu ai investi in asa ceva pe un Logan?
Dar intrun Opel Astra?
Dar ce se intampla in pavilionul central cat timp afara se tureaza motoare, se ard cauciucuri si se infuleca mici si bere?
Unii schimba cauciucuri la masina de Formula 1!
Altii se cred motociclisti sau chiar piloti de F1 pe simulatoarele speciale.
E o caruta? O masina? E unul din cele mai vechi autovehicule, un Oldsmobile din 1901!
Si la acest targ i-am gasit pe cei de la High Class Auto.
A venit momentul sa ies la o gura de aer. Ce de lume!
Sex instructor! O da! Frumoase lanturi. Avea si catuse dar nu se vad in poza 🙂
Cam asta a fost Bucharest Wheels Arena 2013 vazut prin obiectivul meu. Spectaculos la anumite capitole, plictisitor la altele, prea scump pentru unii, sa vedem cum va fi la anul!
Misto! Christian Pfeiffer a fost zece clase peste restul demonstratiilor – mai mult pentru el se merita banii pe bilet 🙂 . Oricum, e bine ca incet-incet incep sa se miste lucrurile si pe la noi si sa avem evenimente de genul asta – poate cu timpul or sa fie din ce in ce mai multe.
Vezi ca pe pustiul de la drifting il cheama Iulian, nu Razvan :).