Am ajuns si in acest an la Salonul Auto Bucuresti (SAB), in primul rand deoarece voiam sa vad in sfarsit cu ochii mei noul Ford Mustang.
Din punctul meu de vedere, nu a fost o mare diferenta fata de saloanele auto din anii trecuti, insa a meritat sa-mi „rup” cateva ore din zi pentru a admira noul Mustang, dar si alte frumuseti pe patru roti, cum ar fi: Mercedes C63 AMG, Maseratti Ghibli, Honda Civic Type R, Jaguar F-Type, si masinile clasice care se pare ca nu lipsesc de la niciun eveniment auto.
Ce mi-a placut la SAB 2015?
In primul rand noul Ford Mustang EcoBoost este intr-adevar o masina incredibila pentru pretul ei. Modelul expus costa undeva la 42.000 euro, dar preturile de lansare vor incepe de la 37.000 euro cu TVA inclus. Senzatia de la volan, aspectul masinii, dar si dotarile sunt exact cum trebuie pentru o astfel de jucarie pentru oameni mari.
Din pacate spatiul din spate este chiar mic, daca nu claustrofobic. Eu personal nu am cum sa stau pe bancheta din spate deoarece trebuie sa tin capul la 45 de grade si tot atinge de luneta, iar daca ma aplec in fata voi sta efectiv cu nasul lipit de scaun… total nepractic din acest punct de vedere, dar ok probabil pentru copii sau persoane scunde.
Am ramas placut impresionat de calitatea materialelor din interiorul noului Mustang, care par sa fie mult peste BMW seria 3 de exemplu, in conditiile in care modelele de BMW 320 expuse la SAB sareau bine de 40.000 de euro, unul xDrive fiind chiar 55.000!
Maseratti Ghibli este o masina interesanta, avand in vedere ca este totusi un Maseratti si costa undeva la 60.000 de euro, insa vorbim desre o masina echipata cu un motor diesel si nu de un bolid.
Am avut ocazia sa auzim Mercedes-ul C63 AMG urland din toate pistoanele, deoarece a fost pornit si turat cateva minute de baietii de la stand. Sunetul este incredibil, chiar daca mare parte din acesta este „alterat” de evacuare.
Ca tot am vorbit de sunet de motor, am ramas masca cand am auzit „ragetul” acestul Fiat 124 Abarth, care spre deosebire de Mercedes-ul C63 AMG de ma sus, aceasta masina produce un sunet curat, dat de motor si nu de evacuari modificate special in acest sens.
Am intrat si in BMW i3, insa din punctul meu de vedere aceasta nu poate fi numita masina, ci mai de graba o cutie pe roti cu volan, butoane si tablete, cu un fel de masa in loc de bord 🙂
Mi-a mai atras atentia si Honda Civic Type R:
Afara am prins o demonstratie de drift oferita de Sorin Ene, cu a sa Nissan Silvia modificata special pentru asemenea show-uri.
In zona masinilor clasice au fost expuse o multime de bijuterii de pe la mijlocul secolului, cum ar fi: Ford Mustang, Chevrolet Corvette Stingray, Chevrolet El Camino SS, dar si cateva motociclete interesante.
Ce nu mi-a placut la SAB 2015?
Ca de obicei, evenimentele auto duc lipsa de profesionalism si implicare din partea organizatorilor, dar si a expozantilor. Multe masini nu erau deschise, iar atunci cand am vrut de exemplu sa admiram motorul noului Mustang nu ni s-a deschis capota, un lucru atat de banal. Nu este normal sa nu ti se ofere toate informatiile posibile despre o masina atunci cand te duci la o expozitie dedicata.
Una peste alta, SAB 2015 a fost ok, insa este loc de mult mai mult pe viitor. Totusi traim intr-o tara in care sunt foarte multe masini, o tara care are ceva industrie auto si mai ales o tara cu oameni destul de interesati de acest domeniu. Este destul de trist ca de la un an la altu nu vedem o evolutie in ceea ce priveste expozitiile auto.