A mai trecut un an! Piata auto din Romania a avut si bune si rele in 2013, fiind insa mult sub nivelul mondial.
In timp ce in SUA piata auto a cunoscut anul trecut cea mai buna evolutie din ultimii ani, in Romania a fost la pamant, inregistrand cea mai proasta perioada. Astfel ca romanii au preferat intr-un procent covarsitor sa cumpere masini second hand in detrimentul celor noi. Mai exact, cam 80% din masinile vandute in 2013 in Romania au fost la mana a doua!
Din putinele masini noi vandute in tara noastra in 2013 (aprox. 60.000), 80% au fost cumparate de companii si doar 20% de persoanele fizice.
Productia autohtona de autovehicule (Dacia si Ford) a fost insa foarte buna anul trecut, fiind de aproape 370.000 de masini, din care 90% s-au dus la export! Dacia Duster a fost cel mai bine vandut model (in afara tarii noastre desigur).
Intr-un an atat de prost in ceea ce priveste vanzarile auto, s-au tinut totusi cateva evenimente importante, printre care si SAB, SAM si BWA. Mai mult, a fost deschisa si prima galerie auto permanenta din Romania, apartinand cunoscutului om de afaceri Ion Tiriac.
2013 a fost un an bun pentru investitiile in industria auto. Companii precum Bosch, Continental sau TRW au construit fabrici de productie in Romania.
Infrastructura rutiera a cunoscut si ea o dezvoltare in anul care tocmai a trecut. Astfel ca au fost finalizate noi tronsoane de autostrazi (cam scurte insa) si poduri, cum ar fi cel de peste Dunare dintre Calafat si Vidin.
In 2013 s-au scumpit mult asigurarile auto, combustibilii si au fost introduse noi taxe de mediu, tragand astfel si mai mult in jos evolutia pietei auto din tara noastra.
Sa speram ca anul 2014 va fi ceva mai dinamic pentru piata auto din Romania.