Iata ca Ford-ul meu tocmai a atins pragul de 100.000 km la bord.
Desi nu sunt multi, 100.000 km la bord reprezinta mai mult un prag psihologic, dupa care te astepti sa inceapa cheltuielile cu reparatiile.
In cei doi ani si 35.000 km in care am condus masina pot spune ca sunt multumit de fiabilitatea acesteia, avand in vedere ca nu am reparat inca nimic mai serios la ea (in afara de revizii, distributie, doua simeringuri si un senzor).
Ma astept ca in viitorul nu foarte indepartat sa fiu nevoit sa schimb ambreiajul, poate alte simeringuri, amortizoare, bucse si alte elemente ce tin de directie, dar aceste operatiuni sunt normale la orice masina.
Urmeaza sa fac cat mai repede revizia de 100.000 km, la care voi schimba pentru prima data discurile si placutele de frana! Da, asa este… in toti acesti km nu am schimbat niciodata discurile si nici placutele de frana si inca nu simt nevoia sa fie schimbate. Totusi franele reprezinta cel mai important sistem de siguranta al masinii de aceea nu vreau sa astept pana ce incep sa dea semne.
Scriai mai jos (Revizia la 90 000 km) ca Ford recomanda schimbarea distributiei la 120.000.
Acum ai mentionat: ,,In cei doi ani si 35.000 km in care am condus masina pot spune ca sunt multumit de fiabilitatea acesteia, avand in vedere ca nu am reparat inca nimic mai serios la ea (in afara de revizii, distributie, doua simeringuri si un senzor).”
Deci, cum este cu distributia ?
Am avut o problema cu o scurgere de ulei pe la simeringul de la vilbrochen si a trebuit sa dau jos cureaua de distributie.
Majoritatea recomanda schimbarea distributiei la 90.000 pentru Focus dar eu personal as fi schimbat-o dupa 100.000 (poate nu chiar la 120.000 sincer) daca nu ar fi aparut aceasta problema.