Masinuta mea – Ford Focus 2 Sedan, 1.6 benzina

Ford Focus 2 Sedan

Voi incepe prin a va prezenta masinuta mea, cu care imi petrec ceva timp in fiecare zi cand ma duc la munca sa se mai incalzeasca si ea putin, cand o mai scot din oras la drum lung sa-si mai dezmorteasca supapele, cand o mai duc la service sa-i mai aline durerile sau cand ii dau jos praful ca sa nu uit cat de frumoasa e.

Este vorba de un Ford Focus Sedan din 2009, cu motor pe benzina de 1.6 litri 16v, cu 101 cai putere modesti si fara dotari exceptionale, doar aer conditionat manual, cutie manuala in 5 trepte si frane spate pe disc. Nu am luat masina de noua, din motive financiare in principal dar si deoarece momentan nu am pretentia ca masina sa fie “neatinsa”. Totusi am fost atent la cumparare ca masina sa fie in stare cat mai buna. De fapt de aceea am luat sedan! Initial voiam un hatchback dar deoarece majoritatea pe care le-am vazut erau “obosite” am ajuns la acest sedan care era intr-o conditie mult mai buna, aproape ca parea noua, desi avea 65.000  km la bord. Acum, la data la care scriu, am facut deja 15.000 de km cu masina si nu pot sa zic ca am de ce sa ma plang.

Jurnal:

  1. Cumparare autoturism de la un dealer cunoscut. Km reali: 65.000, toate reviziile efectuate la reprezentanta conform cartii de service. Masina a apartinut unei flote auto si probabil a fost condusa de personal de management si nu de agenti de vanzari, deoarece nu prezenta urme majore de uzura si nici un fel de jocuri si zgomote deranjante. In 15.000 de kilometri nu s-a schimbat nimic.
  2. Schimbat anvelope (Dunlop SP Sport TT 205 55 R16) si jante (Dezent RE 16). Efect: aderenta mult mai buna, stabilitate mare in viraje dar si consum marit cu aproape 1l.
  3. Revizie la 1500km dupa cumparare: schimbat ulei motor (Mobil 1), filtru ulei, filtru aer, verificare generala (vizuala).
  4. Schimbat simering planetara scurta, care curgea putin de cand am cumparat masina, completare cu ulei cutie viteze (Original Ford 75w90).
  5. Schimbat filtru de polen in urma constatarii ca masina trage greu cu aerul conditionat pornit iar ventilatia nu facea fata in interior.
  6. Schimbat stergatoare cu unele Valeo de care sunt destul de multumit.
  7. Schimbat anvelope vara cu cele de iarna (GoodYear ICE Navi 195 65 R15).
  8. Revizie la 14500km de la cumparare: schimbat ulei (Motul Specific Ford 913C 5W30), schimbat lichid de frana (ATE), schimbat filtru ulei si filtru aer, verificare generala masina, masurare temperatura de inghet antigel.
  9. Schimbat ulei servodirectie (se recomanda schimbarea lui la cateva zeci de mii de km chiar daca producatorul nu specifica asta!).
  10. Schimbat senzor (sonda) marsarier care era crapata si se pierdea ulei din cutie, ocazie cu care am descoperit si o scurgere dubioasa de ulei din zona cutiei de viteze si faptul ca aveam ceva mai mult ulei in cutie decat trebuia!
  11. Diagnoza computerizata si verificare de rutina la Colina Motors.
  12. Schimbat distributie la 90.000 km si curele accesorii + revizie.
  13. Inlocuit discuri si placute de frana (discuri ATE + placute TRW) la ~100.000 km + revizie (ca de obicei ulei Motul).
  14. Inlocuire amortizoare fata-spate cu unele noi originale la ~100.000 km + geometrie roti (vezi detalii).
  15. Schimbare simering vibrochen + simeringuri axe cu came + schimbare distributie si curele accesorii la Colina Motors.
  16. Revizie la 113.000 km (filtru aer, filtru ulei, ulei Motul, verificare ulei cutie viteze).

Primii 15.000 km i-am facut in 8 luni, timp in care masina a mers cam 50% in Bucuresti iar restul in afara orasului, inclusiv in afara tarii (Ungaria, Austria si Bulgaria). Am incercat sa protejez pe cat posibil masina, mergand la turatii constante, cu consum optim (2500-3000 rpm) dar din cand in cand i-am mai dat o “desfundare de injectoare si supape” la 4000-5000 de ture. Restul de 35.000 km i-am facut in 2 ani si jumatate intr-un regim similar de mers (50% Bucuresti, 50% soselele patriei si strainatate). Masinuta a mai ajuns in Grecia intr-o excursie de 3000 km.

Ce imi place la aceasta masina:

  • stabilitatea in viraje (datorita suspensiilor independente pate)
  • directia foarte precisa, sportiva (nu are asistare electronica)
  • franarea (franarea este ferma chiar daca masina are 1,2 tone)
  • siguranta (structura este rigida iar rezultatele obtinute la testele euro NCAP sunt foarte bune)
  • spatiul interior
  • demarajul la turatii mari
  • sunetul motorului
  • plasticul de pe bord
  • confortul scaunului

Ce nu imi place:

  • zgomotul motorului la turatii mari (diverse zgomote metalice in functie de turatie)
  • comportamentul cutiei de viteze, mai ales in treptele 1 si 2 (s-a mai imbunatatit dupa schimbarea lichidului de frana, care este folosit si de ambreiaj)
  • ambreiajul foarte tare (ma doare piciorul de la folosirea intensa a ambreiajului)
  • izolatia fonica putea sa fie mai buna
  • plasticul si greierii, dar care sunt in limite normale pentru clasa ei
  • motorul este putin cam slab pentru masa si volumul masinii

Per ansamblu sunt multumit de masina si ma simt bine ori de cate ori o vad cum ma asteapta cuminte in parcare! Multumesc pentru rabdarea de a citi si astept parerile si intrebarile voastre. Va voi raspunde cu cea mai mare placere.

Articole similare
Meltenii care dau flash-uri pe sosea

M-am saturat de meltenii care dau flash-uri pe sosea ca sa ma dau la o parte!

M-am saturat sa tot primesc flash-uri pe sosea de la tot felul de specimene care se grabesc mai tare decat permite legea si bunul simt

De ce sa porti masca de protectie in pandemie

De ce sa porti masca de protectie in pandemie COVID-19?

Argumentele mele pentru a purta masca de protectie respiratorie in vremuri de pandemie COVID-19 sau risc de infectie cu alti virusi

T.16000M Review joystick simulatoare zbor

Thrustmaster T.16000M FCS – scurt review joystick pentru simulatoare de zbor

Parerile mele despre joystick-ul Thrustmaster T.16000M FCS pentru simulatoare de zbor: constructie, aspect, ergonomie, performanta

20 comentarii
  1. Alina Petcu spune:

    Ford, un nume mare in industria auto 😉

  2. Bogdan spune:

    Salut. Cat te-a costat schimbul de ulei si filtrele? unde le-ai facut? Ms!

    • Merge Brici spune:

      Salut,
      Eu imi fac reviziile la o cunostinta care se pricepe foarte bine la asa ceva. Daca vrei iti pot da numarul lui de telefon. Are garajul prin zona Ilioara, Bucuresti. Eu sunt foarte multumit iar pretul si „calitatea lucrarii” sunt mult mai bune decat la alte service-uri sau chiar decat la reprezentanta. In plus imi da toate informatiile de care am nevoie si nu se grabeste!
      Legat de consumabile si piese, iti pot da orice vrei pentru Ford: piese originiale, cu factura, la preturi bune. Spune-mi te rog exact ce masina ai (model, an de fabricatie, motor) ca sa-ti pot trimite o oferta, si te hotarasti tu daca e ok sau nu 🙂 Multumesc.

      • Dragos spune:

        Imi puteti lasa si mie nr de telefon a tipului daca mai are service si se ocupa de ford ? Am dat numai de idioti in ultimul timp, stiu ca a trecut 9 ani de cand ai postat dar ma gandesc ca poate poate. Mersi anticipat !

    • ciprian spune:

      sal .. stie cineva cat ulei intra in cutia de viteza , ford focus 2008 1.6 benzina

      • Romica spune:

        Putin cam mare masina pentru oras si nu numai. Ambreiajul ar trebuii sa-ti mearga mai usor, nu are pompa hidraulica de ambreiaj? Normal ca mai face si ea zgomote ca doar e masina nu OZN. Dar oricum putin cam slabuta la cat costa trebuia sa fie mai silentioasa. Rusine pentru Ford. Uleiul la schimbatorul de viteze (cutie) nu se schimba aproape niciodata, doar completari cand este cazul sau cine stie din ce alte motive. sau dupa 20 de ani ori 300 mii km.

      • Romica spune:

        Putin cam mare masina pentru oras si nu numai. Ambreiajul ar trebuii sa-ti mearga mai usor, nu are pompa hidraulica de ambreiaj? Normal ca mai face si ea zgomote ca doar e masina nu OZN. Dar oricum putin cam slabuta la cat costa trebuia sa fie mai silentioasa. Rusine pentru Ford. Uleiul la schimbatorul de viteze (cutie) nu se schimba aproape niciodata, doar completari cand este cazul sau cine stie din ce alte motive. sau dupa 20 de ani ori 300 mii km. Ambreiajul il schimbi cand incepe sa parineze ori nu mai intra in viteze ori cine stie ce se mai intampla, poate sa tina si 200 mii km. Vreti cam multe performante pentru o masina asa mare, nu e o masina destinata competitiilor. In general aceste masini sunt limitate electronic sa nu poti sa alergi prea mult cu ele si sa se incadreze in norma de poluare, in realitate motorul poate mai mult cu cel putin 30 %. si oricum trebuie sa te incadrezi si in regulile de circulatie. 60 CP ajung.

  3. dan spune:

    Salut

    Si eu sunt un proaspat posesor de ford focus 1.6, 16V sh, putin mai vechi, din 2007, al tau are ceva probleme? inca nu am apucat sa fac drumuri mai lungi cu ea dar confortul este cu mult superior celui din logan, trebuie sa-i schimb distributia, tu ce curea, role si pompa de apa ai pus? ce consum ai?

    • Merge Brici spune:

      Salut, Eu inca nu am avut probleme serioase cu masina pana acum si am facut peste 30.000 km cu ea. Mai are un pic si face suta de mii. In ceea ce priveste consumul, are cam 11 in oras si 6-7 in afara. Am mici probleme cu simeringurile si mi se pare cam puturoasa 🙂 Am facut drumuri lungi cu ea, chiar si de 3000 km intr-o saptamana si nu am avut belele. Ca si confort este intradevar mult peste Logan.

      • Grasu spune:

        Daca schimbi la 2500rpm,o sa ti se para extrem de puturoasa,raspunsul motorasului dupa 3000rpm e destul
        de bun,avand in vedere puterea ,consumul mentionat de tine (6-7l/100km) il scot si eu afara,dar eu merg destul de turat,a 4-a pana la 120-130km/h,sunt placut surprins de motorasul pe benzina ,aici ma refer la cei care zic ca un benzinar nu este la fel de fiabil ca un motor diesel,de ex. un prieten a bagat 3600euro intr-un audi a6 2.0 TDi 140cp la 250.000km,iar Focusul in 191.000km nu a cerut nimic in afara de filtre,ulei si benzina.

        • Merge Brici spune:

          Asa e, trebuie sa-i dau peste 3000rpm ca sa se simta ca are ceva putere. Doar ca la turatia aia motorul devine foarte galagios… scoate tot felul de sunete 🙂 Poate tocmai de aceea unii prefera masinile japoneze!

    • Grasu spune:

      Salut,si eu am un Focus din 2007 luat de nou,1.6 100cp,benzina,masinuta are in prezent 191.000km impliniti azi,consumul este acceptabil zic eu,de exemplu: 90km/h=5.2l/100km,120kmh=7.5l/100 si pe la 140km/h cam 8-8.5l/100km ,depinde de inclinatia drumului,motorul mi se pare unul destul de fiabil ,avand in vedere ca in 7 ani de exploatare si 191,000km nu a fost schimbat nimic la motor,decat distributia si consumabilele,asta fiind ceva normal.
      Iti doresc multi km fara incidente.

  4. A-mi spune:

    Am citit postările tale de pe un forum si așa am ajuns pe blog, poti te rog sa-mi spui de unde ai luat masina? Cred ca de la același dealer as vrea si eu sa achiziționase o masina si prețurile mi se par aproape ireale, am o teama ca as putea face o greșeală. Poate cu un feedback de la cineva care a cumpărat deja de la ei m-a mai lămuresc un pic. Multumesc

  5. Dan spune:

    Buna, Am si eu un focus din 2007 1.6 benzinar 74kw si tare sunt incantat de el…are acum 102.000km, lam luat la 97.000km. Pe la 93.000de km cica sa schimbat ambreiajul,rulment placa. Dar am o mare nelamurire,am mai tot fost la diversi mecanici dar nu mau lamurit inca si anume cand las ambreiajul se aude un zgomot mic, incet ca si cum sar cupla ceva…e normal la ford???

  6. Romica spune:

    Putin cam mare masina pentru oras si nu numai. Ambreiajul ar trebuii sa-ti mearga mai usor, nu are pompa hidraulica de ambreiaj? Normal ca mai face si ea zgomote ca doar e masina nu OZN. Dar oricum putin cam slabuta la cat costa trebuia sa fie mai silentioasa. Rusine pentru Ford.

  7. radu spune:

    Salut. Si eu am un ff2 benzina hatch din 2008. L-am cumparat la 122.000 in nov 2014 si acum are 146.000 Am schimbat consumabile( ulei motul, filtre Mann-aer, ulei, polen), schimbat
    discuri si placute frane pe Ate pe fata+lichid frana, schimbat set ambreiaj la 145.000+ulei cutie viteze, montat bujii cu iridium,
    curatat clapeta acceleratie. Achizitionat set stergatoare valeo + becuri OsramCand l-am cumparat propietarul a schimbat amortizoarele pe fata.
    Deasemenea am primit bonus baterie si cauciucuri vara dunlop folosite cam 3 luni. So, am schimbat doar consumabile, motorul e ok si daca il intretii probabil te va tine mult si bine.

  8. claudiu spune:

    Schimbarea bujiilor si a filtrelor reduce consumul de carburant?

  9. costy spune:

    Mie mi se pare cam zgomotos benzinarul de 1.6 100 cp de la Ford. Si pe youtube se aud la fel de zgomotos toate clipurile cu acest motor. O fi mai zgomotos din cauza ca are bloc din aluminiu sau din cauza faptului ca, capacul axelor cu came este subtire din plastic.

  10. Cătălin Albu spune:

    O mașină elegantă ,robustă și fiabilă!

Adauga un comentariu