Nu am inteles niciodata de ce unii pot iar noi nu putem, de ce noi romanii avem printre cele mai proaste drumuri din Europa? Acest fapt se simte cel mai mult atunci cand iesim din tara noastra draga si, de voie sau de nevoie, ne intoarcem inapoi!
Granita cu Bulgaria:
Cred ca cea mai mare dovada de nesimtire romaneasca este la granita cu Bulgaria de la Giurgiu. Cei care ati fost in Bulgaria si ati iesit pe acolo stiti la ce ma refer! Cum este posibil ca bulgarii sa aiba o sosea impecabila, iar FIX DE LA GRANITA cu Romania soseaua sa fie mai rea ca dupa bombardamentele din ’44?
Dar stai ca asta nu este totul! Daca vii noaptea dinspre Ruse si treci podul spre Giurgiu, aproape ca nu stii unde ai ajuns. Bine, daca esti roman vei recunoaste cainii maidanezi, lipsa totala a indicatoarelor si desigur faptul ca nimeni nu s-a obosit sa ilumineze soseaua. De fapt, daca nu esti vigilent ai sanse sa ratezi drumul spre vama.
Desigur ca problemele acestea sunt doar la noi romanii nu si la bulgari. Acolo soseaua este iluminata, asfaltata si semnalizata!
Autostrada romaneasca:
- Ai patit vreodata sa gonesti (cu viteza legala desigur) pe autostrada si sa ai impresia ca ti se rupe masina in doua la trecerea peste vreo groapa?
- Ti se pare normal sa stai mereu cu ochii dupa gropi si caini ca sa nu ai parte de vreo tragedie?
- Ce parere ai despre stilul inconfundabil de a „inaugura” autostrazi kilometru cu kilometru, sau de a da drumul doar la cate o banda si a te lauda cu asta?
Daca ai trecut vreodata cu masina la „fratii” nostri unguri si ai luat-o pe autostrada cred ca iti dai seama cat de penibili suntem noi romanii la acest capitol.
Transfagarasan – mandria nationala:
„Cel mai bun drum din lume”, cum l-au clasificat cei de la TopGear, nu este decat o ruina. Dar ca orice ruina care se respecta, este situat intr-o zona foarte frumoasa. Din pacate doar prin prisma locatiei mai putem considera Transfagarasanul cel mai bun drum din lume, deoarece calitatea asfaltului este una din cele mai proaste!
Degeaba are viraje ca pe marile circuite, degeaba sunt peisajele superbe, daca esti nevoit tot timpul sa fii atent la drum, sa nu zbori in vreo prapastie. Era sa uit: cat timp pe an este deschisa aceasta superba sosea?
Transalpina – ultima fita romaneasca:
Ne batem cu pumnii in piept pentru cat de „cool” este sa circuli la peste 2000 de metri, pe creasta muntelui, dar ti se pare normal sa deschizi o astfel de sosea in timp ce inca se lucreaza pe ea? Transalpina a fost deschisa publicului fara sa aiba niciun parapet de protectie, cand inca se lucra efectiv pe ea. Practic treceai cu masina printre buldozere, basculante si stanci cazute. Cine zicea ca soseaua mortii din Bolivia este cea mai periculoasa?
Desi este aproximativ terminata si pare in conditii bune, este doar o chestiune de timp pana ce si Transalpina va ajunge ca restul soselelor din Romania!
Credeai ca Transfagarasanul si tanara Transalpina sunt cele mai tari din Europa? Da un search pe Google dupa Stelvio Pass sau Colle dell’Agnello si vezi ce gasesti. Cu toate acestea unii nu s-au sfiit sa catalogheze Transfagarasanul ca fiind cea mai buna sosea din lume. Acum ma simt cu adevarat mandru!
Epilog:
Poti spune ca sunt un frustrat care isi doreste sa traiasca in alta parte si ca Romania este de fapt o tara minunata. Nu contest acest lucru, doar ca din pacate pentru a ajunge la minunatiile tarii trebuie sa mergi pe drumuri. Pentru cei care sunt transportati de altii poate sa nu fie o mare problema, dar pentru noi cei care ne forjam masinile proprii in nenorocirea asta de infrastructura lucrurile nu stau chiar la fel de roz! Aviz amatorilor!
Vroiam să aduc în discuție situația șoselei de la Bâlea lac spre Curtea de Arges.Asfalt așa prost ca acolo,mai rar mi-a fost dat să văd.Păcat de toată zona frumoasa de acolo.Aviz autorităților competente!!