Astazi Fordul meu a implinit 1 an de cand il conduc. In tot acest timp am facut cam 19.000 de km cu el, i-am facut doua revizii (schimb de ulei, filtre, lichid de frana, lichid servodirectie), am platit asigurari RCA si CASCO si nenumarate alimentari cu benzina. Toate acestea inseamna bani cheltuiti… dar merita! Afla in acest articol ce costuri de intretinere am avut la Ford Focus.
Daca esti interesat sau daca ai si tu un Ford Focus, aici poti vedea jurnalul de bord al masinii mele.
Cheltuielile masinii pe 1 an de zile si 19.000 km nu sunt tocmai mici. Estimarile imi arata ca am consumat cca. 1500 litri de benzina (considerand un consum mediu de 8l/100km), la care se adauga cele doua revizii, asigurarile, vignetele, dar si alte consumabile (stergatoare, lichide de parbriz, odorizante, presuri auto, becuri, diverse scule, etc.) precum si serviciile necesare (spalari, vulcanizari, schmburi de anvelope, parcari).
Costuri intretinere Ford Focus:
- Benzina (1500l): 9000 ron (considerand 6lei/litru)
- Asigurare RCA: 800 ron
- Asigurare CASCO: 1200 ron
- Revizii si reparatii: 1000 ron
- Vignete romania si strainatate: 250 ron
- Consumabile si servicii: 500 ron
- Total estimat: 12750 ron
La aceste cheltuieli nu am luat in considerare si pretul masinii (rate si comisioane bancare).
Nu este ieftin sa detii o masina si mai ales sa circuli cu ea, dar este poate cel mai liber sentiment pe care il poti avea daca esti un iubitor de masini si de calatorii. Chiar daca nu calatoresti si o folosesti la ordinea zilei pentru a te duce la serviciu, propria masina te scuteste de mult timp pierdut prin mijloacele de transport in comun. Depinde insa de traseele parcurse, deoarece unii pot considera ca este mai rapid cu metroul sau ratb-ul, dar in cazul meu masina imi injumatateste practic timpul deplasarii, ca sa nu mai vorbim de oboseala.
Dupa 1 an de condus un Ford Focus pot sa ma declar multumit de aceasta masina, mai ales in conditiile in care am cumparat-o la mana a doua, si nu au fost necesare reparatii majore suplimentare in cei aproape 20.000 de kilometri. Masina a fost condusa cam 50% in Bucuresti si alte orase, si 50% in afara oraselor (in special pe autostrada).
Cheltuielile cu Ford-ul nu sunt mici dar nici prea mari. Merg pe principiul ca merita mai mult sa „bag bani” intr-o astfel de masina luata la mana a doua decat intruna autohtona poate chiar noua.
Daca ai intrebari sau simti nevoia sa adaugi ceva la spusele mele, te rog sa lasi un comentariu.
Jantele sunt Dezent RE ? stau bine pe masina !
Da, sunt RE. Jantele arata bine si sunt foarte solide. La cate gropi am luat sunt chiar multumit. Insa tin sa te avertizez ca sunt niste jante grele, care scad putin demarajul si cresc consumul.
Daca au diametru mai mare poate ca vor aduce aceste inrautatiri, dar la cele de 14” cu care este echipata masina mea ( Chevrolet Aveo 1.2 16V 84 cp, an 2010 ), dimpotriva, am observat doar imbunatatiri, atat la stabilitatea in viraje, cat si la demaraj. Cat despre consum, nu am observat schimbari semnificative. Initial, masina a fost echipata din fabrica cu jante de otel si capace de plastic ( tot de 14” ).