Daca ai impresia ca motorul nu mai functioneaza ca la inceput si ca masina se chinuie sa accelereze, poti afla in acest articol de ce nu trage motorul masinii tale.
Orice motor cu ardere interna (termic) functioneaza pe baza amestecului de aer si combustibil. Performanta motoarelor depinde in primul rand de cantitatea si calitatea acestui amestec, dar si de evacuarea gazelor arse. De aceea pot exista o multime de probleme tehnice care influenteaza admisia si evacuarea, micsorand astfel puterea si cuplul motorului.
Cateva motive din cauza carora nu trage motorul:
- Calitatea proasta a combustibilului (benzina, motorina, GPL)
- Filtru de aer imbacsit
- Injectoare infundate sau defecte
- Evacuare infundata (cum ar fi cu diverse obiecte, cartofi sau alte legume/fructe)
- Admisie de combustibil infundata (furtune, filtru de combustibil, pompa)
- Bujii uzate sau imbacsite
- Uzura excesiva a motorului (compresie scazuta, lipsa ulei)
- Probleme la clapeta de acceleratie sau senzorul de acceleratie
- Probleme la aprindere (cilindri nefunctionali, reglaj incorect al aprinderii)
- Depunere de calamina pe supape, injectoare, bujii (mai ales la diesel)
- Probleme cu turbina la motoarele echipate cu asa ceva
- Distributie prost reglata (nesincronizata)
- Catalizator uzat sau defect
- Probleme cu diversi senzori ai motorului sau ECU (Engine Control Unit)
- Circularea la altitudine mare (cantitatea de oxigen din aer scade pe masura ce creste altitudinea)
In general, daca se constata o putere mai scazuta a motorului, se recomanda in primul rand o vizita la service si diagnoza computerizata a acestuia, pentru a se verifica in principal problemele legate de senzori.
Desigur ca pot exista si alte motive mai stupide pentru care un contucator auto poate considera ca masina are o putere mai scazuta, cum ar fi circularea cu frana de mana trasa sau rularea in treapta de viteza necorespunzatoare (subturare).
Gasirea cauzei pentru care motorul nu mai „trage” nu este intotdeauna o operatiune simpla, de aceea se recomanda efectuarea investigatiilor in centre service specializate si nu aplicarea metodei „dupa ureche”.
in general din cauza benzinei e sau a pornirii ac-ului/clima.
Detin un iveco daily 53c15 după ce trece apa de 80 gr nu mai trage bine, se simte imediat,
Cum scade apa sub 80gr.trage iarăși f bine.
Dacă ar putea cineva să mă ajute cu un sfat, sau poate a avut aceeași problemă ca a mea,
Eu va multumesc!
Trebuie luat in calcul si mirlania producatorilor . Unele modele „pierd ” anual programat din calculator de producator citiva kW. Dupa 7-8 ani ai senzatia ca masina este obosita si ca ar fi cazul sa cumperi alta .
Nu știu Fratilor! Ce să mai fac , ma supără rău de tot, nui mai dau de capăt. Am un Ford Transit 2.2 Diesel 130cp.
Îmi merge ca și In fundată, când merge mai bine îmi întrerupe. am fost și la specialiști și nu le da pe tester, miau schimba soft-ul, injectoarele, turbina, senzori, pompa de alimentare și etc., are careva o idee?.Mulțumesc
Am intalnit problema asta si era defect senzorul m-am a mers doar cu altul original
Adrian cam aceiasi problema am si eu cu un ford mondeo din 2001 mk3 porneste la sfert merge motoru cand e cald perfect dar cand plec ii taie elenu dintrodata prind 80 kmh in 10 minute :)) motorina baga injectoare ok , filtre ok , turbina rupe , iam anulat si egr si degeaba .
Am un ford mondeo2001asta vara i-am scos termostatul din cauza unei defectiuni (dar nu era al de vina) am circulat asa pana acum fara probleme azi l-am pus inapoi si masina nu mai trage bine e mai lenesa,de ce oare?
Aceiasi prob la mn,in timpul mersului,accelerez si ii taie elanul,si se aprinde martorul in bord.Tre sa repornesc motorul poate poate sa si revina.Mecanicul nu i da de cap.Testere peste testere.de 3 zile a av momebte cand nu a mai tras deloc.motive pot fi multiple
la mine la ford focus 2007 1,6 diesel problema a fost filtrul de motorina facea acelesi simptome ca la tine!
A cum folosesc doar filtru mann sau original (ambele destul de scumpe)
Salut am un bmw e46 320 diesel la mine era regulatorul rampa injectoare bafta
Am si eu un golf 4 din 2000 si nu mi mai trage bine motoru merge infundat dar nu mereu ! Cine ma ajuta si pe mine !?
Am un Opel Astra g din 2001 si am o problema , nu trage si este aprins martoru cu cheiță am făcut testu cu pedalele si nu clipește nimic . iar după ce pornesc motori la vrea 4, 5 secunde se aprinde martori cu cheiță si nu se turbează peste 3800 furați la liber ( punctul mort) .ma puteți ajuta? Ms
Salut am și eu o rugăminte .Cine ma poate lămuri și perne ce poate avea …am un golf 4 de 1.9 TDI masina merge brici trage foarte bine dar la viteza de 120 km/h pauza !dintro data nu mai trage nu scade viteza dar nici nu creste ,asta la rece ,când începe sa se încălzească mai tare deja la 100 cedează !si trebuie sa opresc motorul și sa pornesc din nou ca sa tragă iar !ma puteți ajuta cu vreun sfat !? A și in BIRD nu se aprinde nici un martor nimic !Multinesc !
Exact aceasi peoblema si la mine, aceeasi masina, acelasi motor! Astept programarea la tester…nu ii dau de cap!
Debitmetrul
La fel am si eu la un golf 4 . 1.9 Alh la 120 imi taie pedala si nuj ce are
Schimbări filtrul de vacum sau curata bine acel burete din supapa vacum sau furtunul de aer, nu mai face compresia cum trebuie și da eroare la turbina, bafta
Salut ,ti.am vazut numele , si eu am aceiasi masina , un volvo v50 din 2007 . Problema ii ca masina trage foarte bine pana pe la 100 -120 , dar dupa imi da senzatia ca si cum pentru 1 secunda pierde din putere , isi revine , si tot asa , asta in timp ce accelerez . Daca sti de la ce ar putea fi , ar fi super.
Salut grup! Ma poate ajuta si mine cineva cu o soluție??
Am un opel astra g 2.0 dti an 2002 caravan.
Porneste sfert, cum accelerez bâlbâie si scade turația, făcând șprițuri ajunge sa treaca peste 2000 de ture moment in care intra turbina si tot odata scoate fum
Menționez ca am schimbat senzor turație, egr, debitmetru de aer pompa de vacuum plus motorasele care transmit vacuum la turbina egr… etc. Sub 2000 de ture nu trage….. Nu stiu daca mai pot sa bag bani orbește in ea…
Poate cineva sa lovit de această problemă…
Am un opel vectra c 2003 si nu trage,se tureaza si nu are putere.
Buna si eu am patit sa nu mai traga 1.5 dci 106cai pe testar o dat ca de la bujii le am schumbat mergea putin mai bine dar cand am schimbat filtru de motorina si a revenit
Ambreiajul uzat
Salut aceeași problema am si eu ,dar doar căteodata face asa ,cum a-i rezolvat problema?
Salut . Am un Nissan Almera 2006. cind motorul este rece merge si trage foarte bine. dupa o perioada de mers 25 -30 km, da ” in nas” si nu mai trage. iam schimbat sonda lambda si … la fel face. are cineva vreo idee de unde ar piyea fi?
Salut am si eu un audi a4 2.0 170cp nu trage si in mers se mai aprinde si acea spirală si nu se mai durează si nu stiu ce sa.i fac
Am ford mondeo 2002 2.0 benzina si de câtva timp încoace numai trage bine adica ia viteza pe 3000.4000 de turatii si am fost la mecanic a băgat testerul pe masina si nu ii da nimic a zis ca era un senzor de catalizator defect la-m schimbat si tot asa merge alt defect ce ar putea fi nu se aprinde nimic in bord aștept răspuns multumesc mult
incearca sa-i faci o compresograma. vei ramane uimit de rezultate. trebe sa ai minim 10 bar. nu conteaza cald- rece
salut. am o motocicleta in 2t, la care tocmai am schimbat setul si carburatorul. problema este ca acum refuza sa se puna in miscare. in N se tureaza, dar in viteza, la cuplarea ambreiajului motorul moare, oricat de tare as accelera. ma ajuta cineva cu ceva sfaturi?
Salut am un golf 3 1.8 benzina de o peroda nu mai trage deloc nu stiu ce are am schimbt bujile dar degeba un sfat ?
Am un ford focus si deodata nu mai vrea sa traga intra usor in toate vitezeledar pleaca foarte greu si pedala de la ambriaj e moale ce poate fi,???
Am si eu un seat toledo 1,9 ARL 2002 și numai merge cum trebuie, deabea la 2900 de turatii incepe turbina sa functioneze, am tot fost pe la mecanici cu ea si nu i dau de cap, a mai patic careva asa ceva??
Am un renault schenic 2 1,5 dci nu porneste doar cu sorei si nici numai trage am schimbat injectoarele si tot nu porneste doar cu sorei ce pot sa fac
Buna ziua! Am un Ford Mondeo TDCi(2.0) din 2006, masina nu mai are forta aproape deloc ma chinui sa ajung la 110km/h. Iar cand am in jur de 2000 de turatii masina imi da ”suturi”. Stie cineva despre ce ar putea fi vorba?
Daca afli cauza da-mi de stire ca si eu am lafel si nu ii dau de cap
De ce nu se tureaza motorul unui ford tranzit 2.4 cu pompa de inalta?
salut.am si eu o problema cu un clio 2004 motor 1.5 dci.de ce scoate masina fum albastrui numai cand o pornesc .si cand o accelerz scoate mult fum dar am vazut noaptea si cred ca e un fum negru.si mi se pare ca pierde si din putere
Am o mazda 6 numai trage motorul ce poate sa aibă
Salut prieteni am și eu un volvo v 50 din 2005 după ce se încălzește nu mai trece de 3000 de turații oare ce poate avea iam schimb at debitmetru
Am și eu Mazda 6 și am aceași problemasi mie aprins DPF ce poate avea ,tu ai rezolvat?
Am o problema cu un Volvo S60 2,4 tdi…. Nu trage și iese fum. Mă puteți ajuta?
Salutare !Cineva care are cunoștință despre motoarele de ford focus 2 1.6 tdi?Nu imi mai trage i-am schimbat egr.ul si dupa ce l.am montat numai merge bn…..
alexandru, exact aceeasi problema o am acum, ford focu 1,6 tdci, 109 cai, i-am schimbat valva egr si merge ce merge, apoi deodata nu mai trage, opresc motorul, pornesc imediat, are putere inapoi….am scris si imi vor trimite alta valva egr….daca cineva stie cauza…dau o bere
Pentru cei care au scris ca au probleme cu motorul după ca au schimbat EGR-Ul : Scoate borna ” minus” de pe baterie și las-o asa minim 1 minut ( preferabil 4-5 , poate sa stea și o luna ca nu are nimica ) , în felul asta resetez ECU . După aia conectează borna înapoi pornește motorul lasă-l la ralanti minim 5minute ,apoi poți sa pleci cu ia . Primii 1000 KM preferabil sa nu bruschezi accelerația și frana ( ECU învață stilul tău de condus și setează amestecul combustibil după el ) îți va manca puțin mai mult decât deobicei dar cu cât conduci mai mult cu atât va trage mai bine, și va consuma mai puțin. BAFTA ! P.S. înainte de asta preferabil ar fi sa curățați și catalizatorul sau filtru ( după caz ) e un mare plus !
O mica problema cu un polo din 2003
E un polo de 1.9 sdi din 2003 am luato de la un cunoscut ce a luato de noua un batran sa zic asa si de o vreme are momente cand nu trage asi revine merge super urca repede in turatie daca ma puteti ajuta cu un mic detaliu precizez ca iam schimbat ulei filtru aer ulei motori distributie curatat egr dac ma puteti ajuta
Curata egrul
Salut ! Am un Dodge Neon PL ’99 (automat ) și nu mai trăgea deloc . Nu mai trece de a2-a și nici peste 60/h ( asta pe sosea libera și la vale ). Am pus tot felul de testere pe ea , am fost și în service pe diagnoza profesionala, și nimic … Credeam ca e de la cutie , când bag în D din P sau în R din P se aude un zgomot ciudat la cutie și se mișcă puțin masina ca și cum ar fi pe liber și încerci sa o împingi dar are o piatra la roată AVETI VREO IDEE CE ARE ? Cred ca e de la distribuitor ..( sper ca înțelegeți ce spun ). Și ieri am rezolvat o parte din problemele ( mai puțin cu cutia ) . Am ridicat-o pe butuci acasă, am dat toate rotile jos și când am încercat sa învârt de roti , nimic ( eu și un prieten de al meu abia putea învârti o roata). Nu se mai deschideau aproape deloc frânele. Asa ca am dat jos discurile curățate de rugina,
și etriere, tot, schimbat lichidul … Și acum merge brici ! CONCLUZIA : Toți mecanicii la care am fost ( din 5 service – uri ) sunt PROSTI GRAMADA ! Nici unul nu sa gândit sa verifice franele!
am verificat clapeta de aer,filtri,buji bobinele de pe buji,dibometru,filtru de benzina etc volvo s60 2003 2,4 benzina + gpl si cand se incalzeste motorul sau cand trec peste 2000 de turati intra motorul in protectie si nu se ma.i accelereaza,imi da in nas si tripideaza ceva pe dedesupt,dar nu la motor,diagnoza imi zice catalizator infundat !? sa fie asa?
ma poate ajuta cineva?
Am un Golf4 din 2001 si înainte mergeam cu 180maxim.. Acum nu îmi mai dă voie sa merg mai mult de 120. Ma ajutaţi dacă ştiţi vă rog!
Salut am un golf 4 alh software 130 de ceva timp dupa 130 la h moare nu se mai tureaza nu nimic opresc o pornesc merge am puso pe testar presiune mare in turbina multi zic ca e turbo ba furtunele etc intreb pentru cei care pot sa ma ajute si ce pot face ! Multumesc
Bună seara am o întrebare dacă stie care va am un Ford galaxy dizel din 2001 nu mai trage motoru cum tregea mai anainte menționez ca am fost la servis cu ia pentru căci a-mi scădea apa an vasul de expansiune și mia zis ca e chiloasa miau retrificat chiloasa toate garnituri de calitate schimbate noi de marca bună de la reinz vector azi când am fost după masina am observat ca nu mai trage motoru și iam zis mecanicului și el a-mi zicea altceva va rog frumos să-mi spuneți ce ar fi problema.. Mulțumesc mult pentru ascultat
audiul meu nu trage din cauza ca am lovit o caprioara si de cand am lovito nu mai urca mai sus de 3000 de turatii si motorul se aude altfel ce sa fac ?
Am un merces sprinter din 2004 i-am schimbat turbina ca suferă dar acum la 80 km la ora îmi ia accelerația ma poate ajuta cineva cu o idee
Am schimbat actuatorul la turbo la un Kuga 2.0 140cp din 2011. Am dat turbo jos am schimbat actuator curățat turbo reglat geometrie montat la loc cu Chit nou turbo schimbat ulei filtru ulei ,aer .După aprox 100 km de mers și tras bine sa aprins iar martorul motor storung care taie puterea turbo , daca opresc și pornesc mașină iar totul este ok până când se aprind iar și tot așa opresc motor iar este ok o perioada ,daca pun testerul când nu este eroare la bord ,testerul nu sesizează nimic când este eroare pe tester apare ceva care sensul că turbo ar avea probleme .Va rog un sfat să găsesc defectul multumesc
Scoate borna minus timp de 19 minute pt resetare..
Salut am un audi a6 3.0 tdi 2007 Mi-se aprinde spirala in bord si cand se aprinde nu mai trage masina din ce cauza ma puteți ajuta mersi mult
Salut. Am un ford focus 2004 1.6 diesel. Masina nu mai trage. Daca schimb treapta de viteza pe la 3mii de turatii trage mai binisor dar nu de speriat. Poate a mai patit cineva si a gasit solutia.
Am un Volvo v 50,diesel,2006, cutia manual.Din cand in cand nu reusesc sa accelerez peste 3000 turatii,indiferent de treapta de viteza.alte ori functioneaza impecabil.Nu am nici o eroare la bord. Turbina reconditionata,filtrul de particule curatat in Harghita.Are cineva explicatii ?
Am un mondeo MK3 si nu merge mai mult de 100 km/h .Curios e ca nu imi mai intra turbo si nici nu se tureaza.Am aprins martorul spirala in bord iar codul de eroare este C2300 Alimentare valva circuit defecta.Ceva recomndari ca nu mai stiu ce sa mai fac la ea.Ms
Am un mondeo MK3 si nu merge mai mult de 100 km/h .Curios e ca nu imi mai intra turbo si nici nu se tureaza.Am aprins martorul spirala in bord iar codul de eroare este C2300 Alimentare valva circuit defecta.Ceva recomndari ca nu mai stiu ce sa mai fac la ea.