Cu masina pana in Italia: traseu, destinatii, pareri

Italia - Colosseum

Nu sunt sofer profesionist, dar mereu mi-a placut sa conduc. Cand eram mic ma jucam aproape in fiecare zi cu volanul de la fosta Dacie a tatalui meu, iar cand trebuia sa plecam in vacanta cu masina eram primul care se trezea si astepta cu nerabdare momentul plecarii. Poate de aceea si acum, dupa multi ani, traiesc acelasi sentiment cand vine vorba sa plec la drum cu masina prin lume.

Am planificat minutios cel mai lung traseu al meu de pana acum cu luni bune inainte: am studiat traseul in prealabil, am rezervat 8 hoteluri cu parcare inclusa in locatii diferite, m-am documentat cu privire la conditiile de calatorie pentru toate tarile prin care aveam de trecut, iar intr-un final am pornit la drum cu masina pana in Italia!

Traseu Romania Italia Amalfi

Vezi traseul pe Google Maps.

Plecarea in vacanta spre Italia:

La ora 5 a unei dimineti racoroase de sambata am urcat in noua masina pe care abia o cumparasem de cateva saptamani si am plecat spre Croatia. Drumul pana in Zagreb a durat cca 12 ore cu tot cu opririle din vami si benzinarii. Ar fi durat totusi mai putin daca tarisoara noastra ar fi avut mai multe autostrazi, asa cum tot occidentul are! Dar sa revenim… am trecut in Serbia pe la Portile de Fier 1, dupa care am mers pe un frumos drum lung si serpuit pe langa Dunare, pana aproape de Belgrad. Prima noapte am petrecut-o in Zagreb, iar a doua zi dimineata am precat in sfarsit spre Italia.

Autostrada in Slovenia

Din Zagreb pana in Slovenia este doar o aruncatura de bat, asa ca am luat rapid o vinieta pentru o luna de la granita slovena (ca sa fie valabila si la intoarcere, peste 2 saptamani) si am tranzitat in graba frumoasa tarisoara. A fost pentru prima oara cand am mers pe o autostrada virajata, cu urcusuri si coborasuri, paroape ca intr-un joc Need For Speed šŸ™‚

Venetia:

Doar 6 ore a durat drumul pana in Mestre, langa Venetia, unde am ramas pentru urmatoarele 3 nopti.

Italia: Grand Canale in Venetia seara

Desi foarte aglomerat, Venetia este un oras fermecator. Din pacate farmecul este mult afectat de haosul provocat de turistii agitati care misuna si fac poze in toate partile, asa cum eram si eu de altfel. Cu toate acestea Venetia ramane pentru mine poate cel mai frumos oras italian, invaluit intr-un mister aparte, datorita labirintului de canale si alei inguste.

Italia - Venetia: canal, turn, palat

Am peferat cazarea in Mestre deoarece hotelurile au preturi ceva mai decente fata de Venetia, iar accesul in orasul vechi se poate face foarte usor cu mijloacele de transport in comun. Parcarile situate la intrarea in Venetia sunt extrem de scumpe!

Bologna si Pisa:

Italia: turn inclinat PisaDupa 4 zile de stat in zona Venetiei, calatoria a continuat spre Pisa. Traseul ales a fost prin orasul Bologna, cu evitarea autostrazii pe un drum ingust virajat deosebit de frumos, peste dealurile superbe ale Toscanei. Am ales drumul pur si simplu la intamplare, considerand ca doar astfel as putea surprinde o particica a adevaratei Italii.

Odata ajunsi in Bologna, am constatat ca este un oras mult mai interesant decat credeam, efervescent si plin de tineri. Era si normal, deoarece iIn Bologna se afla cea mai veche universitate din lume, fondata in anul 1088.

Mai tarziu, Pisa ca oras mi-a lasat o impresie cam proasta. Daca nu ar fi avut vestitul turn inclinat ar fi fost doar un oras banal, sumbru, intunecat, lipsit de viata. Noaptea orasul devine chiar sinistru!

Italia: Pisa noaptea, oras sumbru

Roma:

Dupa innoptarea la Pisa am plecat spre Roma pe un drum expres cam denivelat, dar macar lipsit de taxe, care apropo ne-au rupt! Autostrazile din Italia sunt foarte scumpe, iar alternative de a circula pe alte drumuri nu prea sunt. Fiind o tara foarte aglomerata (61 milioane locuitori inghesuiti pe o suprafata nu cu mult mai mare decat a Romaniei), este inuman sa circuli prin localitati.

Italia: vedere spre piata in Vatican

Nu are sens sa vorbesc despre Roma ca oras turistic (Colosseum, Forumul Roman, Vatican…), insa are sens sa va povestesc cum este Roma ca trafic!

Prin comparatie, Bucurestiul este un oras lejer, relaxant. In Roma, ca si in restul Italiei, fiecare cetatean are masina, motocileta sau scuter, numai ca Roma are vreo 3 milioane de locuitori + inca pe atatia turisti si emigranti! Aglomeratia se resimte peste tot in Roma: pe sosele, pe trotuare, in mijloacele de transport, la orice ora din zi si din noapte.

Motocicletele vin cu viteza din toate partile, te depasesc pe toate partile, nimeni nu semnalizeaza, nimeni nu se asigura… dar dupa un timp te obisnuiesti si iti vezi de drum si de GPS. Mai are rost sa spun ca toate masinile lor sunt lovite?

Italia: aglomeratie in Roma

Coasta Amafli:

Dupa Roma a urmat drumul spre coasta Amalfi, pe autostrada pana in Pompei, apoi am urcat pe un drum frumos virajat pana in oraselul Agerola, situat in apropiere de coasta.

Sosea pe Coasta Amalfitana

In Agerola am stat la o pensiune foarte tare (Mamaral), unde am mancat mozzarella, prosciutto si alte specialitati italienesti facute in casa, legume din gradina proprie si o prajitura incredibil de buna (Caprese)!

Italia: cazare Amalfi, Mamaral

Italia: drum pe Coasta AmalfiDesi superba, la nivel de trafic coasta Amalfi este teroare! Chiar daca nu am fost in plin sezon, traficul a fost criminal! In viraje trebuie sa fii cu ochii in patru deoarece in multe locuri nu au loc 2 masini, iar daca mai apare si un autocar te-ai aranjat pentru urmatoarele 10 minute. Nici macar nu am apucat sa vedem vestitele orase Amalfi si Positano din cauza ca nu am gasit un loc unde sa parchez!

Totusi am ajuns pe un drum frumos situat la inaltime, de unde am avut vedere spre coasta si spre insula Capri. De asemenea ne-am plimbat putin si pre vestita poteca a zeilor (Sentiero degli Dei).

Italia: Coasta Amalfi si Capri

Vezuviu si Pompei:

In ultimele zile ale vacantei am reusit sa admiram ruinele de la Herculaneum si sa urcam pe Vezuviu, dupa care am innoptat la un hotel in Pompei.

Italia: vedere sore Vezuviu

In ciuda faptului ca hotelul avea note si comentarii foarte bune pe Booking, pot spune ca a fost cea mai jalnica dintre toate cele 8 cazari pe care le-am avut. Nu as recomanda nimanui hotelul Iside din centrul Pompeiului, chiar daca este situat exact langa orasul ingropat de cenusa. Din pacate nu am avut timp si nici vreme buna sa mai vedem si orasul antic Pompei. Poate data viitoare šŸ™‚

Italia: ruinele de la-Herculane

Intoarcerea spre Romania:

Pentru drumul inapoi spre casa am ales cam acelasi traseu ca la venire, cu mentiunea ca ne-am cazat cate o noapte in Bologna si Belgrad. In ambele locatii am avut parte de servicii foarte bune, chiar mai bune decat cele din restul concediului. Este drept ca am ales hoteluri business de 4 stele situate in zone periferice, dar preturile au fost mai bune si oricum nu aveam nevoie de locatii centrale in acest caz.

Cum sunt soselele in Italia?

Viteza pe autostrada in Italia

In primul rand, spre deosebire de Romania, Italia are vreo 7000 de km de autostrazi! Taxele de autostrada sunt ce-i drept cam mari, insa merita atunci cand poti sa parcurgi 900 km in mai putin de 8 ore si sa nu ramai paralizat dupa!

Sosea prin tunel in Italia

Situatia se schimba insa daca esti nevoit sa iesi de pe autostrada! Majoritatea soselelor sunt foarte aglomerate si trec prin localitati. De exemplu, o mica „plimbare” pana la un mall din apropierea orasului Pompei mi-a luat vreo ora!

In concluzie, cum este sa mergi cu masina pana in Italia?

Pai cum sa fie… simplu! Tot ce-ti trebuie este o masina in care sa ai incredere, asigurarile necesare (auto, sanatate, asistenta rutiera daca esti paranoic… eu de exemplu sunt), un plan de cazare cu rezevari prestabilite in toate locatiile dorite, bani cash si card, harti, GPS…

Ca in orice calatorie cu masina prin Europa, trebuie sa fii atent la taxele de drum din fiecare tara. In acest caz am platit vinieta in Slovenia, in timp ce in Serbia, Croatia si Italia am platit taxe de autostrada. De asemenea trebuie avut grija la bagajele transportate, deoarece toate tarile impun restrictii vamale. In acest sens este foarte important sa cunosti conditiile de calatorie pentru fiecare tara in parte!

Drum bun si vreme frumoasa! šŸ™‚

Articole similare
Meltenii care dau flash-uri pe sosea

M-am saturat de meltenii care dau flash-uri pe sosea ca sa ma dau la o parte!

M-am saturat sa tot primesc flash-uri pe sosea de la tot felul de specimene care se grabesc mai tare decat permite legea si bunul simt

De ce sa porti masca de protectie in pandemie

De ce sa porti masca de protectie in pandemie COVID-19?

Argumentele mele pentru a purta masca de protectie respiratorie in vremuri de pandemie COVID-19 sau risc de infectie cu alti virusi

T.16000M Review joystick simulatoare zbor

Thrustmaster T.16000M FCS – scurt review joystick pentru simulatoare de zbor

Parerile mele despre joystick-ul Thrustmaster T.16000M FCS pentru simulatoare de zbor: constructie, aspect, ergonomie, performanta

4 comentarii
  1. Ioana spune:

    Ma iertati,pot sa va intreb ce buget ati avut?

  2. Bibire Stelian spune:

    Pt masina in leasing trebuie un act o imputernicire? Multumesc

  3. Mihaela spune:

    Buna ziua,ne puteti oferi si informatii referitoare la buget? Dar un pic mai amanuntit , cazare, drumuri, combustibil si bani de buzunar?
    Va multumesc frumos !

    • Merge Brici spune:

      In linii mari bugetul a fost de aproximativ 2500 de euro pentru 2 persoane + masina, din care peste 1000 cazarile. Motorina nu cred ca a costat mai mult de 400 de euro (consum mediu de cca. 6l/100km – diesel – 4500km). Cel mai mult a costat mancarea + muzee + diverse cumparaturi šŸ™‚

Adauga un comentariu