Noua mea masinuta: Ford Focus 3 diesel second hand

Ford Focus 3 diesel second hand

In urma daunei totale pe care a suferit-o fosta mea masinuta, am fost nevoit sa imi iau alta. Initial voiam sa trec la „alt nivel”, adica sa „ma risc” la un BMW seria 3 sau la un VW Passat. Totusi, dupa mai multe calcule si evaluari ale pietei auto sh, am decis sa raman tot la Ford Focus, dar de data aceasta m-am orientat la modelul ceva mai nou: Ford Focus Mk3.

Dupa mai multe cautari am gasit prin august 2016, la un dealer maricel de masini second hand, acest Ford Focus 3 diesel, 1.6 tdci, 115 cai putere, care avea 55.000 km la bord. Modelul este fabricat in Germania, la mijlocul anului 2013.

Interior si bord Ford Focus 3 diesel

Ca dotari, acest Ford nu are din pacate aer conditionat automat sau cruise control, insa ofera incalzire in scaune si parbriz incalzit, dotari ce s-au dovedit a fi poate mai utile in timpul iernii. Volanul imbracat in piele si dotat cu comenzi face parte din standard pe Mk3.

Masina a facut parte dintr-o flota auto a unei companii mari de leasing operational si a fost cel mai probabil complet restaurata si cosmetizata inainte de punerea in vanzare. Se vedeau urmele de vopsire integrala a caroseriei, faptul ca s-a umlbat la o aripa si mai ales ca s-a schimbat un amortizor si un brat/bieleta pentru suspensie.

Dupa o verificare atenta impreuna cu un prieten, am decis ca merita riscul sa iau aceasta masina. Astfel ca, a fost pentru a doua oara cand am cumparat o masina provenita din leasing operational, cu putini kilometri, in stare aproape „ca noua”.

Inscrierea in circulatie a fost un adevarat chin, motiv pentru care am scris acest articol in semn de protest. Ulterior am ales sa-i fac si asigurarea CASCO, mai ales ca mi-a prins destul de bine in trecut.

Dupa primii 1000 de km i-am facut prima revizie, care a constat in schimbarea uleiului, a filtrului de aer, cel de ulei si diverse verificari ale articulatiilor si scurgeri. La aceasta revizie am constatat ca baietii de la care am luat-o nu au schimbat probabil niciodata filtrul de aer!

Emotiile cumpararii unei masini sh au disparut pe masura ce kilometrii au inceput sa curga. Am reusit sa parcurc fara probleme 12.000 km in primele 5 luni de la achizitie, 4500 dintre acestia fiind facuti intr-un concediu prin Italia.

La venirea anotimpului rece am incaltat-o cu anvelope de iarna Dunlop Winter Sport 5, care s-au dovedit a fi suficient de bune, mai ales pe drumuri inghetate.

Ford Focus 3 MK3 2013 - vedere lateral

Cum este un Ford Focus 3 diesel second hand?

Ca masina, modelul Focus 3 de la Ford prezinta clar imbunatatiri fata de cel anetrior, atat la nivel estetic, cat si ca tinuta de drum si performante. Din punctul meu de vedere este o masina care se apropie mai mult de Volskwagen Golf. Directia este acum asistata electric, ceea ce o face mult mai comfortabila si mai usor de utilizat in oras, lucru insa nepreferat de unii care au pretentii mai sportive.

Chiar daca a fost cumparata la mana a doua, aceasta masina mi-a oferit oarecum senzatia de masina noua deoarece a fost bine intretinuta, complet restaurata si nu am avut inca niciun fel de probleme cu ea.

Timpul va decide daca acest Ford Focus 3 diesel este o masina cu adevarat fiabila, insa nu am de gand sa o tin mai mult de 2-3 ani, in conditiile in care masinile electrice vor deveni din ce in ce mai populare.

Articole similare
Meltenii care dau flash-uri pe sosea

M-am saturat de meltenii care dau flash-uri pe sosea ca sa ma dau la o parte!

M-am saturat sa tot primesc flash-uri pe sosea de la tot felul de specimene care se grabesc mai tare decat permite legea si bunul simt

De ce sa porti masca de protectie in pandemie

De ce sa porti masca de protectie in pandemie COVID-19?

Argumentele mele pentru a purta masca de protectie respiratorie in vremuri de pandemie COVID-19 sau risc de infectie cu alti virusi

T.16000M Review joystick simulatoare zbor

Thrustmaster T.16000M FCS – scurt review joystick pentru simulatoare de zbor

Parerile mele despre joystick-ul Thrustmaster T.16000M FCS pentru simulatoare de zbor: constructie, aspect, ergonomie, performanta

8 comentarii
  1. Tony spune:

    Arata f bine masina, km ok, cat a costat? Si daca se poate si de unde ai cumparat-o ? mersi.

  2. Alex spune:

    S-o stapanesti sanatos!

    Cum ti se pare pedala de ambreiaj?
    Mai tare sau mai moale fata de precedentul Focus?

  3. Tony spune:

    De 2 luni ma uit la radacini, nu gasesc nimic asemanator cu asta a ta, ai avut noroc daca ai dat pe bune banii aia, acum vad ca cer aprox 9000 euro pe focus diesel 1,6 din 2012 , cu 100- 120k km.

    • Merge Brici spune:

      Mda. Si eu m-am uitat pt un prieten si am vazut ca s-au mai marit preturile. Poate daca mai astepti pana la finalul verii? Desi cred ca pur si simplu s-a mai scumpit piata auto in ultima vreme…

  4. Gabriel spune:

    Am intrat si eu in familia Ford pe 19.06.18. Este vorba de un Focus break, an fabricatia octombrie 2013, model titanium cu motorul de 1.6 tdci si 105 cai. Masina a fost pe flota t-mobile in olanda si avea in momentul achizitiei 177 de mii de km. Intre timp am facut 2000 de km cu ea, in 3 saptamani si masina se comporta ireprosabil, efectiv nu ii dai km pe care ii are in bord. A fost, si inca o consider un risc deoarece, desi am carte cu istoricul reviziilor, aceastea au fost facute in service-urile firmei de leasing, si nu la ford. Deci nu au fost inregistrate in baza de date, iar la reprezentanta nu au putut sa verifice km si reviziile. Insa la verificare a iesit foarte bine, masina nu a suferit accident, fara erori si a fost intretinuta, dupa spusele celor de la reprezentanta, deci cel mai probabil cartea de service a masinii si reviziile sunt reale. Am apucat sa-i schimb filtrele toate, uleiul + placutele si discurile pe fata. Mai trebuie sa-i fac schimbul de distributie pentru ca se apropie de 180000. Pretul de achizie a fost de 6300 euro.

  5. Nucu spune:

    salut,

    am achizitionat recent un ford focus ca al tau de la radacini luat tot de la o firma de leasing,impresia mea este ca,consuma cam mult,bag 100 lei la 5 zile,mers 50 km/zi,atat consuma si la tine sau e ceva neinregula?in bucuresti mers bara la bara imi arata cam 8-9 %

Adauga un comentariu