Un simering (sau semering cum se mai spune) reprezinta o garnitura de etansare care se monteaza cu ajutorul unui inel (resort). Simeringurile se folosesc pentru etansarea arborilor din interiorul motoarelor sau a altor componente ce necesita izoloare intre interior si mediul exterior.
Simeringul poate fi de mai multe tipuri
- cu sens de rotatie
- fara sens de rotatie
- cu buza suplimentara
Parametrii luati in calcul la utilizarea unui semering
- mediul de etansare
- temperatura
- presiunea
- viteza de rotatie a arborelui
- expunerea la agenti externi (praf, apa, etc)
- dimensiuni (diametru interior, diametru exterior, latime)
- materialul din care este construit (in general: cauciuc nitrilic – nbr, silicon, viton)
In domeniul auto, simeringurile sunt utilizate la majoritatea componentelor rotative ale motorului si ale trenului de rulare:
- simering arbore cotit
- simering arbore cu came
- simering fulie
- simering pompa ulei
- simering diferential
- simering injector
- simering palier (fata si spate)
- simering pompa vacuum
- simering vilbrochen (fata si spate)
- simering supapa
- simering distributie
- simering planetara
- simering pompa servodirectie
- simering caseta de directie
Cuvantul simering vine de la numele inginerului care l-a inventat, austriacul Walther Simmer, denumirea Simmerring® fiind marca inregistrata a companiei nemtesti Freudenberg & Co. KG.
In general, defectarea unui semering conduce la pierderea de lichid (ulei) din componenta respectiva, si necesita schimbarea lui pentru a preveni pierderea completa a fluidului si distrugerea piesei. In functie de localizarea simeringului in motor, schimbarea acestuia poate fi mai simpla sau mai dificila si poate dura de la cateva minute pana chiar la cateva ore de munca.
In cazul in care ai probleme cu un semering, iti recomand sa monitorizezi pierderea de ulei (sau alt lichid) pe la acesta si sa te duci cat mai repede la un service specializat, in caz contrar poti avea probleme serioase, ce vor necesita costuri de reparatie mult mai mari.
Preturile simering-urilor auto sunt mici in raport cu pagubele produse daca se circula cu ele uzate. Totusi manopera poate costa destul de mult, in functie de problema.