Se pare ca anul 2013 este plin de evenimente rutiere nedorite: accidente de autocar, accidente de tren, accidente in lant pe autostrada, multe soldate cu victime.
Poate superstitiosii ar face legatura cumva cu anul 2013. Totusi in majoritatea cazurilor se pare ca este vorba despre incompetenta soferilor.
Accidentul de autocar din Muntenegru, in care au murit 19 persoane (din care 18 romani) este cel mai cunoscut. Pe 24 iunie a avut loc unul dintre cele mai grave accidente de autocar in care au fost implicati romani. Autocarul circula cu viteza mult prea mare pentru conditiile de drum, acesta intrand in derapaj intr-un viraj si rasturnandu-se intr-o prapastie, se pare ca dupa ce soferul a incercat sa evite niste pietoni. Oricare ar fi motivul, soferul nu avea voie sa circule cu asemenea viteza. Din proprie experienta stiu ca soferii de autocar (si nu numai) sunt in general inconstienti, si nu realizeaza ca au si vietile altor oameni in mainile lor!
Chiar acum cateva zile, la Iasi, un bustean a cazut dintr-un camion ce transporta lemne si a lovit un autocar. Sincer eu de fiecare data cand trec pe langa un astfel de camion ce transporta busteni imi pun problema ce as face daca brusc ar ceda suportii ce sustin acei busteni? Nu credeam ca exista sanse sa se intample un astfel de accident, dar se pare ca acum s-a demonstrat contrariul.
Accidentul de tren din Spania cred ca nu mai are nevoie de nicio prezentare. Idiotul care conducea acel tren pur si simplu si-a bagat picioarele in vietile a zeci de oameni, crezand ca poate sa ia o curba cu aproape 200 km/h. Ultimele cercetari au demonstrat ca de fapt el nu ar fi vazut indicatorul de limitare a vitezei din cauza ca vorbea la telefon! Lasand la o parte incostienta conductorului de tren, nici companiei feroviare nu i-a pasat prea mult de vietile oamenilor, prin nepunerea unor limitatoare automate de viteza in zonele periculoase! Pana si metroul bucurestean are asa ceva!
Revenind in tarisoara noastra, ziua libera de 15 august (Sfanta Maria Mare) a demonstrat inca o data idiotenia unora in trafic. Pe langa faptul ca foarte multi s-au inghesuit aiurea la mare, cand trebuiau sa stie ca nu vor fi singurii care se vor duce acolo si ca astfel va fi extrem de aglomerat, pe autostrada soarelui a avut loc recordul de accidente in lant, mai exact 3, in care au fost implcate mai multe autovehicule. M-am saturat de toti dobitocii care nu pastreaza distanta pe autostrada, care fac flash-uri chiar daca eu circul cu 130 km/h, care depasesc prin dreapta la viteza foarte mare sau care pun frana fara niciun motiv.
Din pacate lista accidentelor este mult mai mare si nu ar avea sens sa insir intr-un articol prea multe. Scopul este sa tragem un semnal de alarma asupra motivelor pentru care se produc asemenea accidente, si sa le evitam pe cat putem, daca putem.
„care fac flash-uri chiar daca eu circul cu 130 km/h”
Asa, si? Daca mergi mai incet ca ei, da-te la o parte. E asa greu de priceput?
Pot sa merg cu cat vreau nu asta este problema… problema e ca nu ma poate forta nimeni sa ma dau la o parte cand are el chef, atata timp cat eu circul regulamentar! In general sa stii ca ma dau la o parte, dar nu din fata nesimtitilor si nu atunci cand am coloana de masini pe banda din dreapta.
Dar de flash-uri „obsesiv-compulsive” cand eu nici macar nu am unde sa ma bag la loc pe banda 1 ce parere ai? Esti cumva si tu unul care crede ca soseaua este a lui? Ce-ai face daca atunci cand tu stai in fundul unuia, facand flash-uri, acela pune vreo frana brusca? Vezi ce-au patit unii d-astia pe A2 weekendul trecut! Tine-o tot asa din partea mea.
Stai calm, nu sunt unul din ei. Cand nu ai loc sa te bagi inca, e perfect de inteles.
Pe mine ma enerveaza foarte tare cei care nu au loc, dar nici nu accelereaza vreun pic pana la urmatorul, ca sa stai dupa ei cu minutele.
Sunt de acord cu mersul regulamentar, dar intotdeauna gasesc momente sa ma dau la o parte cand vin altii din spate, macar temporar… si ma astept sa fiu tratat la fel.
Sunt de acord cu al doilea comentariu al tau 🙂 Cam asa procedez si eu dar sunt cazur in care cel ce vine din spate nu are rabdare sa gasesc si eu un loc sa intru pe banda intai in siguranta. Cu acest gen de oameni am o problema, deoarece reprezinta un pericol. Eu cand sunt grabit nu ma bag pana in fundul masinii din fata, ci astept la o distanta „safe” sa se dea la o parte, fara sa fac flash-uri, si in general functioneaza.