Probleme aer conditionat auto

Modul aer conditionat auto climatronic

Avand in vedere ca a venit caldura, este momentul sa discutam putin si despre problemele instalatiilor de aer conditionat auto.

Instalatia de aer conditionat a masinii este foarte importanta pentru confortul celor aflati in interiorul acesteia, mai ales pe vreme foarte calda, caniculara. In timp, functionarea aerului conditionat auto are de suferit si necesita revizii periodice, interventia cea mai intalnita fiind reumplerea instalatiei cu agent refrigerant (freon).

Care sunt cele mai intalnite probleme legate de instalatia de aer conditionat auto?

  • compresorul AC nu mai porneste
  • temperatura aerului nu este suficient de mica
  • debitul de aer este scazut
  • aerul conditionat miroase urat
  • sistemul AC este zgomotos

Aerul conditionat auto functioneaza dupa acelasi principiu ca si cel de camera, cu mentiunea ca rotatia compresorului este data de rotatia motorului.

Autovehiculele sunt echipate cu doua tipuri de AC: manual sau automat (clima). Diferentele intre cele doua sunt date de tipul de comanda, cel automat fiind mult mai comod si mai eficient, dar si mai scump.

1. Reumplerea cu freon:

Problema cea mai intalnita la instalatiile de aer conditionat auto o reprezinta scaderea presiunii agentului refrigerant sau chiar golirea completa a acesteia. In general problema se rezolva la un service auto specializat, prin reumplerea instalatiei cu freon. Desi cauza cea mai frecventa a lipsei freonului o reprezinta trecerea timpului (in medie se recomanda verificarea anuala a intregii instalatii si reumplerea o data la 3 ani), uneori instalatia poate avea alte probleme, cum ar fi: conducte sparte, radiator AC fisurat, pierderi pe la diverse componente (supape, compresor, condensator, etc.). Aceste probleme se pot identifica prin folosirea unui gaz special fluorescent, care se introduce in instalatie si marcheaza zonele pe unde iese.

Un alt consumabil al instalatiei AC este uleiul necesar functionarii compresorului, care se schimba de asemenea atunci cand se constata la service o problema la acest capitol.

Service aer conditionat auto

Service aer conditionat auto

Pentru un AC care „merge brici”, temperatura aerului la nivelul duzelor de pe bord trebuie sa fie foarte mica: 3-8 grade Celsius. Acest lucru se poate verifica cu un termometru.

2. Curatarea instalatiei AC:

Modul de curatare a instalatiei de aer conditionat auto se face in functie de autoturism si tipul instalatiei. In general, pentru a scapa de mirosul neplacut, se poate utiliza un spray special de curatare, care se „sufla” pe canalul de scurgere a condensului sau prin zona filtrului de polen (care se da jos).

Filtrul de polen (sau de carbon) trebuie schimbat periodic, deoarece se imbacseste destul de repede, mai ales daca se circula mult prin praf. In functie de gradul de colmatare (imbacsire), debitul de aer poate sa scada substantial si sa afecteze functionarea aerului conditionat. Se recomanda inlocuirea filtrului de polen la 10-15.000 km sau la 1 an, impreuna cu spalarea evaporatorului (in service).

Aerul condionat este util nu numai pe vreme calduroasa, ci si pe ploaie sau iarna, pentru dezaburirea geamurilor.

Compresor aer conditionat auto

compresor AC auto

In functie de tipul si puterea motorului, functionarea aerului conditionat auto poate influenta dinamica autovehiculului, crescand considerabil si consumul de combustibil. De aceea este important ca instalatia AC sa functioneze impecabil, pentru a nu fi mereu tinuta la capacitate maxima ci la nivelul optim necesar pentru confortul pasagerilor.

Articole similare
De ce sa iti schimbi amortizoarele la masina

De ce sa iti schimbi amortizoarele la masina?

Este foare important sa iti schimbi amortizoarele la masina la timpul potrivit, comportamentul acesteia fiind strans legat de calitatea suspensiei!

Cum se face ITP-ul masinii tale

Cum se face ITP-ul masinii tale?

Afla cum se face ITP-ul masinii tale, dar si ce reprezinta acesta si care sunt riscurile unui ITP expirat

Cand se schimba bujiile

Cand se schimba bujiile si ce probleme apar?

Afla cand se schimba bujiile, ce probleme ale motorului pot fi identificate prin verificarea bujiei si ce efecte pot produce niste bujii defecte

9 comentarii
  1. Lazar Daniel spune:

    Reparati compresor AC la un chevrolet Aveo1.4 An 2007?

  2. dinescu nelu spune:

    cum se descopera pierderea de freon ??

  3. CRISTIAN spune:

    buna ziua as vrea sa imi fac o programare la dvs am urmatoare problema ; am un Peugeot 206 1.4 I din 99 functioneaza impecabil problema este ;in momentul cin pornesc aerul conditionat scade turatia motorului foarte mult aproape se opreste motorul cineva mia spus ca este instalatia de aer conditionat infundata as vrea sa imi spuneti daca este adevarat si sa imi fac o programare la dvs pentru remediere

  4. Eral Auto spune:

    Suntem un service auto, situat pe Calea Vitan si va putem ajuta in legatura cu problemele legate de mecanica, electrica si A.C. Pentru informatii ne puteti contacta la numarul de telefon : 0733301010

  5. Irina spune:

    buna ziua, as dori daca se poate un numar de telefon unde sa va pot contacta, Aerul conditionat nu baga rece, am schimbat compresorul, si baiatul de la service mi-a zis ca trebuie sa ma duc undeva unde sunt specializati in treaba asta, pentru curatarea tevilor sau a filtrului. Va ocupati cu asa ceva?

  6. As dori sa-mi explicati daca are vreo influenta asupra compresorului faptul ca sistemul de climatizare nu este oprit inainte de oprirea sau pornirea motorului.
    Se spune ca daca nu este oprit sistemul de climatizare, atunci este afectat compresorul!!

  7. Daniel Moraru spune:

    Aveti idee la ce interval de timp ar trebui schimbat uleiul? Am vorbit cu un prieten si mi-a spus ca asta s-ar putea sa fie problema pe care o are aparatul meu. Acum stiu ca sfatul amicilor nu este in mod obligatoriu si cel mai pertinent, de aceea mai cer un sfat. Mentionez ca am schimbat uleiul pentru compresor la sfarsitul primaverii trecute.

Adauga un comentariu