De ce nu as arunca banii pe Guidare Pilotare

Guidare Pilotare - BMW M3 cu viteza
In perioada 11-14 septembrie 2013 se desfasoara in Bucuresti un eveniment oarecum inedit in lumea auto romaneasca. Este vorba despre venirea in tarisoara noastra a unei scoli de pilotaj renumite: Guidare Pilotare, care va oferi instructaj auto profesionist celor pasionati dar si cu „dare de mana”. Locatia evenimentului este pista de karting AMCKart din Pipera-Tunari.

Scoala de pilotaj Guidare Pilotare este condusa de fostul pilot de Formula 1 Siegfried Stohr si isi are sediul in Italia, fiind totodata scoala oficiala de pilotaj a BMW Group. De aceea masinile pe care se fac cursurile sunt desigur BMW-uri (M3, 1M Coupe si Mini).

BMW-urile sunt echipate cu camere video si computere ce monitorizeaza functionarea masinii pentru a permite inregistrarea de date reale, utile apoi la evaluarea stilului de condus.

La citirea acestor randuri pasionatii de BMW-uri (printre care ma numar) probabil viseaza cu ochii deschisi 🙂 Problema este insa una singura: pretul!

Pentru a avea „onoarea” sa pilotezi 10 minute un BMW M3 de vreo 400 CP, alaturi de un instructor profesionist, trebuie sa scoti din buzunar 120 euro + TVA, adica 148 euro, adica 650 ron! Atatia bani pentru numai 10 minute de pilotaj? Cat de multe poti sa inveti in 10 minute?

Daca 10 minute nu sunt suficiente, poti opta pentru o scolire mai serioasa, cum ar fi condusul defensiv! Suna cool, dar si mai cool este sa dai 520 de euro (TVA inclus) pe asa ceva, mai exact pe o ora de plimbare pe pista si inca 3 ore de „exercitii”.

In fine… pentru cei cu adevarat „pasionati” exista varianta de a cheltui nici mai mult nici mai putin de 1488 euro (cu TVA inclus) pentru a „te da” 40 de ture de pista de karting cu un bolid BMW M3 + inca 10 ture de perfectionare a tehnicilor invatate. Desigur ca mai sunt si alte lucruri pe care le inveti in acesti bani: evitarea obstacolelor, tehnici de franare, slalom, viraje in ac de par, derapaje, totul in 8 ore de lucru (din care 5 sunt alocate pentru cele 50 de ture de circuit). Deci la 1488 de euro vei sta o zi intreaga intr-un M3… sa te saturi!

Guidare Pilotare - BMW 1M in viraj

Poate ca nu costa atat de mult avand in vedere renumele scolii de pilotaj, sau poate ca vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acri, dar eu unul nu as arunca atatia bani pe Guidare Pilotare. De acesti bani cred ca imi pot inchiria o masina cel putin la fel de performanta oriunde in lume, pentru mai multe zile, si ma pot duce pe un circuit adevarat (nu de karting), asa cum exista in Germania, Slovacia, Austria sau alte tari destul de apropiate de Romania.

Parerea mea este ca circuitul de karting este o gluma proasta pentru masinile utilizate in aceste cursuri, preturile sunt nejustificat de mari, iar dupa nici macar o zi de „pilotaj” nu poti spune ca ai invatat ceva cu adevarat. Guidare Pilotare reprezinta mai mult o distractie pentru cei cu multi bani, care detin probabil astfel de masini si care vor sa mai invete ceva „tips & tricks” de la profesionisti.

Articole similare
Constructie circuit curse Mures Ring - zona standuri

Mures Ring: primul circuit de curse din Romania?

Romania ar putea avea in sfarsit un circuit de curse adevarat chiar la sfarsitul acestui an: Mures Ring (sau Transilvania Motor Ring).

4 comentarii
  1. Lucian spune:

    Esti prea prost asta ca o prima concluzie

    • Merge Brici spune:

      Imi cer scuze daca ti-am jignit abilitatile de pilot de curse. Te rog sa „investesti” tu 1000 de euro in a deveni un pilot veritabil 🙂 Sincer cine e destept si evident isi permite, se poate duce la mama lor in Italia pe un circuit adevarat sa invete artele pilotajului, nu trebuie sa se umileasca pe un circuit de karting! Poate ca tu esti acel destept! Acum fiecare cu parerea lui… eu recunosc ca nu-mi permit sa arunc banii pe asa ceva!

  2. adi spune:

    Salut,
    La prima vedere ceea ce spui tu are un sens, dar hai sa facem un calcul impreuna:
    Inchiriem un BMW M3(daca il gasim de inchiriat),daca nu trecem la alta masina si anume sa presupunem o clasa medie, un Audi A4 cu multi cai putere ca sa ramanem la aceasi idee. Pretul pentru o asemena masina este minim de 90 euro pe zi(pretul cel mai mic) ,dar trebuie platita si o garantie de minim 400 euro(la fel cel mai mic pret). Dupa mergem intr-un mod ilegal (in toate contractele este stipulat) SPRE un circuit din afara ,ca de exemplu la 1500 km departare(includem anumite circuite spuse de tine).Masina, sa presupunem ca are un consum de 10 l pe 100km(e o masina puternica sa nu uitam) asta inseamna 150 de litri(numai dus) tradus in bani inseamana cam 200 euro(fara plata autostrada,mancare, etc..). Ajungi la circuit(trebuie sa alimentezi sa nu uiti) DACA ai permisiunea sa intri trebuie sa platesti, normal in jur de 50 euro/15 min sau 400 euro /4 ore(alegem 4 ore pentru ca tu ai venit sa te distrezi), zicem ca faci 30 de ture asta inseamna 120 km(circuitul are aprox. 4 km) asta inseamna inca 30 de litri consumati adica 60 euro. Acum vine partea mai nasoala CE SE INTAMPLA DACA FACI UN ACCIDENT PE CIRCUIT???(SA FIE CLAR NICI O ASIGURARE DIN LUME NU ITI PLATESTE PENTRU ASA CEVA) ca sa fiu mai scurt AI O NOUA MASINA accidentata, dar merge…daca ne-am distrat nu mai conteaza. Sa fim optimisti nu se intampla nimic si trebuie sa pleci acasa, inca 150 litri adica inca 200 euro(fara sa mancam, fara sa dormim, fara sa platim nimic altceva,lucru imposibil!) si ajungi acasa teafar si nevatamat. Trebuie dusa masina inapoi la Inchirieri, crezi ca dupa 4 ore de mers pe circuit si 3000 de km se observa uzaura cauciucurilor?
    TOTAL DISTRACTIE:
    – INCHIRIERE 3 zile = 270 euro + 400 euro garantia(pe care ai pierdut-o – masina are ceva uzuri)
    -DRUM = 400 EURO
    -CIRCUIT= 400 euro + benzina consumata 60 euro
    TOTAL= 1530 EURO o masina MEDIE repet nu un M3
    CE AI INVATAT DIN ACEASTA MINUNATA EXPERIENTA??????
    AI AVUT UN INSTRUCTOR PROFESIONIS ALATURI??????
    CAT DE RISCANT A FOST???
    Inteleg ca au niste preturi piperate dar gandeste-te la costurile de mai sus pentru un M3

    • Merge Brici spune:

      Salut. Calculele tale sunt relativ corecte, insa se aplica doar in situatia in care se inchiriaza masina din Romania! Care ar fi insa costurile daca se pleaca cu avionul low-cost si se inchiriaza masina direct la destinatie? In plus nu trebuie sa te duci pana acolo doar ca sa te dai cu masina pe circuit, ci poti sa iei in considerare asa ceva atunci cand pleci intr-o calatorie de vacanta! Chiar daca costurile se ridica, per total eu cred ca iesi mai castigat.

      Eu nu contest utilitatea cursurilor de pilotaj Guidare Pilotare ci doar mi se par mult prea scumpe avand in vedere ca se desfasoara si pe un circuit de karting. Prin acest post nu am intentionat sa aduc prejudicii organizatorilor si sunt sigur ca si-au gasit destui clienti oricum. Pur si simplu eu cred ca aceiasi bani pot fi investiti in asa ceva mai cu cap!

Adauga un comentariu