Poate cel mai important lucru pentru buna functionare a masinii tale este revizia! Aceasta trebuie facuta regulat, la intervale de timp chiar mai mici decat cele specificate de producator si in service-uri specializate.
In functie de tipul si vechimea masinii, revizia presupune mai multe operatiuni:
- schimburi filtre (filtru de aer, filtru de ulei, filtru de benzina/fitru de motorina, filtru de polen)
- schimburi ulei (ulei motor, ulei cutie de viteze, ulei servodirectie)
- verificare/schimb lichid de frana
- verificare/schimb lichid de racire (antigel)
- verificare/schimbare placute de frana si/sau saboti
- verificarea tuturor semnalelor luminoase (faza scurta, faza lunga, semnalizare, stopuri, marsarier)
- verificarea martorilor luminosi de pe bord
- verificarea capacitatii de racire a sistemului de aer conditionat si reumplerea cu freon, dupa caz
- curatarea instalatiei de aer conditionat (daca miroase urat sau odata la 2-3 ani)
- inspectare vizuala a exteriorului masinii (urme de rugina, lovituri, elemente desprinse, etc.)
- inspectarea vizuala a motorului (urme de ulei sau alte lichide, etc.)
- verificarea starii articulatiilor din zona rotilor, ungerea suruburilor importante (mai ales inaintea sezonului rece)
- verificarea geometriei rotilor si a unghiului de fuga (daca masina prezinta probleme de directie)
- verificarea capacitatii de franare (daca masina are dificultati/anomalii in franare)
- schimbarea curelei de distributie si a rolei intinzatoare (in functie de perioada recomandata de producator)
- schimbarea curelei de accesorii (in functie de perioada recomandata de producator)
- schimbare bujii
Desi in general producatorii de autovehicule nu specifica schimbarea anumitor lichide/uleiuri, cum ar fi uleiul de servodirectie sau cel al cutiei de viteze, dar pentru o mai buna functionare a masinii tale pe termen lung sunt chiar obligatorii aceste operatiuni! Practic orice piesa in miscare are nevoie de ungere, iar proprietatile uleiuli respectiv se deterioreaza in timp si pe masura ce masina este utilizata. De aceea este imposibil ca un ulei ca cel al cutiei de viteze spre exemplu sa nu aiba de suferit dupa, sa zicem 50.000 de km. Intotdeauna schimba uleiul cutiei de viteze si al servodirectiei la cca. 50.000 km chiar daca producatorul nu specifica!
Exista un mit cum ca revizia trebuie facuta la reprezentanta, sau la dealeri autorizati. Sunt de acord partial cu acest mit, in sensul ca pentru un necunoscator sunt sanse mai mari sa nu aiba probleme la un astfel de service, dar in realitate lucrurile stau cu totul altfel! Am vazut neprofesionalism si bataie de joc la service-uri foarte cunoscute, ca sa nu mai zic de preturi! Nu spun ca la service-urile de colt de strada va fi mai bine, ci doar ca nu trebuie sa te lasi prostit de numele service-ului sau de faptul ca este autorizat de producatorul masinii tale. Singurul motiv pentru care mi-as face revizia intr-un service autorizat este garantia. Altfel as alege acele service-uri care imi convin ca dotari, pret si in functie de impresiile altora, caz in care forumurile sunt de ajutor.
Un rezumat foarte bun.
O remarca legata de service-uri, un service bun este cel in care cei de acolo sunt pasionati de masini in general. Stiu ca poate un schimb de ulei nu trezeste mare pasiune, dar cu cat este mai complicata problema cu atat un pasionat va sti mai multe si deci va gasi o solutie mai buna.
Faptul ca in multe locuri nu poti sta langa masina este greu de acceptat pentru noi, fiind speriati ca se fura piese, nu se fac operatiile care ar trebuie si alte probleme, iar avantajul ar fi ca nu ii stai omului in cap, si asta are perfect sens. Mie nu imi place fiindca asa nu pot sa vorbesc cu el si sa vad daca ii place (cat de cat) ceea ce face.
anul trecut am facut revizia masinii si desi avea 1 an si in jur de 5.000 km am platit 2,500 lei ne contabilizati toti. anul acesta mi s-a spus ca costa in jur de 600 lei care-i diferenta nu mai raspunde producatorul de serviciile in totalitate sau nu mai e in garantie nu inteleg .Poate ma lamureste si pe mine cineva
Daca vreti o oferta ieftina la revizii auto in Bucuresti va stau la dispozitie pe email. Toate cele bune !
Aşa este… am o maşină SUZUKI VITARA pe benzină, la revizia de un an (din garanţie) m-a costat 300 lei , anul acesta la doi ani mă costă 600 lei; e normal, imi spune şi mie cineva? În 5 ani cât este GARANŢIA am toate şansele să le dau jumătate din maşină . Aş vrea să schimb servisul autorizat SUZUKI cu un altul … se poate?