Intr-o luma plina de marci auto care mai de care mai „cu pretentii”, publicitatea joaca un rol foarte important in stabilirea identitatii marcii si in comunicarea cu clientul.
In timp ce majoritatea producatorilor de masini aleg sa faca reclame auto care prezinta exteriorul automobilului, ca si cum aceasta ar fi un obiect de decor si nu de functionalitate, unii aleg sa puna in prim plan performantele tehnice. Probabil pentru ca au si cu ce!
De exemplu cand Ford a lansat in 2012 noul model de Ford Focus, a pus accent foarte mult pe partile tehnice in spoturile TV. In cazul de fata, dincolo de o realizare grafica ireprosabila, reclama dezvaluie o sumedenie de caracteristici dinamice si de siguranta intr-o maniera mult mai directa decat o fac alti producatori.
All New Ford Focus 2012:
Honda face si a facut intotdeauna publicitate de exceptie. In 2009, modelul Accord a beneficiat de un spot publicitar cel putin interesant, in care toate componentele autovehiculului functionau ca intr-un joc de domino pentru a-l putea pune in miscare.
Honda – The Cog:
In 2013 Audi vine cu o reclama destul de simpla dar care atinge exact coarda sensibila a oricarui pasionat auto, prezentand motorul modelului R8 2014 in toata splenoarea sa, in timp ce este turat la maxim pe un stand dyno.
Audi R8 V10 Plus 2014:
Reclamele care prezinta partile tehnice ale unui automobil sunt de apreciat, deoarece in cele din urma banii cumparatorului cam pe asta se duc, indiferent de cat de frumoasa este caroseria sau cat de frumos zambeste prezentatorul. Chiar si asa, ce-i drept, nu se pot face astfel de reclame chiar pentru orice masina!