Dunlop SP Sport MAXX TT: pareri despre aderenta, uzura, zgomot, pret

Anvelopa Dunlop SP Sport MAXX TT

Dunlop este un producator cunoscut de anvelope, calitatea acestora fiind considerata foarte buna in raport cu pretul. Dunlop SP Sport MAXX TT se remarca, dupa cum spune si numele, prin sportivitate.

Cand mi-am cumparat masina, aceasta avea montate anvelope de iarna, dar iarna tocmai ce trecuse. Astfel am cautat sa cumpar niste anvelope performate dar la un pret decent. Desi dupa toate cercetarile ramasesem la Michelin Pilot Sport 3, am fost nevoit sa aleg altceva deoarece nici un comerciant nu le mai avea pe stoc si nu am avut rabdare sa mai astept. Mersesem deja 1000 de km cu anvelopele de iarna care erau aproape noi, desi eram in luna mai.

Intotdeauna am considerat ca anvelopele sunt cele mai importante componente ale masinii. De ce? Pai in primul rand de ele depinde comportamentul si siguranta autovehiculului. Poti sa ai cea mai buna masina din lume, dar daca ai niste anvelope proaste vei simti in mod sigur diferenta. In mod similar, daca ai o masina mediocra dar cu niste anvelope de calitate vei simti din nou diferenta, doar ca de data aceasta in bine!

Performanta anvelopa Dunlop SP Sport MAXX TT:

Aderenta pe asfalt uscat 86%
Aderenta pe asfalt ud 75%
Feedback 79%
Uzura 65%
Confort 69%
Cati ar cumpara din nou 60%

Valorile de mai sus sunt preluate de pe tyrereviews.co.uk si reprezinta procentele de performanta calculate in urma a 22 de review-uri de specialitate. Aici puteti vedea detalii mai amanuntite.

Logo Dunlop pe cauciuc

Exprienta mea cu Dunlop SP Sport MAXX TT poate fi descrisa in felul urmator:

  • Directia este mult mai “sharp”. Practic masina pare lipita de asfalt in viraje. Am facut mai multe drumuri pe serpentine, printre care Transalpina, Valea Prahovei, Valea Jiului, Valea Oltului si Muntii Apuseni, si am fost placut impresionat.
  • In linie dreapta de asemenea masina este foarte stabila. Am atins viteza de 180 km/h si nu am simtit nici o problema de stabilitate in linie dreapta! Am parcurs cateva mii de km numai pe autostrazi (printre care si Ungaria si Austria).
  • Fata de anvelopele de iarna, acestea au un zgomot mai mare de rulare, iar datorita talonului mai mic se simt mult mai rau denivelarile si gropile. Dar masina este mai stabila!
  • Rigiditatea anvelopei este data si de lateralele intarite cu kevlar! Producatorul se lauda cu un polimer denumit DuPont™ Kevlar. Aceasta tehnologie este o inovatie in industria anvelopelor auto de serie!
  • Capacitatea de franare mi s-a parut adecvata. Nu am avut niciodata probleme la franari bruste (cu pedala la podea, ABS activ). Ce-i drept nu am testat agresiv frana… poate doar la cateva treceri de pietoni prin Bucuresti 🙂
  • Am circulat cca. 14.000 km cu aceste anvelope si nu am constatat o uzura semnificativa.
  • Pe asfalt ud am observat o mentinere a aderentei aproape ca pe uscat. De asemenea sunt multumit de capacitatea anvelopei de a preveni acvaplanarea.
  • O alta caracteristica pozitiva mi s-a parut marginea de protectie a jantei (MFS – Max Flange Shield), care s-a dovedit utila la nenumaratele parcari langa bordura.
  • Pretul anvelopelor mi s-a parut putin cam mare dar avand in vedere performanta nu am regretat!
  • Din pacate, performanta a venit si cu un alt pret: consumul. Fata de anvelopele mele de iarna care au latimea de 195, aceste Dunlop-uri de 205 consuma cu mai bine de 1 litru in plus!

Mentionez ca rotile au fost echilibrate o singura data in toti cei 14.000 km, mai precis la montarea lor.

Dunlop SP Sport MAXX TT pe jante Dezent

Anvelopele testate au urmatoarele specificatii: anvelope de vara, dimensiuni 205/55 R16, indice de sarcina 91 si indice de viteza Y (rezistenta pana la 300 km/h). Jantele pe care au fost montate sunt Dezent RE R16 (cele din imaginea de mai sus).

Dunlop SP Sport se lauda cu un profil asimetric al caii de rulare, acesta maximizand performantele pe asfalt uscat sau umed. Dupa cum am mai spus, si fenomenul de acvaplanare este foarte redus. Desi au un profil asimetric, anvelopele pot fi montate pe oricare din parti, cu conditia sa se respecte pozitia pentru toate rotile.

Important: stabilitatea autovehiculului depinde de calitatea anvelopelor, latimea acestora, diametru si talon, tipul si calitatea suspensiilor si desigur de specificatiile tehnice ale masinii (aerodinamica, dimensiuni, etc.).

Multi confunda anvelopele SP Sport MAXX TT cu SP Sport MAXX. In realitate sunt cu totul alte anvelope, cele TT fiind mult superioare.

Concluzii anvelope Dunlop SP Sport MAXX TT:

Daca ar fi sa ma rezum la cea mai buna calitate a acestei anvelope as putea spune aderenta, in timp ce cel mai mare defect ar fi zgomotul. Recomand anvelopele celor care vor performanta la un pret corect si care nu sunt deranjati de un zgomot mai mare la rulare sau de un consum ceva mai mare. Pana la urma siguranta inainte de toate nu?

Etichete   Etichete:  

Articole similare

Un comentariu

  1. Romica says:

    Scumpe si nu prea performante, atentie la etichetare, zgomotul conteaza, sa fie sub 69-70, consumul la fel, sa fie B, C. Cam mare viteza de 180 km oriunde ai fi, vezi ca la noi se merge cu maxim 130.

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.