Sunt un fan al seriei The Fast and The Furious si, dupa 5 filme mai bune sau mai proaste l-am vazut zilele trecute si pe al 6-lea, la cinema bineinteles!
In primul rand mi-a placut faptul ca au reusit sa uneasca cumva toate „episoadele” intre ele, incepand cu genericul ce prezinta scenele esentiale din primele 5 Fast&Furious si terminand cu finalul neasteptat in care actiunea din Tokio Drift se intampla practic in viitor, dupa intamplarile din restul filmelor. Aparitia lui Jason Statham de la final mi s-a parut geniala 🙂
De data aceasta actiunea se petrece in mare parte in Londra, iar in materie de masini sunt prezente „vedete” incontestabile cum ar fi „batranele”: Chevrolet Camaro SS (1967), Dodge Charger Daytona (1969), Ford Mustang (1969), Ford Escort RS1600 MK1 (1970). Printre bolizii de generatie mai noua gasim: Nissan Skyline GT-R (2012, Bensopra), Dodge Challenger SRT8 (2011), Koenigsegg CCX, Alfa Romeo Giulietta (2010), Subaru Impreza WRX STi, etc.
Asa cum era de asteptat si partea a 6-a din Fast and Furious este departe de realitate in ceea ce priveste actiunea. Este un film aproape fantastic din punctul asta de vedere, dar un film care reuseste sa te tina incordat pe scaun majoritatea timpului. Daca insa vrei sa vezi curse auto realiste nu pot sa ti-l recomand! 🙂
Actiunile cele mai exagerate din film contin scene cu un tanc englezesc (Vickers-Armstrong FV 4201 Chieftain) dar si cu un avion de mari dimensiuni (Lockheed C-5 Galaxy) care se deplaseaza cu viteza vreo 20 de minute pe o pista care nu se mai termina 🙂 Daca un tanc poate „terciui” zeci de masini pe o autostrada, sa prabusesti un avion urias de transport militar cu cateva masini agatate de flapsurile acestuia este total nerealist, ca sa nu mai vorbim de faptul ca Dominic Toretto s-a salvat din avionul in flacari zburand cu masina efectiv prin botul acestuia!
In Fast and Furious 6 apare de mai multe ori si o masina de formula 1 modificata radical, care pare invincibila in traficul de noapte londonez, in timp ce este urmarita de cateva BMW-uri M5 negre si alte masini de politie neimportante (gen Vauxhall Astra).
Seria Fast and Furious a migrat usor usor catre filme destinate mai mult publicului larg decat celor interesati strict de masini. A devenit poate un fel de TopGear (pastrand proportiile), imbinand partea automobilistica cu „caterinca” si jocul actoricesc. Partea a 6-a este un film pentru toate gusturile, avand si curse de masini, si actiune, si comedie, si femei frumoase dar si suspans si drama (mai ales cand se sacrifica Gisele pentru a-l salva pe Han).
Am mai remarcat ca mai toti actorii au devenit batrani! Asa imi explic faptul ca in sala de cinema au venit si persoane trecute de prima tinerete! Totusi Vin Diesel are nici mai mult, nici mai putin de 45 de ani iar Paul Walker (Brian) are 40 si inca se preteaza in asemenea roluri!
Urmatorul Furios si Iute va aparea pe ecrane prin iulie 2014 iar actiunea va pleca probabil de la Tokio Drift. Abia astept sa-l vad pe „Curierul” in Fast & Furious 🙂