Ce sa verifici cand cumperi anvelope la mana a doua?

Anvelope la mana a doua

Anvelopele reprezinta poate cele mai importante componente ale unui autovehicul, deoarece calitatea acesotra influenteaza modul in care masina reactioneaza la conditiile de drum (accelerare, franare, virare, derapare).

Desi este cel mai indicat sa echipezi masina cu anvelope noi si de calitate, nu intotdeauna este convenabil acest lucru, caz in care singura solutie ramane cumpararea unor anvelope la mana a doua sau unele resapate.

De aceea este foarte imporant sa stii ce sa verifici atunci cand cumperi anvelope la mana a doua!

Ce trebuie sa verifici la anvelopele sh?

  • Vechimea anvelopelor: in general cauciucul isi pierde proprietatile in cativa ani de la productie. In cazul anvelopelor, 5 ani se considera un termen maxim, deci eu personal nu as cumpara niciodata anvelope care se apropie de acest termen. Data de fabricare a anvelopei trebuie sa fie scrisa pe lateralul acesteia.
  • Starea generala a uzurii: daca vizual anvelopele nu arata ok, nu are rost sa le cumperi indiferent ce zice vanzatorul. Cauciucul nu trebuie sa prezinte crapaturi, galme, intepaturi, uzuri neuniforme.
  • Adancimea profilului caii de rulare: legea inpune ca acesta sa aiba minim 1,6mm, deci in cazul anvelopelor sh trebuie sa fie mult mai mare. Cu cat adancimea profilului este mai mica, cu atat scade performanta la franare.
  • Originea anvelopelor: conteaza foarte mult in ce conditii au fost exploatate respectivele anvelope, de aceea este important sa fie verificate demontate de pe jante, pentru a putea vedea si interiorul acestora.
  • Marca anvelopei: este destul de importanta marca, de aceea recomand producatorii mai cunoscuti (Michelin, Dunlop, Pirelli, Goodyear, etc.), insa acest aspect nu este obligatoriu si nu exclude posibilitatea de a gasi niste anvelope „no name” de calitate.
  • Specificatiile tehnice: trebuie verificate marcajele acestora astfel incat sa corespunda cu nevoile tale (tip anvelopa, dimensiuni, indice viteza, indice incarcare).

Verificare uzura anvelopa sh

 

Despre anvelopele resapate (reconstruite):

Anvelopa resapata reconstruita

Singurul avantaj al anvelopelor resapate il reprezinta pretul mic. In rest, pot fi chiar mai periculoase decat cele la mana a doua, deoarece anvelopele resapate sunt de fapt anvelope vechi reconstruite (doar banda de rulare este noua).

La anvelopele resapate pot exista scapari de aer intre stratul nou de cauciuc si cel vechi, straturile se pot dezlipi in timp, pot aparea probleme la echilibrarea rotilor si in general performantele sunt mai slabe decat in cazul unor anvelope noi, iar uzura mai rapida.

In general se recomanda utilizarea anvelopelor resapate doar in cazul celor de iarna, deoarece atunci se circula cu viteze ceva mai mici si pentru o perioada mai scurta din an.

Acestea fiind spuse, atentie mare la calitatea anvelopelor sh pe care le vei monta pe masina, asigura-te ca nu prezinta probleme grave si incearca sa le schimbi cu unele noi imediat ce vei avea posibilitatea. Siguranta este pana la urma cea mai importanta!

Articole similare
Aer sau azot in roti?

Aer sau azot in roti (anvelope)?

Tu ce alegi: aer sau azot in roti? Stii cat de mare este diferenta dintre aer si azot in anvelope?

Galma pe anvelopa

Galma pe anvelopa: cauze, riscuri si solutii

Afla care sunt cauzele si la ce riscuri te expui daca circuli cu o galma pe anvelopa si daca exista solutii de remediere a acestei probleme.

Schimbarea anvelopelor

Ce sa ai in vedere la schimbarea anvelopelor

Schimbarea anvelopelor reprezinta o operatiune frecventa, de aceea este foarte importanta corectitudinea cu care aceasta se efectueaza.

1 comentariu
  1. Feraru Monica spune:

    Buna ziua,doresc sa cumpar 2 injectoare pentru autoutilitara mercedes sprinter313, second-hand si nu stiu cum sa le verific daca sunt bune.Puteti sa-mi spuneti la ce parametri trebuie sa fie injectoarele ?Astept raspunsul dumneavoastra.Va multumesc.

Adauga un comentariu