Cati km duce un motor?

Cati km duce un motor?

O intrebare pe care o aud des este „Cati km duce un motor diesel?” sau „Cati km duce un motor pe benzina?„. Pe cat de stupide par aceste intrebari, pe atat de serioasa este disputa intre fiabilitatea motoarelor in functie de combustibil, tehnologie, producator si regimul de functionare.

Inca de la inventarea motoarelor cu ardere interna, producatorii se lupta sa dezvolte motoare din ce in ce mai performante si mai fiabile, insa din pacate economia de piata indeamna de la o vreme constructorii de masini sa „optimizeze” motoarele astfel incat sa tina atat atat cat trebuie, adica suficient de mult cat sa se poata lauda cu asta dar suficient de putin incat sa faca profit prin vanzarea generatiilor noi de autovehicule, reparatii in service, etc.

Deci, cati km duce un motor?

Din pacate nu exista un raspuns concret la aceasta intrebare, iar fiecare detinator de masina isi va povesti experienta proprie. De exemplu unul va spune, Volkswagen-ul meu are 500.000 de km si inca merge brici in timp ce altul se va lauda ca Mercedes-ul lui are 250.000 de km si nu a schimbat inca nimic la el.

Exista recorduri de motoare care au atins si chiar trecut de 1.000.000 km, fara reparatii semnificative. Spre exemplu, recordul este detinut de un Volvo 1800S din 1966, care a depasit distanta de 3 milioane mile (aproape 5 milioane km), record atestat de Guinness World Records in anul 2013 in Alaska.

Pe meleaguri autohtone exista masini care au atins milionul de km si exista o multime care au trecut de 500.000. Eu personal am mers intr-un taxi Dacia Logan care avea peste 500.000 km la bord si nu parea foarte uzat. Asta nu inseamna ca masina nu a fost ingrijita si reparata la timp, ba din contra!

Un motor va tine atata cat ii va permite modul de intretinere si exploatare!

Ce tip de motor este mai fiabil?

Fiabilitatea motoarelor depinde de tehnologia folosita si de destinatia acestora (tipul masinii). De exemplu un motor de 1 litru supraalimentat montat pe o masina de peste 1 tona nu are cum sa fie considerat un motor foarte fiabil, deoarece nu este tocmai potrivit pentru asa ceva. In general motoarele supraalimentate (cu turbo compresor sau turbina mecanica) vor avea o viata mai scurta fata de aceleasi motoare fara supraalimentare. Desigur ca in acest caz avantajele turbinelor pot fi consideate mai importante (putere mai mare la consum mai mic, plaja mai buna de cuplu, etc.).

Pe de alta parte, motoarele diesel sunt considerate mai rezistente la numar mare de kilometri decat cele pe benzina, poate din cauza turatiilor mai mici la care functioneaza. Insa daca ne raportam la fiabilitatea diverselor componente, motoarele diesel au mai multe piese care se pot defecta (turbina, filtru de particule, etc.).

Din punctul meu de vedere, cel mai fiabil motor ramane clasicul motor pe benzina aspirat, de cilindree cat mai mare!
Atentie insa, motorul aspirat este si cel mai putin economic motor!

Articole similare
Kilometraj Ford Focus 2

111.000 km and counting

Masinuta merge bine chiar daca au trecut peste ea 6 ani si 111.000 km…

Ford-ul meu a atins pragul de 100.000 km la bord

Desi nu sunt multi, 100.000 km la bord reprezinta mai mult un prag psihologic

Kilometraj Ford Focus

Peste 80.000 km la bord

La cei peste 80000 km impliniti, masinuta mea merita un nou post in jurnalul de bord 🙂

7 comentarii
  1. alex spune:

    Motorul masinii mele are acum 500 000km si am schimbat decât consumabile, cred ca e din cauza ca e de bmww..

  2. Romica spune:

    Mai depinde si de soferul care o conduce. Dar si de vechime, anumite componente imbatranesc chiar daca nu a fost rulat mult. altele cedeza repede din cauza exploatarii necorespunzatoare, ulei neschimbat la timp, nivel scazut de ulei, mers supraturat perioade lungi, mers subturat perioade lungi, sau ghinion, ca se mai intampla sa se defecteze si fara un motiv anume. revizii efectuate necorespunzator si intarziate. neschimbarea bujiilor, curelelor, utilizarea de ulei de proasta calitate, combustibil slab, rularea indelungata cu motorul rece sau fierbinte din cauza racirii necorespunzatoare. mai dati si voi exemple.

  3. Gigi spune:

    Motorul Diesel e cel mai fiabil.
    E mai bine facut sa reziste fortelor imense din el.

    Benzina nu e buna, consuma mult si nu are putere.
    Cu 1.9 TDI al meu de pe golf 4 scot maxim 5 in oras si inafara nu se poate tine nimeni dupa mine dupa ce intra turbina.
    Se stie ca in momentul in care dai o liniuta, daca sunt 2 masini de aceeasi putere, una benzina, una diesel, dieselul castiga.

  4. Marius spune:

    De unde ai scoso pe asta ca benzina nu este buna si nu are putere d-l Gigi ?Majoritatea masinilor super sport si sport au motoare pe benzina,masinile de curse si de raliuri au motoare pe benzina,motocicletele sport au motoare pe benzina etc. Principalul avantaj al motoarelor diesel este consumul mai redus,dar are si dezavantaje precum motorul este mai greu si mai zgomotos, intretinere mai scumpa in timp,polueaza de 44 de ori mai mult decat un motor pe benzina. Masinile mai noi pe benzina cu motoare tsi se apropie de consumul la un diesel.

  5. Gavrila spune:

    Nea Gigi Am Abarth benzina 1.4 facem o liniuță.
    Că sa vezi cate aberații debiteaza cate unii.
    Eu cred totuși că este un comentariu la mișto.
    Benzină 7l /100 km pe un an 20.000km=416.000lei
    Diesel 5 l/100 km pe un an 20.000km=450.000 lei
    Economie de 35.000lei
    Benzină schimbat bujii baterie 550lei
    Diesel schimbat injectoare, pompa injecție 40.000
    =Am economisit 50 lei…de fapt diesel lipsit o zi de la muncă -350 lei …am pierdut de fapt 300 lei….
    Asta-i matematica mea.Poate altorae iese diferit.

Adauga un comentariu