In general ne facem asigurare CASCO pentru a sta linistiti daca masina pateste vreun accident, pentru a evita costurile uriase ale unei reparatii majore sau pentru a nu scoate o gramada de bani din buzunar pentru orice zgarietura, lovitura, crapatura, etc.
Din pacate, atunci cand incheiem contractul CASCO la unul din asiguratorii din Romania, nu suntem constienti de birocratia existenta in caz de dauna! Pasii de urmat si actele necesare pentru rezolvarea unei daune prin CASCO pot fi diferiti de la o companie la alta, dar voi incerca prin ghidul acesta sa cuprind cazurile generice (cele mai intalnite).
Pasii de urmat in caz de dauna:
In primul rand, o dauna trebuie comunicata cat mai repede catre asigurator (sau in termenul stabilit de acesta). In cele mai multe contracte CASCO, aceasta este o clauza esentiala in respectarea acestora. Avizarea evenimentului trebuie in general facuta la un numar de telefon specificat in contract sau pe site-ul companiei de asigurari. Acest telefon este disponibil non-stop, pentru a prelua avizarile la orice ora si in orice zi. La anumite companii de asigurari, avizarea daunei se poate face si prin fax dar si direct la punctele de constatare.
In avizarea catre asigurator trebuie mentionate toate informatiile despre eveniment (date de identificare si de contact ale persoanelor implicate, cauzele si imprejurarile evenimentului, datele autovehiculelor, starea acestora, etc.). Pentru a furniza cat mai usor aceste informatii, este util sa ai la indemana polita de asigurare dar si actele de identitate si permisul auto.
In urma avizarii vei obtine un numar de dosar care trebuie prezentat in momentul constatarii daunei. Constatarea se poate face fie intr-un punct de constatare, fie in locatia unde se afla masina si implica vizualizarea starii autovehiculului de catre o persoana autorizata.
Acte necesare pentru constatare CASCO:
- Carte de identitate asigurat sau delegat
- Permis de conducere (al persoanei care se afla la volan in momentul producerii accidentului)
- Certificat de inmatriculare
- Polita CASCO
- Proces verbal sau un alt act emis de politie (daca este cazul)
- Asigurarea RCA a autovehiculului vinovat de accident (daca este cazul)
- Imputernicire in cazul in care masina apartine unei firme sau este cumparata in leasing
- Procura notariala daca nu se poate prezenta proprietarul
In functie de situatie pot fi solicitate insa si alte documente.
Constatarea ar trebui sa se desfasoare destul de rapid, daca aceasta a fost programata anterior. Am asistat la refuzarea unei constatari pentru o persoana care a intarziat numai o ora!
Dupa efectuarea constatarii vei putea alege service-ul unde sa fie efectuata reparatia autovehiculului, fie dintr-o lista de service-uri autorizate de asigurator, fie in regie proprie. De retinut este faptul ca reparatia in regie proprie implica o birocratie mai complicata, deoarece schimbul de informatii si acte intre asigurator si service va fi facut de client si nu direct intre acestia.
Acte necesare pentru reparatie pe CASCO:
- Nota de constatare (primita de la agentul constatator)
- Fisa de intrare in reparatie
- Copii ale unor documente (C.I., certificat de inmatriculare, etc.)
- Imputernicire in cazul in care masina apartine unei firme sau este cumparata in leasing
In general aceste acte vor fi duse la service de asigurat sau de o persoana desemnata, iar intrarea in reparatie se va putea face dupa cateva zile, timp in care compania de asigurari ii comunica service-ului aprobarea de intrare in reparatie.