Ulei de motor Motul Specific 913C 5W30

Motul Specific 913C 5W30

Uleiul de motor este poate cel mai important factor ce contribuie la buna (sau proasta) intretinere a masinii, pe termen lung.

In ultimii ani am incercat mai multe tipuri de ulei: Castrol Magnatec, Castrol Edge, Mobil 1, Elf Competition, dar dupa ceva research am zis sa incerc acum Motul Specific Ford 913C 5W30, la masina pe care o am acum (Ford Focus 1.6i).

Uleiul pe care l-am avut inainte a fost Mobil Super 3000 5W30 care este un ulei semi sintetic dar care s-a comportat foarte bine timp de 14.000 de km cat am rulat cu el. Ba chiar pot sa spun ca a fost suficient de curat si incredibil de vascos atunci cand l-am scos din motor.

Prima parere legata de Motul este ca motorul este putin mai silentios, poate si datorita faptului ca este proaspat schimbat si inca nu si-a modificat vascozitatea. Alte diferente nu sesizez dar cred ca este un ulei foarte bun.

De ce am ales Motul? Pai am vrut un ulei complet sintetic, produs in vest si nu in Turcia sau China, dar care sa nu coste exagerat de mult. Toate uleiurile Motul sunt produse in Franta si sunt recunoscute pentru calitatea lor dar si pentru istoria bogata a marcii (compania avand originea din anul 1853).

Uleiul Motul Specific 913C 5W30 este un ulei pentru motoare diesel sau pe benzina, care respecta standardele: ACEA A5/B5 si are aprobarea FORD WSS M2C 913 C, fiind compatibil cu tipurile de ulei 913A si 913B.

Specificatii tehince:

Grad de vascozitate SAE J 300 5W-30
Densitate la 20°C ASTM D1298 0.848
Vascozitate la 40°C ASTM D445 54.5 mm2/s
Vascozitate la 100°C ASTM D445 9.8 mm2/s
Vascozitate HTHS la150°C ASTM D4741 3.1 mPa.s
Index de vascozitate ASTM D2270 168
Punct de curgere ASTM D97 -36°C
Punct de aprindere ASTM D92 224°C
Cenusa sulfuroasa ASTM D874 0.49% din greutate
TBN ASTM D2896 8.5 mg KOH

Uleiul Motul Specific 913C 5W30 poate fi amestecat cu alte uleiuri sintetice sau minerale, dar trebuie tinut cont de recomandarile producatorului autovehiculului.

Etichete   Etichete:  

13 comentarii

  1. mircea976 says:

    incearca si uleiul LIQUI MOLY (respecta standardul pt. FORD 913-B, ACEA A1/B1, pt. motor 1.6 benzina cum am eu). Este un ulei produs numai in Germania si nu in Turcia. Cred ca este un ulei de incredere. La urmatorul schimb de ulei o sa-l folosesc si eu.

  2. Catalin says:

    salut cat costa acest ulei, iti consuma ulei intre schimburi? eu am tot ff2 2006 1.6 si imi consuma intre schimburi

    • Merge Brici says:

      Salut. Nu imi consuma inca ulei. Cati km are masina? Ai scurgeri pe la vreun simering (Focus-ul are astfel de probleme). Cat ulei consuma, la cati km faci schimbul si ce ulei folosesti?
      Uleiul Motul pe care il folosesc eu costa cam 150-160 lei / 5 litri. Daca esti din Bucuresti pot sa iti fac rost usor 😉

      • Catalin says:

        Salut, masina are 100k teoretic, abea am luat-o in iulie, am facut 300 km si e la minim, la simering nu stiu daca am scurgeri, o sa verific, depinde cat de complex e, oricum mecanicul de unde am facut schimbul mi-a spus ca mai trebuie completat intre schimburi, sunt din Brasov, cred ca dat-a viitoare o sa trec si eu pe motul

      • Marius says:

        Salut, esti multumit de uleiul motul? Trebuie sa fac schimbul si nu stiu ce sa aleg intre castrol magnatec 5w30 si motul. Masina mea este un focus 2008, benzina 1,6, aprox 63000 km.
        Multumesc

  3. Merge Brici says:

    Teoretic la peste 100.000 km este normal sa consume ceva ulei. Daca nu exista scurgeri pe la simeringuri, baia de ulei sau chiuloasa cred ca poti sa schimbi linistit uleiul si sa verifici apoi nivelul acestuia in mod constant. Daca scade prea mult inseamna ca e alta problema.

  4. ford says:

    am un focus 2001 1.6 16v , am observat ca , consuma ulei intr-o veselie . asa ca am cumparat ford formula f 5w30 , pe care de asemenea il papa . si papa mult . e clar ca e loc de segmentare , insa mi-a spus cineva ca a pus la o skoda 1.6 motul 10w 40 , si ii sta in gat .. numai consuma . as putea incerca MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 ? sau mai rau fac . pareri !! multumesc

  5. ford says:

    mentionez ca nu am gasit scurgeri sub masina niciodata …masina are 166000 km …

  6. Sergiu says:

    5W30 = Sintetic

  7. Adrian says:

    Salut. Eu de doi ani folosesc liqui moly 5w30. Focus 1.4 benzina. Nu consuma ulei deloc. Masina are 162000 km. Foarte multumit de ulei. Produs in Germania. 5l la 175 de ron.

  8. andrei stefan says:

    Salut! De unde ai cumparat acest tip de ulei. Detin un focus 1.6 16v 2008 si doresc fac o revizie si sa trec de la Ford 5w30 la Motul sau liqui.

    Multumesc!

  9. sase sase says:

    Un ulei care ramane curat dupa 500 de km. nu este un ulei stralucit. Printre rolurile uleiului de motor , in afara de acel de ungere ( reducerea frecarii) si racire a pieselor in miscare si de anticoriziv, un rol important este si acela de detergent.In acest scop uleiul este aditivat cu aditivi detergenti care au rolul de a spala piesele in miscare, si in mod deosebit cilindrii, segmentii de calamina rezultata in urma arderii combustibilului.Un ulei care ramne curat inseamna ca aceste piese raman si ele calaminate si in timp se degradeaza, pierzandu-si caracteristicile de functionare.Un ulei bun este acela care se innegreste dupa putin rulaj , dar care isi pastreaza viscozitatea si calitatile de ungere.In acest scop un aditiv folosit la uleiurile de calitate este bisulfura de molibden care imbunatateste simtitor calitatile de ungere . Alti aditivi folositi sunt cei antispumanti, anticorozivi si detergenti dupa cum am aratat mai sus.

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.