Schimbare amortizoare si verificare geometrie roti

Verificare geometrie roti Ford Focus

La cei peste 100.000 km parcursi a venit momentul pentru schimbare amortizoare si verificare geometrie roti.

De ce am schimbat amortizoarele?

Acum ceva timp am observat ulei scurs pe unul din amortizoarele din fata. In acelasi timp am constatat ca de la o vreme masina “troncane” la trecerea peste obstacole (sine de tramvai, gropi, borduri, etc.). Desi initial am dat vina pe bascule sau alte subansamble ale sistemului de directie, la o scurta inspectie tehnica am realizat ca este vorba de amortizoare.

Am ales sa schimb toate cele patru amortizoare plus flansele si rulmentii fata la Colina Motors, deoarece aveau o oferta buna la asa ceva (promotie Ford Motorcraft Service).

Schimbatul amortizoarelor a durat aproximativ 2 ore, dar nu am putut verifica si geometria rotilor tot acolo deoarece aveau probleme cu standul de geometrie. Astfel ca pentru aceasta operatiune am fugit la Auto Soft.

Cum se comporta masina cu amortizoare noi?

In primul rand am constatat o mai buna absorbtie a socurilor la trecerea peste denivelari mai mari (inclusiv gropi) si am scapat de zgomotele puternice (troncaneli). In ceea ce priveste stabilitatea, masina imi pare acum ceva mai “plastica” in viraje… se aseaza mai bine pe drum.

Verificare geometrie roti:

Operatiunea de verificare si corectare a geometriei rotilor a constat in:

  • punerea masinii pe un stand specializat de geometrie roti
  • montarea unor senzori pe fiecare roata care verifica pozitia exacta a acesteia pe cele 3 axe (prin infrarosu)
  • citirea datelor de un computer si afisarea acestora (unghiuri de cadere, unghiuri de convergenta si unghiuri de fuga), pentru fiecare roata in parte
  • reglarea mecanica a pozitiei fiecarei roti pana ce computerul arata valorile corecte pentru modelul de masina (in cazul meu Ford Focus 2)

Display geometrie roti

Reglarea geometriei directiei se face atat cu rotile din fata in pozitie dreapta (volan perfect drept) cat si cu rotile bracate la anumite unghiuri (stanga si dreapta).

Am vazut cu uimire ca Focus-ul meu avea geometria destul de buna, chiar daca masina are > 100.000 km si numai eu stiu prin cate gropi am trecut. Pana la urma nu degeaba se zice ca Fordurile sunt tancuri ๐Ÿ™‚

Schimbatul amortizoarelor dar si reglatul geometriei (nu neaparat impreuna) sunt foarte importante pentru rularea in conditii optime de siguranta dar si pentru reducerea uzurii premature a masinii. De aceea iti recomand sa identifici simptomele care arata probleme la aceste capitole:

  • amortizoare curse
  • zgomote mai puternice la trecerea peste obstacole sau in viraje
  • uzura neuniforma a anvelopelor
  • consum crescut de combustibil in conditii normale de mers
Etichete   Etichete:  

Articole similare

3 comentarii

  1. Valeriu says:

    Salut. Cam cat te-a costat reinlocuirea amortizoarelor pentru toate rotie.. am si eu un focus 2 din 2006 cu 136k km si chiar mi se pare putin cam rigida la denivelari, gropi, sine de tramvai etc. ๐Ÿ™‚

  2. Romica says:

    Da, important sa ai geometria corecta, influenteaza si consumul si uzura anvelopelor. Dar trebuie stiut ca nu toti parametrii se pot regla intodeauna, cel mai des se regelaza paralelismul rotilor. caderea si unghiul de fuga mai rar, nu prea se regleaza. La paralelism rotile trebuie sa fie orientate usor spre exterior cateva grade. Unghiul de cadere negativ, undeva la 20-25. si cel de fuga tot negativ parca, orientat spre fata.

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.