Revizie Ford Focus 90.000 km

A venit momentul sa fac o noua revizie la Ford Focus-ul din dotare, la cei 90.000 de km parcursi in aproape 5 ani.

Desi este una de rutina, aceasta revizie este ceva mai importanta pentru mine deoarece urmeaza sa fac un drum destul de lung prin Europa (~3000 km) si nu am nevoie de probleme pe acolo. Voi prezenta in ceea ce urmeaza piesele (consumabilele) si verificarile necesare la aceasta revizie.

Consumabile revizie Ford Focus:

Consumabile revizie Ford Focus

Filtrul de aer a fost extrem de imbacsit dupa cca. 11.000 de kilometri, la fel ca si compartimentul in care se monteaza:

Filtre aer - diferenta curat / murdar Compartiment filtru de aer murdar

Deoarece am ales sa folosesc un filtru de aer MANN, acesta este cu cativa milimetri mai lung si a fost necesara presarea lui pentru a intra in compartiment. Acest lucru insa nu-i afecteaza eficienta!

Schimbare filtru de aer la Ford Focus 2/

Verificari necesare la 90.000 km:

  • articulatii roti
  • nivel ulei cutie de viteze
  • nivel lichid de frana
  • nivel lichid de racire (antigel)
  • nivel lichid servodirectie
  • verificare ambreiaj (comportament)
  • verificare/schimbare bujii

Nu am schimbat inca placutele de frana deoarece “inca mai merg”, dar le voi schimba impreuna cu discurile in urmatoarele cateva luni! Daca discurile de frana sunt vizibil uzate si mai ales daca sunt ovalizate, se recomanda schimbarea lor impreuna cu placutele pentru a garanta o franare eficienta si o uzura uniforma pe viitor.

Placute de frana TRW pentru Ford Focus

Contrar celor de la reprezentanta, nu este necesara schimbarea curelei de distributie la 90.000 km in conditiile unei solicitari normale a masinii, avand in vedere ca Ford recomanda schimbarea acesteia la 160.000! Personal prefer sa o schimb undeva intre 100 – 120.000 km, considerand mersul prin traficul “de Romania”. La schimbarea distributiei se recomanda si inlocuirea pompei de apa, chiar daca acestea nu prezinta urme de uzura, deoarece in mod cert se va uza pana la urmatoarea schimbare de distributie si exista riscul de a fi necesara schimbarea ei mai devreme, cu costuri mai mari.

Am ales sa folosesc uleiul Motul in locul altor branduri renumite (Castrol, Mobil) deoarece acesta este considerat a fi in mod sigur 100% sintetic, fiind fabricat in Franta si nu in Turcia ca cele “cunoscute”. De asemenea compania Motul este renumita pentru calitatea uleiurilor sale, avand o traditie foarte veche in domeniu. Pana acum am circulat 11.000 km cu acest ulei si nu am intampinat probleme, dar nici nu pot spune ca simt vreo diferenta la modul cum merge motorul. Cert este ca uleiul Motul pe care l-am scurs acum din motor avea inca o vascozitate de invidiat, lucru pe care mecanicul meu nu l-a mai intalnit la alte uleiuri “renumite”.

Pe langa revizia obisnuita a fost nevoie sa schimb si soclul antenei radio, deoarece filetul acestuia s-a rupt in interiorul antenei! Voi scrie pe viitor si un scurt tutorial despre cum se schimba antena radio la Ford Focus 2 ๐Ÿ™‚

Soclu antena radio Ford Focus

Daca detii un autovehicul Ford si ai nevoie de recomandari in ceea ce priveste revizia si/sau consumabilele necesare, nu ezita sa ne contactezi!

 

Etichete   Etichete:  

Articole similare

19 comentarii

  1. Lavinius Caras says:

    Drum bun si fara evenimente neplacute. Multumesc pentru sfaturile utile, detin un Ford Connect din 2009 si sfaturile despre cum sa intretii masina sunt chiar sarace. Avand motorul care echipeaza modelul Focus apreciez modul profesionist in care prezentati cum, ce si cand trebuie facute reviziile si diferitele interventii neprogramate. In aceasta idee as dori sa aflu mai multe despe curatarea sau intretinerea EGR. Masina mea avand aproape 160.000 km nu as dori evenimente neplacute in aceasta zona. Un articol ar fi binevenit. Va multumesc si la multi km fara probleme.

  2. Catalin says:

    Vad ca folosesti numai piese de calitate cea ce e bine, ai avut probleme cu pornirea? Eu am tot un FF2 1.6 si imi mai da rateuri cateodata cu toate ca am schimbat bujiile si bateria.

    • Merge Brici says:

      Salut. Si eu mai patesc sa porneasca mai greu, mai ales daca este cald afara si repornesc motorul la putin timp dupa ce a fost oprit. Cauza pare sa fie una banala (intalnita la aceste motoare): vaporii de benzina din zona de admisie nu permit aerului sa intre in motor pentru a face amestecul necesar aprinderii. Solutia: dupa ce dai cheie, inainte de a porni efectiv motorul, apasa pe aceleratie pentru a deschide clapeta de acceleratie si a permite vaporilor sa iasa afara ๐Ÿ˜€ La mine functioneaza!

  3. Matei says:

    Salut! Foarte frumos si util site. Ti se intampla cumva des sa ti se arda becurile de faza scurta? Eu am schimbat 3 in 2 luni si nu mi se pare normal zic. Un sfat?

  4. Adrian Imbru says:

    Salut,

    Referitor la becuri si eu pateam la fel. schimbam un bec pe luna. Nu stiu daca si voi faceti la fel, dar eu aprindeam farurile inainte sa pornesc masina. Un mecanic mi-a spus sa nu mai fac asa ceva si pot spune ca am mai ars 3-4 becuri in ultimii 5 ani.

  5. emi says:

    buna ziua,
    am si eu unele intrebari in ceea ce priveste fordul…am unul in dotare ford focus1.6 tdi de aproximativ 6 ani…vreau sa stiu la ce perioada tb sa schimb distributia?…mentionez ca am 65000 cu el…am avut garantie 4 ani…revizii facute la timp…anul trecut nu am mai facut revizia…de circulat circul in afara Buc.

    • Merge Brici says:

      Salut. In general distributia se schimba la 5 ani chiar daca masina nu a atins numarul de km (~90.000 la Ford Focus). Este necesara schimbarea deoarece cauciucul curelei de distributie imbatraneste in timp si creste riscul de rupere sau “sarire” de la punct.

  6. Matei says:

    ref schimb distributie, pentru un FF2, 1.6 benzina, uitati mai jos ce am primit de la Ford Romania:
    ‘Pentru modelul autovehiculului dumneavoastra, Ford recomanda inlocuirea curelei de distributie la 160000km sau opt ani, care apare prima. Avand in vedere conditiile mai dificile de mers, in Romania se recomanda la 120000km sau opt ani care apare prima.’

    Deci 8 ani si nu 5…..

    Ce ziceti in privinta asta – cureaua rezista atat?

    • Serban says:

      Rezista, dovada clara e un focus cu 92mii km reali, 8 ani jumatate, care inca nu a avut-o schimbata si merge fara probleme. REprezentanta Ford Cluj, inter auto, spunea ca 8 ani recomandabil, 10 ani pt alte tari.
      5 ani mi se pare exagerat, dar na, nici nu strica, daca ai bani.

      Alte experimente pe un opel vechi, o curea a tinut in jur de 180mii km, masina a rulat zilnic distante relativ mari, timp de 6ani de la achizitia masinii. Nu stiu ce varsta avea cureaua pt ca nu fusese schimbata la achizitie. Cureaua nu a fost schimbata deoarece la acel motor ruperea curelei nu aduce pagube.

  7. Alin says:

    Salut si multumim pentru sfaturi.
    Spuneai ceva de un tutorial cu privire la inlocuirea soclului antenei. Am un FF1 1.6 din 2003 dar, vad ca antena este de acelasi tip. Si eu am patit acelasi lucru (s-a retezat filetul). Am dat o gaura in miezul soclului si am incercat sa filetez interior (pentru a folosi un prezon) dar spatiul nu-mi permite utilizarea tarodului, fara demontarea soclului. Daca stiu cum sa-l demontez, il schimb. Daca ai postat pe undeva, indruma-ma te rog, sa gasesc postarea. Multumesc.

  8. eddine says:

    Buna,am un ford focus din 2004 cu motor de 1,4 benzina….as vrea sa stiu daca se face schimb de ulei la cutia de viteze si la cat timp, se aud zgomote ciudate parca freaca acolo,ca un scartait,intra foarte greu in treapta 1 si mai am o problema cand bate soarele pe el porneste greu,parca se ineaca,mai patesc si dimineata …….va rog sa mi spune ti ce sa fac……va multumesc

  9. cata says:

    Cam la ce nr de km sau ani, la un focus 2, tb schimbata distributia? Poate chiar si la 5 ani, cauciucul inca e ok, neimbatranit asa tare!?

  10. Dorian says:

    folosesc numai piese de calitate cea ce e bine, Eu am tot un FF2 1.8 tdci din 2009 si merge perfect problema lor cam bate volanta are un zgomot restul ok am schimbat distributia la 140 ,000 si am garantie de la ford iar 140.000 dela ei totul schimbat la ford.

  11. Serban says:

    Nu stiu daca e bine ca il presezi. Risti sa il rupi cand pui capacul. Filtrul sta stramb si il pot agata cu un colt al capacului superior. Ai tu grija, dar cand te incorzi si impingi cat poti, nu mai ai atat precizie.

    Eu am rezolvat altfel, am taiat din garnitura de pe intrare. Grija mare cum tai, ca sa ramana etansarea buna. Filtrul ala nu se chiar perpendicular, asa ca cel mai bine e sa tai din aproape in aproape pana cand se aseaza calumea. Nu taia prea mult ca apoi strici etansarea.
    Probleme prea mari nu ar trebui sa faca din moment ce diferenta de presiune inainte de filtru si dupa filtru e aproape nula.

  12. George says:

    Buna ziua.
    Doresc sa achizitionez un ford focus 2008 facelift 1.6 100 cp
    Masina are 100.000 km si din cate am inteles de la proprietar este ca nu a schimbat mare lucru pe masina de cand o are
    La ce numar de km se schimba distributia pentru acest model?

    • Merge Brici says:

      Salut.
      In general distributia se schimba la 90.000 km in Romania, dar se poate schimba si la 120.000 conform altor standarde.
      Eu personal am schimbat-o pe la 90.000.

  13. radu_ford says:

    salut!
    am schimbat ”regulamentar” distributia la un ford focus 1.6 16v 101cp din 2003 la 90000 km (avea 10 ani).
    INTREBAREA: urmatoarea schimbare de distributie tot dupa 90000km (sau10 ani) sau mai devreme?

  14. Cristi says:

    Salutare. Am de cateva zile un Focus 2 (2005). Nu am gasit pe nicaieri un manual sau o lista cu ce se schimba la revizii si la ce interval trebuie facute. Ma puteti ajuta in acest sens? Multumesc!

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.