Pareri IKEA: cel mai prost client service post vanzare, livrare comanda anulata

Pareri IKEA Romania client service

Da, sunt client IKEA destul de fidel. Sunt de parere ca raportul pret calitate este ok si imi place ideea sa imi asamblez singur mobila. Pot spune ca am cumparat in decursul ultimilor ani mobila de bucatarie, dressing-uri si tot felul de alte corpuri de mobilier de la IKEA cheltuind o suma de bani frumusica.

Insa… exact atunci cand aveam cea mai mare nevoie de un suport logistic din partea IKEA m-am lovit de un monument de nepasare, ca sa nu zic nesimtire…

Este vorba despre o comanda destul de mare, mai exact o bucatarie si un dressing care impreuna ajungeau la vreo 3000 de euro (platit integral in avans), dar care voiam sa fie livrate intr-un alt oras, la o data fixa stabilita de comun acord. IKEA nu a oferit posibilitatea de a alege ziua livrarii, asa ca am acceptat singura zi disponibila si am discutat in magazin ca data sa ramana stabilita.

Asa ca ne-am luat concediu in ziua respectiva, ne-am dus in locatia unde trebuia sa se faca livrarea si am asteptat aproape toata ziua degeaba! Ca urmare am sunat atat la IKEA cat si la firma care se ocupa de livrari (Pro Natur) si dupa lungi asteptari si insistente am aflat cu stupoare ca data livrarii a fost decalata cu cateva zile deoarece aveau prea multe livrari! Nu ne-a anuntat nimeni in tot acest timp, ba mai mult a trebuit sa dam mai multe telefoane sa aflam ce s-a intamplat.

Ca urmare am anulat comanda telefonic si am facut o sesizare in scris (pe email) catre IKEA prin care am cerut din nou anularea comenzii si returnarea banilor. In naivitatea mea am cerut si o mica despagubire pentru timpul pierdut si costurile deplasarii in acel oras. Din acel moment a iesit la iveala „calitatea” serviciilor IKEA Romania:

  • Nu am primit niciun raspuns in scris la niciun email trimis (si am trimis mai multe).
  • Nu am fost sunati inapoi de nimeni pentru a confirma anularea comenzii si returnarea banilor.
  • Am inceput sa dam telefoane la intervale de cateva zile catre IKEA, ca dupa lungi asteptari sa aflam ca anularea este in procesare si ca asteapta ca produsele sa ajunga inapoi in depozit, in conditiile in care noi nu am facut un retur ci doar am anulat o comanda nelivrata!

Dupa ce a trecut termenul de returnare a banilor de 15 zile (specificat telefonic, dar existent si in termeni si conditii pe site), am inceput sa dam practic telefoane zilnic catre IKEA, dar am primit de fiecare data aceleasi raspunsuri: se asteapta intrarea produselor in depozit. Dupa cateva zile am fost dusi cu zaharelul ca plata este autorizata si ca vom primi banii in cateva zile. Acele cateva zile evident ca au trecut (deja vorbim de peste 30 de zile de la data anularii) si promisiunile ca vom primi inapoi cei 3000 de euro continua…

Parte funny este ca IKEA nici macar nu ne poate oferi varianta de a face o alta comanda de banii respectivi, pentru a evita toata birocratia, ci trebuie mai intai sa ne faca returnarea lor.

Evident ca am facut o sesizare catre ANPC, online la acest link, unde am atasat toate email-urile trimise catre IKEA (trebuie cautat ceva prin site-ul IKEA pentru a gasi o adresa de email) + factura si fisa de comanda si am explicat problemele intampinate.

Mi se pare revoltator ca o companie precum IKEA sa se intereseze atat de mult de promovarea produselor si de vanzari, iar atunci cand intervine o problema sa isi bage efectiv picioarele sub pretextul ca au prea multe comenzi si implicit sesizari de rezolvat. Dar probabil ca asa se intampla atunci cand detii un anumit monopol si ai foarte multi clienti care se imbulzesc sa-ti treaca pragul… dar de vina suntem si noi, clientii, deoarece acceptam prea usor sa fim calcati in picioare pe banii nostri!

Tu ce pareri ai legate de IKEA in general, dar mai ales de partea de client service post vanzare?

Articole similare
Meltenii care dau flash-uri pe sosea

M-am saturat de meltenii care dau flash-uri pe sosea ca sa ma dau la o parte!

M-am saturat sa tot primesc flash-uri pe sosea de la tot felul de specimene care se grabesc mai tare decat permite legea si bunul simt

De ce sa porti masca de protectie in pandemie

De ce sa porti masca de protectie in pandemie COVID-19?

Argumentele mele pentru a purta masca de protectie respiratorie in vremuri de pandemie COVID-19 sau risc de infectie cu alti virusi

T.16000M Review joystick simulatoare zbor

Thrustmaster T.16000M FCS – scurt review joystick pentru simulatoare de zbor

Parerile mele despre joystick-ul Thrustmaster T.16000M FCS pentru simulatoare de zbor: constructie, aspect, ergonomie, performanta

11 comentarii
  1. Pompilia Ticovschi spune:

    Good evening. I am struggling to get my money back in my account since 1st November 2018. I have ordered some products from IKEA Bucharest for my mother in Romania. I have paid using a credit card and as I didn’t receive the payment confirmation I have paid with my debit card too. I wasn’t aware that I have paid twice. I have acknowledged the double payment after few days after checking my account. I had to cancel the order as one item wasn’t in store. Only one payment was returned in my account and I struggle since then with the Romanian Customer Service. I have claimed the reimbursement of the second payment . The last conversation and email I had with them was received on the 28th of December when I was informed that the payment will be done within 14 days. I know that the 14 days of waiting are not over yet but I am not sure that they will pay me the money back as I was already told the the money were send in my account few time since I have submitted the complaint. I fell like Don Quijote fighting the wind mills. Can IKEA Bucharest answer the question: When my money will be in my account?

  2. Veronica spune:

    Subscriu! Pacat de produsele comercializate, la Ikea Romania livrarea, serviciile si relatii cu clientii pur si simplu nu functioneaza! Dezinteres, neseriozitate!

    • Mihai spune:

      Am comandat un mobilier de la ikea in data de
      09 07 21,pe dupa o sapt am asteptat montaju ,pt care am si platit si surpriza in dat montajului 16 07 21 am sunat la Pro natur sa intreb cand vin ,si mu sa raspuns ca au fost la locatie ca au sunat dar eu nu am fost acasa
      Nu cumparati ,montaj de la ikea cu PRO NATUR

    • Irina Frățilă spune:

      Mi se pare halucinant modul în care se desfășoară încercarea de livrarea a unor comenzi, de asemenea de valoare considerabilă, de client de-al casei, de când e pe piața din România.
      Pe scurt, pentru livrarea primei comenzi cu mobilier de baie, a fost nevoie de 3 reprogramări, dintre care una a implicat anularea comenzii și replasarea comenzii. Prima dată, mea culpa, am introdus în formular nr de telefon greșit, dar, era cineva la adresă și nu s-a încercat livrearea. A doua oară, ne-am lovit de aceeași explicație ireală „am încercat să vă contactăm și nu ați răspuns”. A treia oară, a fost posibil, însă cu multiple telefoane de asigurare și urmărire a livrării după primirea emailului de confirmare.

      A doua comandă, cu mobilier de living, birou și accesorii… momentan este la a 3-a încercare eșuată de livrare. Prima dată, cică nu am putut fi găsiți (deși două persoane au stat tot intervalul la locație, cu telefonul la îndemână), a doua, de asemenea, a treia… eroare de sistem… cică firma de curierat nu a primit mesajul cu livrarea comenzii.

      Are sens să exprim cât de frustrant este să gestionezi astfel de situații cu un bebeluș care plânge pe fundal și cât de mult cântărește timpul pierdut să fii disponibil în ziua livrării… degeaba!
      Iar în call-center să dai de ziduri care vorbesc frumos, dar care nu îți facilitează rezolvarea problemei.

      Urmează a 4-a încercare…

      Prostia, în final, ajunge să fie la mine, că aleg să cumpăr de la ei după astfel de experiențe.

  3. Alexa spune:

    IKEA Baneasa dezamagire totala . Pt niste bucati de pal am asteptat foarte mult si citeasa de pe tort cand in sfarsit a ajuns soferul imi vb. de parca el imi facea cadou mobila . Profesionalism 0. Multumesc.

  4. Adina spune:

    Transport cu masinita cu firma lui va recomand

  5. Anda spune:

    Aceeasi problema o am si eu. IKEA Romania: „Fă loc pentru noul tău mobilier și așteaptă-ne pe data de luni, 06 decembrie, 2021 în intervalul 09:00 – 19:00.” A trecut ziua si nu s-a facut. Le scriu pe chat si imi spun sa astept ca vin, cred ca isi bat joc de noi. Nici macar un mesaj nu am primit de la ei. Degeaba mi-am programat ziua aceasta pt a astepta livrarea. Degeaba am chemat oameni pt montaj. Degeaba am crezut ca ikea este o firma serioasa. Banii i-au luat, restul nu conteaza.

  6. Stancu Silviu spune:

    IKEA = BATAIE DE JOC.
    In data de 12.12.2021 am cumparat o bucatarie de la Ikea Banasea.
    De la inceput va spun ca serviciul de proiectare este praf. Personal foarte slab pregatit. Nu intelegea nimic din ce ii spuneam ca vreau, asta dupa ce toto ei au facut masuratorile.
    La comanda de produse a uitat sa imi puna usile de la corpurile suspendate.
    Am vrut sa iau scurgatorul de vase cod 202.046.14. Mi-au spus ca vine in 2 saptamani.
    Suntem in 17.03.2022 si nu a aparut in stoc. Foarte seriosi.
    Daca te duci sa cumperi din Baneasa te trimite la depozitul din Mogosoaia. Tot e bine ca nu te trimite prin tara pe undeva.
    Daca suni te timite sa completezi formularele de contact desi pasii au fost parcursi.
    Am solicitat sa fiu notificat cand revine produsul cod:202.046.14. Saptamana trecuta am fost anuntat ca revine in stoc. Surpriza, nu a venit.
    Azi 17.03.2022 iar am fost anuntat ca revine in stoc la Pallady.
    Ce sa vezi, ma uit pe site, nu este in stoc.
    In Baneasa scrie ca revine, tot asa ca in decembrie, in 2 saptamani iar la Pallady revine in stoc in 7 saptamani.
    In concluzie, spuneti voi, IKEA ESTE UN MAGAZIN IN CARE MERITA SA MAI INTRI SA CUMPERI CEVA?
    SUNT SERIOSI?

  7. Claudia Rotaru spune:

    Subscriu. Am patit acelasi lucru acum 5 ani. Am revenit pentru o achizitie si m-am izbit de aceeasi nepasare, aroganta si bataie de joc. Nu inteleg de ce dupa atatea pareri proaste si reclamatii nu se iau masuri. Din pacate articolele de mobilier, respectiv un dulap echipat dupa necesitati si un pat nu le gasesc decat aici. Restul le – am achizitionat de la Mobexoert, si sunt foarte multumita. O sa fac si o reclamatie la ANPC, pentru IKEA😠

  8. Cornelia.bran@yahoo.com spune:

    Am vrut să cumpăr o bancuta de gradina , preț 300 lei , cind întru pe comanda aflu că defapt costa 360 lei , bai smecherasilor scandinavi chiar nu sunteți sătui de cit ați furat din această țară fără ca nimeni să vă întrebe ceva legat de afacerile voastre ? Sper ca poporul român să se trezească și să vă taxeze asa cum trebuie , ca în celelalte țări unde activați , să nu uitați că lemnul pe care îl prelucrati este romanesc , voi scandinavilor vă indemn să vă sacrificați toate bovinele care trag pirturi și nu suportați încălzirea globala din această cauză , în final , am crezut că sunteți deosebiți dar sunteți de litera trei , adică de c _ _ _ t , mulțumesc IKEA , hai sictir !

  9. Ticovschi Cristina spune:

    Este incredibil ce se întâmpla!
    In cursul montajului unei bucătarii de 3000 de euro mi-a dispărut bateria cu brat extensibil.
    Este o mafie întreaga. Se practica furtul pe fata. Toți angajații lor știu iar clienții pentru a evita problemele devin complici in aceasta schema. Fiind multe persoane la montaj si o vânzoleala incredibila, sub pretextul mersului la mașina pentru scule, se sustrag articole mici dar valoroase, se plasează unei terțe persoane iar pe procesul verbal se constata lipsa articolului, IKEA trimițând articolul a doua oară. Se constata ca o eroare/lipsa de livrare. Am chemat politia. Vedem ce se va întâmpla dar clar, s-a ajuns la structuri organizate care practica infracțiuni sub acordul tacit al tuturor.

Adauga un comentariu