O noua luna, o noua schimbare de bec!

Bec ars far masina

M-am saturat cate becuri am schimbat in ultima vreme! Am avut cate o schimbare de bec aproape in fiecare luna!

Desi am laudat becurile Bottari Super White, m-am lamurit ca aduc mai multe necazuri decat beneficii si am renuntat sa le mai folosesc. Cel putin in cazul meu se ard exagerat de repede: cam la 1-2 luni, in conditiile in care circul zilnic cu masina si am cca. 1-2 aprinderi de faruri pe zi. In toate situatiile filamentul prezinta o mica “topitura”, ceea ce mi se pare evident ca este de la supraincalzire. Am schimbat pana acum 2 seturi in nici jumatate de an!

Am mai scris despre cauzele arderii becurilor la masina deci nu are rost sa mai dezbat inca o data aceasta problema.

La masina mea nu e mare lucru sa schimb un bec, dar in afara de faptul ca m-am trezit cu cate unul ars cand mi-era lumea mai draga (noaptea evident) si nu aveam cum sa il schimb, ma gandesc ca nu e prea ok sa scot de nu stiu cate ori farurile, mai ales ca se tin in doua cleme de plastic amarate.

In cele din urma am cumparat doua becuri H7 Osram normale pe care le-am montat singur. Sunt curios cat ma vor tine acestea, avand in vedere ca sunt becuri normale (nu “overclock-ate” ca cele Bottari Super White). Pana la urma nici nu cred ca e o mare diferenta in ceea ce priveste vizibilitatea pe timp de noapte!

Tu ce experiente ai avut cu schimbatul becurilor la masina ta?

Etichete   Etichete:  

Articole similare

3 comentarii

  1. Dragos Dinulescu says:

    Ma bag si eu in seama…
    Din experienta pe care o am, am constatat ca becurile cu incandescenta sunt “pacatoase”. Cu cat un bec e mai “performant”, cu atat face mai multe probleme. Explicatia e relativ simpla. Asa cum nimeni nu se apuca sa reinventeze roata, la fel si la becuri. Nu exista becuri “revolutionare”. Becurile cu incandescenta (halogen) pe care producatorii le declara ca fiind mai performante/eficiente/bengoase/etc sunt de fapt “tunate”. In sensul ca au fost duse la limta superioara de functionare. Adica un fel de supravoltare. Filamentul a fost scurtat, in asa fel incat temperatura lui sa fie mai mare, si deci si spectrul mai spre alb. Si cu mai multa lumina. Astfel, s-a eliminat acea plaja de siguranta, care facea ca becul sa fie subvoltat, dar cu o durata de viata mai mare. Asa ca, becurile astea se supraincalzezesc, iar filamentul se apropie de temperatura de topire. Daca mai adaugam la un filament supraincins si vibratii (specifice de altfel rularii pe drumurile din Romania) ajungem la situatia frecvent intalnita, in care un bec bengos, cumparat cuun pret dublu/triplu fata de un bec obisnuit, se arde dupa un timp scurt. Si de obicei, pe faza scurta, pentru ca aceasta e folosita cu precadere.
    In concluzie, daca vreti performante de iluminare, va puneti o instalatie de xenon. Puterea absorbita de o asemenea instalatie e mai mica decat la un bec banal, iar temperatura degajata de becurile cu xenon e mai mica, desi unii sustin ca e mai mare! In realitate randamentul unei asemenea instalatii e cu mult mai mare decat a unui bec cu incandescenta, si deci se obtine mult mai multa lumina, cu mult mai putina caldura, si un consum de energie mult mai mic! Important e ca la aceste instalatii sa cautati becuri cu o culoare cat mai spre galben. 4300 de Kelvin e perfect. Nu va luati de 6000/8000/10000/12000, pentru ca la astea randamentul in lumina e din ce in ce mai mic, iar culoarea e din ce in ce spre albastru/ultraviolet, si sunt deci INEFICIENTE!
    Sper ca v-am fost de folos cu aceste opinii!

    • Merge Brici says:

      Foarte bune informatiile tale si multumesc pentru completare. De acelasi lucru m-am covins si eu: nu prea merita investit in astfel de becuri, cel putin nu pe termen lung. Xenonul poate fi o solutie, dar in acest caz sunt necesare faruri cu lupa! Desi merg montate si pe farurile normale cu oglinda, “xenoanele” ii vor orbi sigur pe cei ce vin din fata!

      • Dragos Dinulescu says:

        Iata ca abia acum observ ca ai postat un raspuns…
        Dupa parerea mea, xenoanele merg montate in orice tip de far. Directionarea luminii, pe faza scurta, la becurile cu xenon, e identica cu cea folosita la becurile cu halogen. Adica acel deflector asimetric. Problema apare cand dispersorul farului e matuit! Farurile la masinile de productie recenta sunt din policarbonat, care se matuieste mult mai repede decat un far din sticla! In plus, putini stiu ca dupa ce polisezi un far, trebuie sa-l acoperi cu o folie protectoare, un ecran shield, care sa inlocuiasca suprafata tratata din fabrica a unui far nou. Pentru ca fara acest ecran, un far polisat se va matui mult mai repede ca unul nepolisat! Aici e marea problema. Nu ai nevoie neaparat de lupe.

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.