Macelarii de fiare: distributie montata prost!

Montare curea distributie Ford Focus

Va invit sa cititi cum se schimba o distributie in Romania, la un service laudat!

  1. Se scot cu greu curelele de accesorii, capacul distributiei si capacul de la chiuloasa.
  2. Se scoate fulia de la arborele cotit fara presa speciala, ci cu ciocanul de cauciuc si ranga. Se mai scoate si fulia pompei de apa.
  3. Se scoate cureaua de distrubutie si se noteaza (degeaba) pozitia axului de la vilbrochen.
  4. Se schimba simeringul de la vilbrochen cu mana si surubelnita (service-ul nu dispune de o scula speciala pentru asa ceva)!
  5. Se monteaza cureaua de distributie noua fara sa se blocheze axul si fara se se masoare tensionarea acesteia.
  6. Se strange fulia cu pistolul pneumatic si nu cu cheia dinamometrica (citez: „ii dau cu pistolul de nu se vede”).
  7. Se monteaza curelele de accesorii mai greu ca la o operatie pe inima.
  8. Se porneste motorul fara sa se verifice punerea la punct a distributiei. Desigur ca motorul face ca un tractor, axul arborelui rotindu-se putin atunci cand au fost montate curelele de accesorii. Din fericire nu s-au prajit supapele.
  9. Se dau jos din nou curelele de accesorii si fulia (aiurea).
  10. Se pune o rigla metalica pentru alinierea axelor cu came (lucru care trebuia facut de la inceput).
  11. Se desfac ciobaneste suruburile de la pinioanele axelor cu came, pentru a putea aduce la punct distributia fara a desface cureaua. In acest proces efectiv se rupe o bucata din axul cu came in dreptul lamelei de aliniere!!
  12. Se aduce la punct distributia (la ochi evident) si se strang suruburile la mana (mesterul avea experienta si cica stia cand atinge 60N). Ce-i drept unul a  fost strans cu dinamometrica (probabil decalibrata).
  13. Se pun a doua oara curelele de accesorii si se strange din nou fulia cu pistolul evident.
  14. Se pun toate cele la loc (capace, garnituri, suport motor) si se porneste cu succes motorul. Merge brici cica, dar mai scapa ulei pe la garnitura de la capacul chiuloasei, noua dealtfel!

Si acum cireasa de pe tort – axul cu came ciobit:

Ax came rupt (ciobit) la service

Experienta la acest service a fost una total neplacuta! Totusi nu vreau sa fac reclama negativa, iar masina a mers momentan fara probleme… dar oare va mai duce inca 90.000 km?

Daca vrei sa afli mai multe despre distributie, citeste acest articol.

Tu ce probleme ai avut la schimbarea distributiei?

Articole similare
De ce sa iti schimbi amortizoarele la masina

De ce sa iti schimbi amortizoarele la masina?

Este foare important sa iti schimbi amortizoarele la masina la timpul potrivit, comportamentul acesteia fiind strans legat de calitatea suspensiei!

Cum se face ITP-ul masinii tale

Cum se face ITP-ul masinii tale?

Afla cum se face ITP-ul masinii tale, dar si ce reprezinta acesta si care sunt riscurile unui ITP expirat

Web design si promovare online pentru service auto

Web design si promovare online pentru service auto

Daca ai un service auto si ti-ai dat seama ca ai nevoie de web design profesional si o promovare online cat mai serioasa, ai ajuns unde trebuie

10 comentarii
  1. FordFocus spune:

    Salut! Poti sa imi dai numele service-ului?……am trecut si eu prin ceva asemanator. Daca e acelasi service poate facem o actiune sa nu mai cada si altii in capcana. Multumesc.

  2. SCHULER spune:

    Dragii mei. ce am citit este adevarata. Hai sa vedem si cauza.
    1 – Literatura de specialitate este deficitara . Manualul al DACIEI 1300 era foarte bun si explicit.
    2 – Fiecare tip de masina sa aiba un manual de reparatie foarte explicit, pe care sa-l cumperi in format Pdf. La noi pentru LOGAN este, dar cu multe pagini inutile scris de unu autor cam dus cu pluta fara sa stie cum trebuie reparata o masina. Sunt scule si dispozitive care trbuie sa le stie depanatorul. Altfel folosim dalta si barosul. As dorii sa consult un asemenea manual chiar intr-o biblioteca de STAT sau particulara asa pentru cultura generala.

  3. Florian spune:

    Asta este lasitate, nu pt. mecanicii la care faci referire ci din partea ta. Este probabil o poveste inventata. Daca ai fi fost patit nu ai lasa sa se mai intample asa ceva si ai fi dat cateva coordonate pt. a ferii si alte persoane de aceste neplaceri !
    Deci concluzia este clara. Lasitate !

  4. Serban spune:

    Cum se numeste service-ul care a ciobanit masina?
    Am si eu ford focus 1.6 din 2007 si m-ar interesa sa ma feresc de acest service.
    Stima.

  5. Claudiu Voinea spune:

    Cu siguranta, serviceul se numeste Motormania de langa Ploiesti. Am patit-o si eu cu ei urat , arbore cotit rupt din cauza distributiei ptr care a fost nevoie de schimbarea motorului. Revin cu informatii si poze pentru cine vrea sa vada

  6. Kailin spune:

    Am si eu o întrebare …..Am schimbat Distribuția si îmi pornește exact ca un Tractor!! Ai dau 5-7 chei pana la urma o ia Ce este de făcut ? Vreau sa merg înapoi la mecanic săi fac Distribuția guler Mașina merge mai rău decât am dus-o 🤬

  7. bogdan spune:

    salut…aceeasi problema am experimentat-o si eu cu un ford fiesta 1.6 16v duratec FYJB 2004…schimbat distributia,ciobit ambele axe cu came,si tot nu merge…initial nu statea la relanti:duap revenire la service a doua data,repatat operatiunea..statea la relanti dar mergea cam ca un tractor u650 patrat….dupa dat o tura cu ea.aprins tot bordul ca pomul de craciun,nu se mai tura si nu mai avea forta…asa ca am tras-o pe dreapta pana ma calmez „cateva zile”…si am sa imi dau si eu cu parerea prin motorul ei……vedem:))

    • Ionut spune:

      Intradevar la ford 1.6 16 valve e o problema dar va zic ca mecanic daca esti atent o poti face fara probleme cei drept mi sa intamplat si mie sa imi plesneasca axa cu came unde se fixeaza cala dar asta nu e o problema foarte mare sau de speriat secretul este sa reuseti distrbutia asta

  8. ulescu spune:

    la mine nu mai tragea bine dupa schimbul distributiei audi a4 b6 2.0 alt ,am duso inapoi si au remediat problema

  9. Alin spune:

    Ulescu da-mi facebook ul tau …am aceași problema si acelasi motor

Adauga un comentariu