Curatarea exterioara a motorului

Motor murdar

Curatarea motorului la exterior este o operatiune delicata dar destul de importanta pentru “sanatatea” motorului pe termen lung. Multi ar intreba de ce conteaza ca motorul sa fie curat! Pai in primul rand, un motor poate avea scurgeri de lichide (ulei, antigel, lichid de frana, etc) care nu se vad la fel de bine la un motor murdar! Asta nu inseamna ca motorul trebuie curatat la fel de des cum se spala caroseria, dar nici sa fie lasat in voia sortii pana ajunge mizeria de un deget.

Atentie: motorul nu se spala niciodata in modul conventional, la spalatorie sau direct cu apa!

Motoarele autovehiculelor din ziua de astazi contin multa electronica: aprinderea, sistemul de injectie, senzori, computere, sigurante, etc. De aceea contactul direct cu apa a acestor componente poate produce pagube imediate sau dupa putin timp, fie prin scurtcircuit, fie oxidare, iar de cele mai multe ori costurile de reparatie sunt foarte mari (mai ales in cazul computerelor).

Pentru curatarea motorului se recomanda folosirea de substante speciale de degresare, care sa nu atace componentele electrice si cauciucul. Desigur ca si in acest caz nu trebuie sa se “toarne” lichidul direct peste motor, ci sa se stearga cu o carpa acolo unde este nevoie. De aceea procedura de curatare este una migaloasa si multi prefera sa isi duca masinile la centre specializate de detailing auto.

Eu personal am ales, cel putin acum, sa imi curat singur motorul.
Cam asa arata compartimentul motor, dupa mai bine de 1 an de la ultima curatare:

Motor murdar

Pentru aceasta procedura am folosit o perie auto, doua carpe de microfibra, servetele, apa cu detergent (pentru capacele de plastic) si un spray degresant pentru motoare (pentru curatarea zonelor metalice).

Acesta este rezultatul dupa mai putin de o ora de lucru:

Motor curat

Am facut operatiunile cu mare grija, fara sa ating zonele de caroserie, cablurile, furtunele si curelele de accesorii in timp ce am folosit sprayul degresant.

Desigur ca nu am putut curata intr-un timp atat de scurt si zonele mai greu accesibile ale motorului, dar diferenta se vede.

Inainte: Dupa:
Motor murdar Motor curat
Motor murdar Motor curat

 

Pasii pentru curatarea exterioara a motorului:

  • Am asteptat cam 30 de minute sa se raceasca cat de cat motorul.
  • Mai intai am sters cat de bine am putut praful de pe capace si furtune cu o perie auto.
  • Am imbibat niste servetele in apa si am sters zonele de plastic, fara a pune in pericol partea electica.
  • Am folosit un spray de curatare degresant aplicat pe o carpa de microfibra, cu care am sters din nou zonele de plastic pentru a elimina cat mai mult din praful si mizeria acumulate.
  • Pe cateva zone metalice ale blocului motor am folosit un alt spray degresant special pentru curatarea motoarelor. Am avut grija sa nu dau si pe zonele cu cabluri sau furtune.
  • Furtunele le-am sters in principal cu o carpa imbibata in putina apa.

 

Compartimentul motor inainte de curatare exterior:

Motor murdar

 

Compartimentul motor dupa curatarea exterioara:

Motor curat

 
In speranta ca au fost utile informatiile, astept comentariile tale in zona de comentarii sau pe facebook. Multumesc.

Etichete   Etichete:  

Articole similare

2 comentarii

  1. Razvan Toma says:

    Si cum se comporta masina dupa ce ai spalat motorul ? Nu au aparut ceva probleme ulterioare ?

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.