Cat de bune sunt anvelopele all season fata de cele de vara sau iarna?

Comparatie anvelope all season / iarna / vara

Aud multa lume ca are sau vrea sa isi puna pe masina anvelope all season. Unii iau aceasta decizie deoarece nu considera convenabil sa cumpere doua seturi de anvelope pe care sa le schimbe in fiecare an, lucru ce costa destul de mult ce-i drept. Insa sunt oameni care cred ca anvelopele all season sunt cele mai bune deoarece sunt eficiente si vara si iarna in egala masura, lucru complet gresit!

Unde si cand sunt bune anvelopele all season?

Anvelopele all season sunt oarecum bune doar in tarile cu o clima foarte blanda, unde iarna temperatura nu prea scade sub grade iar vara nu prea trece de 25-30. In tari precum Romania, unde iarna se poate ajunge lejer la -15 iar vara asfaltul sare si de 50, lucrurile nu mai stau deloc bine pentru acest tip de anvelope.

Practic un “cauciuc” all season in Romania nu va fi bun nici vara nici iarna, vara fiind prea moale iar pe timpul iernii prea rigid pentru a oferi aderenta optima. Am vazut masini cu all season care iarna nu erau in stare sa treaca nici peste un speed bump acoperit cu zapada!

Atentie! Anvelopele all season permise in Romania pe timpul iernii trebuie sa aiba si inscriptia M+S (Mud + Snow)!

Anvelope all-season / iarna / marcaj mud + snow

Care este diferenta dintre anvelopele all season si cele de iarna?

Daca temperatura scade sub 5 grade, in general o anvelopa de iarna va fi mai performanta decat una all season, cele de iarna putand fi utilizate in conditii bune chiar si pana la -30 de grade. Mai mult, anvelopele all season nu ofera tractiune buna pe zapada si nu se recomanda circularea cu ele pe zapada groasa ci doar pe straturi foarte subtiri (lucru mai rar intalnit in Romania).

Anvelopele de iarna au un profil adaptat pentru aderenta pe zapada, un cauciuc mai moale si dispun de un numar mult mai mare de caneluri (acele santuri mici zimtate care permit aderenta pe zapada si gheata). Personal am mers cu anvelope de iarna pe gheata lucioasa si chiar daca masina mai si derapa inca aveam controlul asupra ei (nu se ducea sanie). Acest lucru nu este posibil cu anvelopele all season.

Cu ce sunt diferitele intre anvelopele all season de cele de vara?

Anvelopele de vara sunt proiectate pentru a oferi aderenta optima la temperaturi mari, fiind construite dintr-un cauciuc mai rigid care nu se poate comporta bine la temperaturi mici. In general se considera ca sub 7 grade Celsius o anvelopa de vara isi pierde complet calitatile in defavoarea celei de iarna. Anvelopele all season ofera o aderenta buna la granita dintre anvelopele de vara si cele de iarna dar nu exceleaza la niciuna din extreme. Insa acest lucru nu le face bune pe toata perioada anului!

Distanta de franare si siguranta in viraje este direct proportionala cu aderenta anvelopelor. Daca anvelopa nu este proiectata sa ofere aderenta la temperatura la care se ruleaza in momentul respectiv, nu va face fata cerintelor si masina va risca sa intre in derapaj.

Din punctul meu de vedere aderenta este caracteristica primara de siguranta la un autovehicul si nu se poate pune problema de a se circula cu anvelope nepotrivite. De aceea consider ca anvelopele all season nu pot oferi niciun avantaj in fata celor de vara si de iarna, in afara cazurilor in care se care circula ocazional, cu viteza redusa si pe drumuri neacoperite cu zapada.

Trafic pe ninsoare

Este mai scump sa ai anvelope separate de vara si de iarna decat anvelope all season?

Personal nu cred ca este mai scump ci tot cam la fel! Pentru cineva care circula normal cu masina si nu o tine doar pentru weekend-uri cu soare, anvelopele se pot schimba destul de des (la 3-4 ani). In tot acest timp doua seturi separate de anvelope vor rezista mai mult decat un singur set si vor oferi o performanta si mai ales o siguranta net superioara. Mai mult, anvelopele bune all season sunt mai scumpe decat celelalte tipuri si se tocesc mai repede vara!

Anvelopele all season reprezinta un compromis intre anvelopele de iarna si cele de vara! Esti dispus sa faci compromisuri cu masina si viata ta?

Pentru review-uri bune de anvelope eu folosesc site-ul Tyre Reviews unde sunt afisate atat note pe baza statisticilor trimise de utilizatori, pentru fiecare caracteristica in parte, cat si pe baza review-urilor facute de specialisti.

Etichete   Etichete:  

Articole similare

27 comentarii

  1. mitru says:

    Pe vremea lui Ceasca inainte de iarna tata cumpara 2 anvelope noi de vara si le monta pe fata. Am mers si asa. Adaptam viteza la conditiile de drum. Cu astea all seazon merge ok ca doar nu suntem la formula 1 pe sosele. Daca am avea bani sa ne incurce am avea in fiecare an anvelope noi. Problema romanului este banul. Articolul probabil se adreseaza oamenilor cu bani.

    • laurentiu says:

      Eu merg cu anvelope de iarna tot timpul. Vara le bag cu 0,2 bar mai mult decat este recomandat.

    • pamax says:

      Perfecta dreptate. Cine confunda circulatia normala pe drumurile publice cu pistele pentru concursurile automobilistice se inseala amarnic. Daca respectam legile si conducem preventiv, si anvelopele all season sunt foarte OK. si nici pe departe nu sunt asa de proaste cum sunt mediatizate si murdarite de unele persoane care poate in viata lor nu au nici o masina si vorbesc numai din auzite si ca-i la moda.In Romania, daca suntem realisti, nu sunt ierni severe si de durata ( vezi de ex. iarna 2015-2016). In luna februarie 2016 au fost zile in sir cand a fost aproape vara 20-22 grC. Cel putin la noi prin zona Brasovului drumurile au fost curatate din prima zi dupa ce a nins si deja a doua zi se putea circula pe suprafete dure si uscate.Nu vad sensul de ce nu sunt bune in asemenea conditii anvelopele susamintite.Stiu ca multi se da
      specialisti in anvelope, se dau cu fel si fel de pareri mai ales cand se apropie iarna, dar cel putin dupa ce se poate citi pe internet, majoritatea n-au cel mai mic habar despre caracteristicile si proprietatile pneurilor auto destinate traficului rutier, se fac comparatii intre acestea si anvelopele pentru F1 ( mare greseala) vorbesc despre compozitia pneurilor dar prea putina lume cunoaste
      concret, elementele chimice respectiv procesele de fabricatie ale anvelopelor,
      dar pareri si indicatii dau din belsug.
      Nici in Yakutsk unde in lunile ianuarie si februarie, temperaturile pot sa scada
      si pana la -55, -60 grC nu sunt obligatorii asa numitele “anvelope de iarna”.Intresant ca acolo nu se intaresc cauciucurile dar la noi, zi de zi.
      V-as ruga, ca oricine doreste sa posteze informatii despre pneurile auto destinate traficului rutier, inainte sa se documenteze din surse de specialitate,
      ca totusi suntem in 2016 si oamenii doresc informatii cat mai corecte si concrete.
      Va multumesc

      • Merge Brici says:

        De acord ca sunt bune si anvelopele all season, insa din proprie experienta stiu clar ca niste anvelope bune de iarna sunt superioare. Acolo unde masini cu anvelope all season nu puteau sa treaca peste un speed bump eu nu aveam nicio problema cu Dunlop Winter Sport 3D. Ca sa nu mai vorbesc de viteza de rulare, unde puteam sa controlez masina la viteza de 60 km/h pe zapada batatorita, in timp ce amicul cu all season nu reusea acelasi lucru. Tot din proprie experienta va spun ca am urcat drum in panta pe ghiata, in timp ce alte masini isi montau lanturi ca sa poata urca!
        Nu contest ca anvelopele all season nu sunt ok pentru un condus asa zis normal, dar in conditii ceva mai la limita isi vor spune cuvantul. Pentru mine nu conteaza pretul atunci cand vine vorba de siguranta si prefer sa pot frana mai repede si sa nu stau cu teama ca pot derapa in viraje decat sa ma “calicesc” sa merg cu all season tot timpul anului sau, mai rau, sa raman cu anvelopele de vara si iarna!

      • Georgian says:

        Eu vreau sa imi cumpar Michelin Cross Climate all season dar nu stiu daca XL sau alt tip….! Sunt incepator si nu prea le am….! Fac cam 10 000 km /an si ma gandesc ca sunt bune si/si ! Dar am intrebat mai multa lume si mi-a indicat ceva bun , in speta firma mai sus amintita pentru ca in joc e viata noastra ! Am prieteni care si-au cumparat la 180 ron …! Daca mergi pe autostrada si Doamne fereste ai o explozie la 130 km/h , e grav ! Deci , un ban siati in fata ! Sa cumpar oare normale sau XL care , inteleg ca sunt pentru ceva sarcina in plus ..>! Consumul e mai mare la XL ?? Daca da, apreciabil?

  2. alin says:

    asta cu gradele e cea mai mare pacaleala. eu merg cu cele de vara, care sunt si terminate acum, de ani buni, vreo 9, atat am si eu si ele de condus, toata iarna cu viteze mult peste cele legale, la fel ca si vara, nu am nicio problema.
    iar pe zapada si gheata(cateva zile pe an practic) pot merge fara sa incurc traficul. ba chiar cand erau mai noi ii depaseam pe toti prin oras.
    deci terminati cu astea de iarna, se conduce de 100 de ani si fara ele, de soferii buni. in orase nu ai nevoie de asa ceva, iar daca esti sofer prost stai pe bara pana trec masinile de deszapezire, deci cateva zile pe an.

    • Merge Brici says:

      Scuza-ma ca te intreb, dar ce masina ai?
      Te-ai gandit vreodata ce se intampla daca trebuie sa pui vreo frana brusca sau sa iei vreun viraj mai tare cu anvelopele de vara atunci cand afara sunt vreo -10 grade?
      Ai urcat vreodata vreo panta pe zapada cu anvelopele de vara?
      Ce faci daca trebuie sa mergi cu masina atunci cand ninge sau e polei pe jos?
      Ai iesit vreodata din oras iarna ca sa strabati tara-n lung si-n lat, bazandu-te ca nu o sa ninga deci nu vei avea nevoie de aderenta anvelopelor de iarna?

      Este adevarat ca si-n domeniul anvelopelor este mult marketing, la fel ca in orice, dar a spune ca necesitatea lor pe temperatura scazuta “este vrajeala” mi se pare cam exagerat. Eu am derapat odata intr-o curba putin fortata pe asfalt curat pentru ca aveam anvelope de vara pe spate, lucru care nu mi s-a intamplat niciodata cu cele de iarna.

      • racer says:

        eu in oras am mers si pe zapada, si pe gheata, si “dune” formate de la urmele masinilor si incalecate cand depaseam, si sleauri de gheata in parcare. singurul lucru nefacut nu am mers inainte sa iasa plugurile.
        oricum in oras doar cateva zile maxim rezista pe an zapada pe asflat(poate cine are stradute necirculate sta mai mult timp).
        e adevarat ca pare mai inconfortabil in primii 3-4 km fiind inghetate si anvelopele si toata suspensia, insa masina raspunde cum trebuie. daca e uscat viteza si frana ca vara.
        in afara orasului eu n-am iesit de atatea ori incat sa ma prinda viscolul, mai ales ca vine cam 1 data pe an maxim de 2 ori. insa tin minte taica-meu cu dacia cum mergea cu alea de vara desperecheate etc pe viscole adevarate si am ajuns cu bine, inclusiv pe polei. a derapat o singura data fiindca accelera aiurea in viraje, dar nu s-a intamplat nimic rau.
        pt oras doar daca esti obligat poti pune all season fara probleme, cand nu merge cu alea inseamna ca darami masina oricum. cam la fel si in rest daca te gandesti, nu pleci pe viscol/amani orice ai avea. in rest merge cu orice, adaptezi viteza eventual si spatiul pana la cel din fata.
        cel putin pe mine, cu masinuta mea, nu ma depasesc astia echipati de iarna, ci eu pe ei, chit ca sunt mai atent ca ei si stiu dinainte ce voi face.

    • Florin says:

      Am derapat si eu si unul cu un BMW pe A1 si aveam 60km.h cu michelin alpin4 pe fata si vredestein pe spate, m-am invatat minte ! asa ca m-am lamurit si cu cele de iarna cand e gheata n-ai ce face poti avea si mama lor de gume _ conduci prudent clar , nu esti la formula 1 – nu tragem de volan dreapta/stanga ca nu esti Schumacher ca sa demostram ca uite ce aderenta proasta au gumele ! restul e cancan -atatea povesti ……. cu alea de iarna pe ploaie vara aluneca masina de parca toamna si primavara cand se topeste n -ar fi apa pe asfalt , viteza de franare e nu stiu cum dar cu ce viteza mergeti fratilor ca eu am facut 2 ore sambata de la obor pana-n militari , care viteza ????? etc etc… ! n-ar fi mai simplu sa dam zapada de pe strazi si gata ?!?!??!

  3. Ady says:

    Total de acord cu racer. Vara/iarna este o gaselnita (care are si un sambure de adevar in legatura cu rigiditatea la temperaturi extreme, dar doar atat), pentru care marii producatori de anvelope au mituit din gros Comisia Europeana. O mare parte din viata am condus si vara si iarna cu aceleasi anvelope si…ghici ce? Iaca sunt inca in viata! :)) Desigur ca este o oarecare diferenta intre anvelpele de vara si cele de iarna cand este zapada afanata (nici tasata si in niciun caz gheatza), dar asta doar in primul an de utilizare. In rest, acelasi lucru. Si atunci de ce mama draq sa iau 2 seturi?! Simplu: ca sa fiu un pinguin care baga lovele cu lopata in buzunarele celor care produc anvelope. Toti cei care sustin altceva, sunt ori prosti si incapatanati, ori zvonaci platiti sa faca asta pentru contiunua prosperitate a business-ului cu anvelope in detrimental consumatorilor. Desi costa mai mult, este cu siguranta preferabil sa folosesti AS, decat sa tii in “balcon” anvelope sau, (mai rau) anvelope pe jante din tabla. Daca ai si un SUV, atunci tot ce-ti trebuie sunt anvelope AS…si asta doar pentru ca au inscriptionat M+S si nu te pot amenda curcanii pusi pe spaguiala.

  4. Cezar says:

    Treaba cu cauciucuri si de iarna si de vara e o manareala jegoasa. Nu le mai ajunge capatuiala pe spinarea saracilor.Legile sunt facute de cei bogati pentru cei bogati. Am ajuns sa se dea legi si ordonante de guvern numai in scopuri comerciale. Liber la ridicat masini, liber la amenzi = LIBER LA FURAT

    • Merge Brici says:

      Esti sigur ca stii ce vorbesti? Nu iti doresc sa puna frana in spatele tau pe zapada unul cu anvelope de vara, pe autostrada!

      • pamax says:

        Daca oricine crede ca siguranta circulatiei depinde numai de felul anvelopei purtate pe masini se inseala amarnic. Circulatia autivehiculelor pe drumurile publice in siguranta, are “n” factori iar dintre acestia anvelopa reprezinta una singura.
        Marea problema privind circulatia in deplina siguranta trebuie cautata chiar in “gradinita” adica in renumitele Scoli de soferi. De aici incepe marea problema.Parerea mea personala este ca guvernantii nostrii ar trebui sa regandeasca reorganizarea acestor scoli, emitand legi corespunzatoare, care in afara de $$$ si cele 30 de ore, nu fac mai nimic ca pe viitor sa avem cat mai putine accidente rutiere. Nici nu ma mir, cunoscand o multime de asa zisi instructori-profesori care predau in aceste scoli minune, pregatirea lor in afara de legea circulatiei, lasa de dorit si aici ma refer la cunostiintele de specialitate ceea ce apartine intrutotul autovehiculului. Elevul nu este pregatit de nici un fel despre dinamica autovehiculului, despre legile mecanicii , cinematicii, dinamicii, a fizicii in general si ne mai miram ca saptamanal scoatem cate o masina din Dambovita sau din diferite lacuri. Vedem masini infasurate dupa copaci, dupa capete de poduri, masini rasturnate pe camp si multe alte “minunatii” de accidente in care isi pierd viata din pacate, sute de oameni anual. Dupa cum am mentionat mai inainte, pana nu se rezolva reorganizarea scolilor de soferi cu niste profesori (ingineri auto) care cunosc in profunzime despre ce am vorbit adineauri, va asigur ca accidentele de circulatie n-o sa se reduca ba contra, se vor inmultii! Trebuie sa inteleaga fiecare sofer ca, masina NU este o JUCARIE!
        Absolventul nostru a unei scoli de sofer habar n-are ce este un pneu, cat de important este sa mentina presiunea interioara prestabilita de constructor, ce se intelege prin fenomenele: virare neutra, subvirare respectiv supravirare, ce inseanma centrul de greutate al unui autovehicul si in ce sens se modifica cand autovehiculul este incarcat la maxim, ce intelegem prin devierea laterala a pneurilor, cum se realizeaza echilibrul rotii motoare, a rotii franate si conduse, elevul obligatoriu trebuie sa cunoasca diagrama timpului de franare, ce se intelege prin stabilitate, maniabilitate, calitatile de tractiune, economicitate, durabilitate, etc.
        Aceste exemple vi le-am dat, ca sa vedeti ca, siguranta circulatiei nu depinde numai de anvelope. Fara aceste cunostiinte minim necesare o sa se inmulteasca accidentele rutiere pe zi ce trece!

  5. bibi says:

    “lasa BRE ca merge si-asa”

  6. stanciulescu sorin says:

    In anul 1900 s a tinut primul salon automobilistic la Paris.Au trebuit sa treaca 110 ani pentru ca marii specialisti sa si dea dea seama ca nu se mai poate circula fara anvelope de iarna.Cand am auzit la radio ca in Germania s a votat legea am fost sigur ca se va gasi si la noi un prost care sa imbratiseze ideea si sa o propage în parlament ca sa arate ca are initiativa pentru ca nu avea alte idei.In fond problema anvelopelor este o hotie facuta sa ajute economia anumitor tari

  7. Mihai says:

    Mi-am luat anvelope all season Nexen 4s la pretul de 900 lei toate + montaj. Masina este BMW E46 316i din 2002. Am mers in prima iarna pe zapada (maxim 20cm), gheata.. ocazional prin oras si cartiere unde in timpul zilei era apa iar noaptea ingheta complet. Am fost iarna la munte si pe un drum neasfaltat, in rampa.. am oprit si pornit de pe loc (era putina zapada.. cam 5-10cm) ..am pornit cu un minim de derapaj..o fractiune de secunda poate, ca si cand n-ar fi fost. Iarna merg cu maxim 100km/h fara a simti ca imi fuge masina de spate, in sensul giratoriul intru iarna cu 30-40 maxim..fara sa derapeze. Vara nu are rost sa comentez privind aderenta ..masina parca e lipita de asfalt. Pina acum am facut 20.000 km cu ele..si astept iarna nr.2.

  8. vali says:

    cauciucurile all season pe care le-am avut au mers excelent si pe zapada si vara la temp mari si in special se comportau excelent la ploaie.o alegere fff buna si rentabila.multi scriu impotriva lor de-ai dracu sau au magazine de cauciucuri.unde avem noi atita zapada.in orase sau chiar pe dn1in cateva ore este curat.

    • Yushuf says:

      Sunt de acord cu tine.Se acorda importanta exagerata anvelopelor asa zise de iarna.
      Pneul te ajuta intr- o anumita situatie asta e adevarat dar, sa nu uitam ca cele mai mari compromisuri pe soselele patriei reprezinta ” pilotii si regii soselelor” care dupa treizeci de ore de conducere in cadrul renumitelor “Scoli de soferi” ale patriei isi arata experienta apasarii pedalei de accaleratie pana la capat iar daca masina nu mai asculta ” dirijorul “, devin dintr-o data niste “critici ” cu o vasta pregatire in domeniul auto si nu numai. Am convingerea ferma ca, asa numite scoli de soferi ar trebui regandite, reorganizate re, re, re etc. fiindca, daca se continua in modul actual distribuirea permiselor de conducere vom avea din ce in ce mai multe accidente. Exemple: Absolventii scolilor de sofer habar nu au ce este un pneu de masina, habar nu au ce inseamna coeficient de aderenta, ce inseamna echilibrul rotii motoare, conduse si franate, ce este centrul de greutate, cum se schimba cand masina este incarcata in ce proportie te ajuta sistemele de siguranta pasiva si activa etc, iar curajosii, da indicatii acestor indivizi absolventi ai unor “academii de soferi”
      despre marea importanta a anvelopelor “stiintifico- fantastice” denumite cu mare drag anvelope de iarna.
      Mai lasati rotile masinilor ca nu acestea sunt principalii cauzatori de accidente rutiere, asta sa va fie clar.

  9. Toth Iosif says:

    Buna ziua, dupa ce am citit mai multe comentarii trebuie sa va marturisesc ca foarte multe persoane nu au nici cea mai banala pregatire in domeniul anvelopelor dar ce sa mai vorbim despre dinamica autovehiculelor sau chimie.Cea mai mare greseala ce se vehiculeaza in mintea multora este ca cauciucul vulcanizat isi schimba elasticitatea si implicit aderenta la variatiile de temperatura.Da se intampla si treaba aceasta intre -50 si 150 grade Celsius. Amestecul de diferite tipuri de cauciucuri si alte elemente din ce se compune o anvelopa auto inainte de a deveni produs finit gata pentru utilizare trec prin asa numitul proces de vulcanizare proces ce schimba totalmente proprietatile cis-pliizoprenului si acaucicurilor sintetici care se supun acestui proces si cauciucul vulcanizat nu mai este termosensibil.Conform ETRMA/rubber goods, cauciucul vulcanizat isi mentine elasticitatea intre -50 si 150 grade celsius. Acel 7 grade celsius este un trucaj de marketing, este o manipulare grosolana a cumparatorilor si urmareste profituri uriase pe spinare muritorilor de rand. Pai asa ne trebuie daca ne lasam condusi de nas ca de obicei. Este bine de retinut ca diferenta majora intre o anvelopa de strada (vara) si unde cu profil special M+S consta in configuratia benzii de rulare si mai ales de adancimea cresaturii care la cele M+S trebuie sa fie cel putin 4-5 mm.Sub aceasta valoare asa numitele anvelope de iarna NU mai sunt eficiente pe suprafetele deformabile cum sunt noroiul sau zapada.Va recomand sa cititi definia oficiala si foarte corect formulata din Directiva CEE nr. 92/23/92 cea ce defineste clar ce se intelege print-o anvelopa cu denumirea comerciala anvelopa de “iarna”! care de fapt sunt “pneuri pentru zapada” ca asa e corect.

    • Romica says:

      Exista clar diferente intre anvelope iarna-vara, all seson-vara, all seson-iarna, anvelope xl, pentru teren accidentat, pentru transport, etc. Diferenta nu consta doar in forma geometrica a benzii de rulare ci si in elasticitaea / duritatea cauciucului. E clar si logic, cele de vara sunt mai dure, ca sa reziste si sa aibe performante cat mai bune pe asfalt incins, cele de iarna sunt mai moi cu striatii si lamele pentru a putea inainta pe sol alunecos si la temperaturi foarte scazute, cele all sesons cam la fel, unele sunt adaptate mai mult sezonului rece, altele mai mult pentru vara. Deci nu merge si asa, in trafic este important sa fii echipat corespunzator. Este adevarat ca diferentele intre ele se observa atunci cand sunt testate in conditii extreme. Dar cum majoritatea soferilor conduc normal fara exagerari, se potrivesc foarte bine la noi in tara si in Bucuresti cele all sesons. Goodyear Vector 4 gen2, Nokian Wehaterproof, Debica Navigator 2, Michelin Crossclimate si multe altele pot fi utilizate cu succes, dar fara exagerari. La masini ultraperformante e logic sa utilizezi si anvelope ultraperformante, in rest nu este absolut necesar. O solutie economica este urmatoarea. Pe spate sa ai in permanenta all sesons, iar pe fata, vara de vara, iarna de iarna, cat mai performante posibil. Unele se comporta diferit la consum, manevrabilitate, zgomot, asa ca urmariti etichetele. Eu am experimentat si se observa mici diferente la consum, zgomot, manevrabilitate. Mai conteaza si parametrul tradewear. 240 (se tocesc mai repede), 280, 360, 400 (se tocesc mai greu). Deci in functie de masina, de buget, de stilul de condus optati pentru ce credeti de cuviinta.

      • Yushuf says:

        Sigur ca exista diferite duritati ale cauciucului numai ca aceste duritati nu se schimba odata cu schimbarea temperaturii.Aici vorbim de cauciucul vulcanizat nu despre plastomeri sau duromeri.Elasticitatea unui cauciuc este stabilita de procentul agentului de vulcanizare ce intra in acest proces( de numarul podurilor de sulf) si duritatea prestabilita prin vulcanizare nu se schimba din cauza variatiilor de temperatura

  10. Yushuf says:

    Citind acest articol va declar urmatoarele:
    Are un nivel asa de inalt ca si “lucrarile stiintifice” realizate de catre Academiciana Doctor Inginer cu Renume Mondial, mult stimata si iubita Elena Ceausescu

    In orice caz cine a scris aceste “povesti de prostit adultii” ar fi mai bine sa schimbe aceasta renumita ocupatie de comerciant de anvelope si sa caute alta ocupatie!
    Mentionez ca, 95% dintre articolele ce se pot citi pe internet despre anvelopele auto, nu se apropie nici 0,01% de realitate.Realizatorii acestor articole nu au nimic comun cu compusii macromoleculari, dar
    nici cu proprietatile si nici cu constructia anvelopelor auto.Majoritatea articolelor ce sunt postate pe internet inclusiv pe forumuri nu au cea mai mica acoperire reala, tehnica si stiintifica in domeniul cauciucurilor respectiv ale elastomerilor.

  11. Yushuf says:

    La noi cel putin, in peroada iernii astronomice(21dec.2015 -21mart.2016) nu au fost decat in total 5, 6 zile in care a fost zapada propriu-zisa pe sosele. In restul zilelor uscat ba chiar in luna febuarie si temperaturile s-au urcat pana pe la 15-20 grC. Deci Romania in ultimii ani nu se poate numii o tara cu ireni geroase si foarte friguroase cum fac multi reclama asta pentru a putea vinde cat mai multe anvelope.Unii au suprainventat, marea descoperire facuta de domnul Gharles Goodyear si vor sa ne bage in cap ca chiar daca nu este zapada, din cauza frigului trebuie acele anvelope fantastico- stiintifice denumite cu drag de multi ” anvelope de iarna” . Mai lasati cu temperatura domnilor ca este un fals total cele +7 grC.

  12. vali says:

    am avut cauciucuri all season pe taranul de logan ,fara exagerare s-au comportat excelent atat vara cat si iarna.conteaza mult calitatea cauciucului.am dat pe ele cam 270 lei bucata.

  13. Andri says:

    Cauciucuri de iarna,vara,conteaza f putin pentru iernile noastre,mai ales ca multi conduc f putin iarna,conteaza in schimb f mult cum stii sa conduci,La baza acestei legi, obligativitatea cauciucurilor de iarna, au stat alte criterii,dublarea,triplarea profiturilor unor indivizi..Asa cum spunea cineva mai sus,liber la furat.

    • Merge Brici says:

      Tin sa te contrazic. DA, conteaza in primul rand cum conduci, dar nu poti sa sustii ca anvelopele de iarna nu sunt mai bune! Explica-mi te rog cum ai urca o panta pe sapada cu anvelope de vara?

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.