Canistra de benzina: utila sau nu?

Canistra benzina

Mai stiti vremurile cand se mergea cu canistra de benzina in portbagaj deoarece nu existau benzinarii? Cu gandul la acele vremuri mi-am cumparat si eu o canistra, dintr-un motiv oarecum asemanator.

De ce ai avea nevoie de o canistra de benzina?

In cazul meu, am considerat utila o canistra de combustibil daca plec din tara cu masina, din doua motive: sa nu stau cu grija benzinariilor la un drum foarte lung si sa pot cumpara mai multa benzina pe firma.
Desigur ca motivele pot fi si altele: cumpararea de mai multa benzina cand se anunta vreo scumpire, autonomie mai mare pentru masinile mari consumatoare de “petrol” sau pentru alimentarea altor autovehicule care nu se mai pot deplasa pana la statie.

Canistra combustibil cu teava atasata

Lucrurile nu sunt atat de simple!

Am cumparat o canistra metalica de 20 litri omologata, la un pret decent, dintr-un magazin cunoscut de bricolaj, impreuna cu un furtun metalic special pentru turnarea carburantului in rezervor. Inaine de plecarea in concediu am umplut si respectiva canistra cu benzina si am pus-o in portbagaj asigurand-o cu coarde elastice pentru a nu se rasturna.

Din fericire nu am avut cu adevarat nevoie sa folosesc canistra, dar pe drumul de intoarcere am zis totusi ca ar fi bine sa o golesc (in rezervor desigur). Zis si facut, doar ca marea surpriza a fost ca nu am reusit in niciun fel sa torn canistra in rezervor, furtunul metalic nefiind etans. Dupa mai multe incercari am reusit sa torn ceva in rezervor, dar mai multa benzina mi-a curs afara pe la supapa de aerisire de la buson (prin spatele aripii).

Nici utilizarea unei palnii nu ajuta intotdeauna, deoarece busonul are o supapa ce poate fi deschisa doar cu o teava de dimensiunea celei de la pompa, si oricum ar fi destul de greu de tinut si palnia si canistra de 20 L.

Cat de periculoasa este o canistra cu benzina?

Multi spun ca este periculos sa transporti in portbagaj o canistra cu benzina, ceea ce probabil ca si este in anumite circumstante. In primul rand trebuie stiut sigur ca aceasta nu curge! Oricum acest lucru s-ar simti imediat deoarece benzina este foarte volatila si vaporii ar ajunge in habitaclu. Un risc ar putea exista in caz de accident sau daca masina este tinuta in soare si presiunea din canistra ar deteriora garnitura si capacul, permitand vaporilor sa iasa. Eu personal am stat o luna cu canistra in portbagaj plina cu benzina de cifra octanica 100 si nu am avut surprize.

Atentie la trecerea frontierei cu canistra de benzina, deoarece aceasta trebuie sa fie metalica si omologata!

 

Etichete   Etichete:  

Articole similare

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.