Am schimbat uleiul la servodirectie

Mecanism directie

Desi producatorii de masini nu specifica, se recomanda schimbarea uleiului de servodirectie la interval regulat sau cand culoarea acestuia se schimba (se inchide la culoare). Orice motor se uzeaza in timp si astfel influenteaza calitatea tuturor lichidelor cu care acesta functioneaza. Uleiul sistemului de servodirectie nu face exceptie!

Sistemul de servodirectie este in general alcatuit din:

  • pompa de servodirectie
  • instalatie
  • rezervor lichid servodirectie
  • caseta de directie

Orice uzura la una din componentele de mai sus afecteaza direct calitatea uleiului. Astfel acesta acumuleaza diverse particule metalice sau de cauciuc care in timp pot afecta si mai mult instalatia servo a masinii.

Am facut schimbarea uleiului de servodirectie la sugestia mecanicului care s-a ocupat de ultima revizie a masinii mele (Ford Focus 2). Masina are aproape 4 ani si in mod sigur nu a fost schimbat niciodata!

Ce am constatat in timpul si dupa schimbarea lichidului:

  • Lichidul nou are o culoare “frumoasa”, visinie, in timp ce cel vechi devenise maroniu.
  • Filtrul rezervorului era plin de pilitura metalica!! ceea ce denota o uzura fie a pompei de servo fie a casetei de directie. Desigur ca in acest caz schimbarea este cu atat mai bine venita.
  • Dupa schimbarea lichidului trebuie sa treaca o perioada pana ce acesta se “aeriseste”. Practic cateva zile a existat o vibratie a volanului in viraje si un zgomot accentuat al pompei de servodirectie. Acest fenomen se datoreaza bulelor de aer existente in instalatie, care prin circularea lichidului se elimina. Ca urmare va mai scade putin nivelul de lichid din vas, de aceea trebuie completat pana la nivelul optim.
  • In cazul meu, lichidul de servodirectie are si rol in functionarea ambreiajului. Acesta a fost de asemenea aerisit de catre mecanic (lucru care nu prea se face in service-urile autorizate). Am simtit imediat o diferenta in functionarea cutiei de viteze: intra mai usor in viteza datorita functionarii mai bune a ambreiajului.

Procedura de schimbare a uleiului de servodirectie (la Ford Focus 2 1.6i):

  1. se ridica masina pe elevator sau cricuri in partea din fata
  2. se scoate uleiul din vasul de servodirectie cu o seringa
  3. se demonteaza vasul servo (se scot cele doua furtunase conectate la acesta)
  4. se foloseste un alt furtun pentru prelungirea unuia din furtunele instalatiei servo, astfel incat sa poate fi scurs uleiul vechi
  5. pe furtunul care vine din vas spre pompa de servodirectie se va sufla aer cu un compresor (atentie ca presiunea sa nu fie prea mare)
  6. uleiul va iesi prin furtunul prelungit si se va scurge afara (de preferat intr-un vas)
  7. dupa ce nu mai curge ulei se fac cateva manevre stanga-dreapta cu volanul, cu motorul oprit si fara a mai folosi compresorul
  8. se sufla din nou aer cu compresorul
  9. se spala vasul de servodirectie cu spray de curatare si se aeriseste
  10. se monteaza vasul la locul lui si se conecteaza cele doua furtune
  11. se umple vasul cu ulei nou de servodirectie (conform cu specificatiile producatoruli autoturismului)
  12. se fac cateva manevre stanga-dreapta cu volanul pentru a umple instalatia cu uleiul nou
  13. se completeaza uleiul in vas pana ce acesta ajunge la nivelul optim
  14. se porneste motorul si se efectueaza din nou cateva manevre cu volanul
  15. se verifica din nou nivelul de ulei si se completeaza dupa caz
  16. dupa cca. 10-20km de mers cu masina se verifica din nou nivelul uleiuli si se completeaza dupa caz

Atentie ca nivelul uleiului sa nu depaseasa niciodata nivelul maxim la cald, sau nivelul de mijloc la rece. De asemenea acesta nu trebuie sa fie niciodata sub nivelul de minim!

Chiar daca producatorii de autovehicule nu cer schimbarea lichidului de servodirectie, acesta trebuie schimbat la interval regulat! Producatorii nu cer schimbarea acestuia din diverse motive, dar cel mai evident este acela ca masinile noastre ar functiona prea multi km si nu ar mai fi rentabil pentru acestia.

Etichete   Etichete:  

Articole similare

8 comentarii

  1. Roman says:

    Buna ziua, ce cantitate de ulei a mers?

  2. Nicolae says:

    Salut,
    Am aceiasi masina, si cand e masina la relanti merge greu volanu, daca accelerez putin isi revine.
    Imi dai si mie te rog numarul de telefon a mecanicului tau.
    Multumesc

  3. valy says:

    La schimbarea lichidului de frana ai simtit o diferenta la schimbarea treptelor. NU la schimbarea lichidului de servo.

  4. niky says:

    Salut,
    As dori si eu numarul de telefon mecanic, sa-mi schimbe si mie lichidul servo.
    Multumesc.

  5. ServicePST - Inginer Nica Florian says:

    In mare cam ai procedat corect cu mici exceptii! Pentru orice reparatie sau problema la servodirectie puteti sa ne contactati la 0735227383 (0735CASETE) sau pe http://www.servicepst.ro – singurul service autorizat din tara pentru repararea oricarei casete de directie

    • Florin says:

      Pai zi-ne si noua care sunt micile exceptii. Oricum pt operatiunea asta nu cred ca ne faci de clienti, dar daca ne dai ceva indicatii poate ne castigi ca si clienti la repararea vreunei casete, cine stie… :)))

  6. Nicu says:

    Pentru o caseta de directie noua, second sau din dezmembrari, incercati si siteul:
    http://www.pieseauto.ro/caseta-directie/

  7. gabi says:

    Oare dece uleiul de motor se cere schimbat si cel de servo nu? Daca ar fi ca sa tina masina mai putin, cum zici, nu ar zice nici la cel de motor, nu?

Comenteaza





La postarea comentariilor pe www.MergeBrici.ro, te rugam sa utilizezi un limbaj civilizat si sa eviti atacurile off topic la adresa autorilor, in caz contrar comentariile tale nu vor fi publicate.

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii.